Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10
Autor Wiadomość
Hankusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2DiD 2001r. Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-03-2015, 13:13   3.2 DID Automat problem z napędami kod błędu 10

Witam,
Od dwóch tygodni jestem posiadaczem Pajero Long 3.2 DID Automat z 2001r.
Do dej pory napędy działały normalnie. Jednak w dniu wczorajszym przy próbie zmiany napędu z 2H na 4H nic nie wyświetliło na desce i faktycznie napęd nie załącza się:(
Na pozostałych pozycjach napęd też nie reaguje.
Dziś podjechałem do kolegi na komputer i wyświetliło kod błędu 10.
Czy ktoś miał może podobny problem i zna rozwiązanie??

Pozdrawiam
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 07-03-2015, 22:29   

10 nie jest kodem błędu skrzyni rozdzielczej.

By odczytać kody błędów nie trzeba komputera. Można policzyć błyski po zwarciu dwóch pinów w złączu diagnostycznym (opisywane na forum). Uczyń to i podaj kody błędów skrzyni rozdzielczej.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 09-03-2015, 08:25   

Czyli jak z 2H przełączysz na 4H to zaczyna migać środkowa pomarańczowa kontrolka?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Hankusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2DiD 2001r. Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-03-2015, 20:01   

Witam,
Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga.
Dziś zmostkowaliśmy z mechanikiem piny 1 i 4 i jedyna kontrolka która migała długimi i krótkimi sygnałami to ABS. Kontrolka silnika i automatu migały cały czas bez przerwy, a pomarańczowa kontrolka napędów nie miga wcale:(

Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ??

Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza.
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 10-03-2015, 20:13   

Cytat:
Z migania ABS wyszły by kody 21, 23,24,25 ??


Tak, to są kody błędów ABS. Ale błędy ABSu nie kasują się po odpięciu akumulatora. Więc nie wiadomo z kiedy są i ile są warte.

Cytat:
Więc tak z 2H na 4H i dalej nic się nie dzieje, nic nie miga.

A silniczek przy reduktorze pracuje ?

Może masz spaloną żarówkę od środkowej kontroli napędów :mrgreen: ?
 
 
Hankusek 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero 3.2DiD 2001r. Automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 4
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 10-03-2015, 20:21   

A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 10-03-2015, 20:55   

Hankusek napisał/a:
[...] Zapomniałem dodać, że automat ma też dziwną wadę. Gdy auto gaszę na P na lekkiej pochyłości terenu to nie da rady go potem odpalić, chyba że przesunę dźwignię na N. Na równym terenie nigdy to się nie zdarza.

Hehe, miałem tak kiedyś w jakimś samochodzie: auto pod górkę, skrzynia na "P", silnika nie szło odpalić, ale: auto z górki, skrzynia na "P" silnik odpalał. Wiele mądrych głów dumało... Okazało się, że uszkodzona była wiązka. Z autem pod górkę, skrzynią na "P" naprężała lekko wiązkę i uszkodzony przewód blokował rozruch.
Nie wiem, czy masz akurat ten sam przypadek, ale spróbuj potargać wiązkami od skrzyni i silnika.
- Pozdrawiam :wink:
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 10-03-2015, 21:09   

Hankusek napisał/a:
A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P

http://forum.mitsumaniaki...9181c63c411d53e Ja zamiast żarówek wsadziłem LED Po przekręceniu stacyjki w pozycje zapłon masz test żarówek czy wszystkie palą
 
 
techsm 
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 115
Skąd: Łodź
Wysłany: 10-03-2015, 22:23   

Hankusek napisał/a:
A jaki rodzaj żarówki tam wchodzi?? Pytam tak z ciekawości bo napęd nie załącza się fizycznie :P


Być może tak jest. A spalona żarówka = brak błędów.

Wchodzi tam albo żarówka dostępna w ASO za ok 10 zł (poza ASO droższe :D ), albo za kilkanaście groszy wymieniasz samą żarówkę, zostawiając obudowę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.