Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Brak ssania
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-03-2015, 17:29   

Sa 4 piny sterujące krokowcem, napięcie ma się zmieniac skokowo od 0 do napięcia akumulatora podczas biegu jałowego
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Laciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Sędziejowice k. Łask
Wysłany: 17-03-2015, 16:16   

W kostce jest sześć pinów.
Pomierzyłem wszystkie po kolei, jedną sondę dając do masy, a drugą do kolejnych złącz w kostce. (jeszcze raz pomierzę na zimnym, bo zdaje mi się, że wtedy było inaczej)
No i jak często ma się to napięcie zmieniać? Bo wg mojego multimetru napięcie jest stałe i nie skacze od zera do napięcia aku.

///EDIT:
Napięcie pojawiło się na dwóch środkowych, czyli drugim i piątym
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 17-03-2015, 19:15   

Napięcie ma się zmieniać skokowo w trybie ciągłym, nie może stać, dotyczy to wszystkich czterech cewek
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Laciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Sędziejowice k. Łask
Wysłany: 18-03-2015, 10:36   

Tyle wiem, tylko z jaką częstotliwością?
Możliwe, że jest ono zmienne, jednak mój multimetr tego nie wychwytuje i pokazuje jako stałe napięcie, jeśli częstotliwość zmian jest duża?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 18-03-2015, 13:00   

Kiepskiej jakości multimetr może miec problem, na markowym sprzęcie widac skoki (chyba koło 2 na sekunde)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Laciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Sędziejowice k. Łask
Wysłany: 21-03-2015, 15:05   

Sprawdziłem jeszcze raz, napięcie zmienia się nieregularnie co 1 do 7 sekund. spada do wartości ok. 3V, czasem więcej i z powrotem wraca na 14,4V, jednak pojawia się ono jedynie na dwóch środkowych złączach. Sprawdziłem kable brzęczykiem, przejście między każdym z pinów a masą jest.
Czy świadczy to o wadzie komputera?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-03-2015, 18:42   

Sterowanie ma wychodzić z 4 pinów ECU
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Laciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Sędziejowice k. Łask
Wysłany: 21-03-2015, 18:49   

Czyli komputer do wymiany?
Czy muszę oprócz niego wymienić jeszcze immobiliser i stacyjkę?
Z tego co się orientowałem po forum, to w niektórych rocznikach wystarczy wymiana samego ecu. jakie to roczniki, i jaki jaki komputer powinienem zakupić?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-03-2015, 18:51   

Istnieje szansa że jak kupisz ECU o tym samym numerze co masz to obejdzie sie bez wymiany immo
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Laciek 
Nowy Forumowicz

Auto: Cari 1.6 16V 90k liftback 97'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 17
Skąd: Sędziejowice k. Łask
Wysłany: 21-03-2015, 19:31   

Sprawdzałem algorytm diagnostyki i pozostałych procedur, jednak tam już nie pojawia się nic bardziej prawdopodobnego od awarii kompa, więc trzeba będzie się rozejrzeć nad wymianą ECU.
Resztę pytań odnośnie samego kupna skieruję już na inny wątek.
Dzięki za pomoc.
o/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.