Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.5V6 GDI] Sonda lambda
Autor Wiadomość
pelasio 
Forumowicz


Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 05-03-2015, 20:20   [3.5V6 GDI] Sonda lambda

Witam!
Zapalił się check engine. Szwagier podpiął takie sprytne urządzonko i stwierdził że to błąd p0141 uszkodzona sonda lambda. Jak spytałem która sonda to niestety zasób jego wiedzy na ten temat oraz odczyt z urządzenia nie pozwolił na udzielenie precyzyjnej odpowiedzi. Stąd moje pytanie tutaj - Która sonda?

pzdr
_________________
Pelasio
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-03-2015, 20:28   

Raczej ta za katem.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 05-03-2015, 21:46   Re: Sonda lambda

pelasio napisał/a:
Stąd moje pytanie tutaj - Która sonda?

Jeśli każda sonda ma swój kod błędu, to sprawdzenie nie jest trudne - kolejno odłączając sondy i kasując błędy, drogą eliminacji znajdziesz tę uszkodzoną.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-03-2015, 07:51   

Ten błąd wskazuje na drugą sondę w pierwszym banku czyli za katalizatorem.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 07-03-2015, 09:29   

plecho1 napisał/a:
Ten błąd wskazuje na drugą sondę w pierwszym banku czyli za katalizatorem.

...i wg mojej wiedzy dokładnie chodzi o grzałkę tej sondy, więc dobrze byłoby zacząć od sprawdzenia napięcia zasilającego grzałkę.
_________________
Nie karmić trolli.
 
 
pelasio 
Forumowicz


Auto: pajero '01 3.5 v6 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź
Wysłany: 07-03-2015, 12:57   

Ja tą sondę wymieniałem 8 miesięcy temu. I teraz: niefart... zepsuła się zwyczajnie, czy może coś innego wpływa że się psuje. Sonda była kupiona nowa dobrej firmy za kupę kasy, nie jakiś no-name.

Jak sprawdzić napięcie zasilające grzałkę
_________________
Pelasio
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 11-03-2015, 10:07   

Sprawdź katalizator czy nie jest wypalony albo zapchany.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.