[Cari 1.6] Brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 14-03-2015, 17:29
|
|
|
Sa 4 piny sterujące krokowcem, napięcie ma się zmieniac skokowo od 0 do napięcia akumulatora podczas biegu jałowego |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laciek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: Sędziejowice k. Łask
|
Wysłany: 17-03-2015, 16:16
|
|
|
W kostce jest sześć pinów.
Pomierzyłem wszystkie po kolei, jedną sondę dając do masy, a drugą do kolejnych złącz w kostce. (jeszcze raz pomierzę na zimnym, bo zdaje mi się, że wtedy było inaczej)
No i jak często ma się to napięcie zmieniać? Bo wg mojego multimetru napięcie jest stałe i nie skacze od zera do napięcia aku.
///EDIT:
Napięcie pojawiło się na dwóch środkowych, czyli drugim i piątym |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 17-03-2015, 19:15
|
|
|
Napięcie ma się zmieniać skokowo w trybie ciągłym, nie może stać, dotyczy to wszystkich czterech cewek |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laciek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: Sędziejowice k. Łask
|
Wysłany: 18-03-2015, 10:36
|
|
|
Tyle wiem, tylko z jaką częstotliwością?
Możliwe, że jest ono zmienne, jednak mój multimetr tego nie wychwytuje i pokazuje jako stałe napięcie, jeśli częstotliwość zmian jest duża? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 18-03-2015, 13:00
|
|
|
Kiepskiej jakości multimetr może miec problem, na markowym sprzęcie widac skoki (chyba koło 2 na sekunde) |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laciek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: Sędziejowice k. Łask
|
Wysłany: 21-03-2015, 15:05
|
|
|
Sprawdziłem jeszcze raz, napięcie zmienia się nieregularnie co 1 do 7 sekund. spada do wartości ok. 3V, czasem więcej i z powrotem wraca na 14,4V, jednak pojawia się ono jedynie na dwóch środkowych złączach. Sprawdziłem kable brzęczykiem, przejście między każdym z pinów a masą jest.
Czy świadczy to o wadzie komputera? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2015, 18:42
|
|
|
Sterowanie ma wychodzić z 4 pinów ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laciek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: Sędziejowice k. Łask
|
Wysłany: 21-03-2015, 18:49
|
|
|
Czyli komputer do wymiany?
Czy muszę oprócz niego wymienić jeszcze immobiliser i stacyjkę?
Z tego co się orientowałem po forum, to w niektórych rocznikach wystarczy wymiana samego ecu. jakie to roczniki, i jaki jaki komputer powinienem zakupić? |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23646 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 21-03-2015, 18:51
|
|
|
Istnieje szansa że jak kupisz ECU o tym samym numerze co masz to obejdzie sie bez wymiany immo |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Laciek
Nowy Forumowicz
Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013 Posty: 17 Skąd: Sędziejowice k. Łask
|
Wysłany: 21-03-2015, 19:31
|
|
|
Sprawdzałem algorytm diagnostyki i pozostałych procedur, jednak tam już nie pojawia się nic bardziej prawdopodobnego od awarii kompa, więc trzeba będzie się rozejrzeć nad wymianą ECU.
Resztę pytań odnośnie samego kupna skieruję już na inny wątek.
Dzięki za pomoc.
o/ |
|
|
|
 |
|