Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
AFR - co wpływa na poziom?
Autor Wiadomość
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-03-2015, 14:10   

Instalacja zrobiona jest teraz profi, aż miło popatrzeć :)

Ty masz w tym silniku maf czy map sensor?

Ja bym się tej przepustnicy tak nie trzymał, bo w otwartej pętli ECU bazuje głównie na nap/maf sensorze. To jego odczyty determinują ilość wtryskiwanego paliwa. Ma oczywiście znaczenie jeszcze obciążenie, przepustnica, zapłon itd, ale to jest kluczowe. Nie wiem czy z odpiętym TPS w ogóle pojedziesz. Jedyne co, jeśli TPS jest zwalony to ECU nie potrafi przejść w stan open loopa- lub inaczej nie wie kiedy wejść w OL. Gaz masz na lince czy elektronicznie sterowany?

Ostatnio stroiłem LPG w Hyundai Coupe. Przy WOT zapętlał wtryskiwacze PB już przy 5k- a nie powinien. Kończyło się to tym, że na gazie bez włączonej opcji wtrysku ciągłego auto nie jechało. A na wtrysku ciągłym zero kontroli nad mieszanką. Błędów oczywiście brak. Okazało się, że MAF sensor oszukuje- zawyża. Po wymianie jak ręką odjął.

Nie wiem jak w Turbo, ale większość wolnossących potrafi jechać bez MAF-a w trybie awaryjnym. Podlewa silnik ile się da, ale jedzie. Warto sprawdzić ten trop- póki nie masz dostępu do narzędzia diagnostycznego.
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2015, 14:14   

i jeszcze czujnik ciśnienia atmosferycznego, tym bardziej że piszesz że jak jest wilgoć to auto inaczej jeździ.
 
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-03-2015, 16:31   

#Owczar - google mówią, że jest MAF sensor.

Po odpięciu TPS chciałem wyjechać z parkingu, ale jadąc powoli na pół sprzęgle i chcąc delikatnie dodać gazu czułem, że coś jest nie tak, miał jakby "laga", tj wcisnąłem gaz, a on nic, dopiero reakcja po chwili i lekkie szarpnięcie. Spróbowałem przejechać się po parkingu, ale stwierdziłem, że nie da się normalnie, płynnie jeździć, bo cały czas miał takie "lagi". Na tym próba się zakończyła.

Gaz jest na lince. Na strojeniu gazu gość właśnie przyglądał się lince, bo mówił, że samochód zachowuje się tak, jakbyśmy jechali na wciśniętym gazie w położeniu max 3/4, ale linka jest dobrze naciągnięta.

Póki co skoncentruje się na tej diagnostyce, zobaczymy co ona wykaże, bo to na razie wróżenie z kuli :)
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2015, 13:05   

Miał laga, bo mógł bazować tylko na MAF-ie. Nie miał odczytów z TPS-a, więc dopiero gdy turbina zaczęła pompować powietrze, a MAF zmierzył przepływ to ECU podlewało silnik. Gdy działa TPS to ECU może z wyprzedzeniem rozpocząć wtrysk paliwa.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-03-2015, 19:17   

Czyli spróbować pojeździć bez TPS? W sensie spróbować przekroczyć magiczną barierę 150km/h i zobaczyć jak auto będzie się zachowywać wtedy?

Czekam na przesyłkę z ELM327, zobaczymy co pokaże.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-03-2015, 19:25   

Bez MAF-a.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2015, 16:05   

Witam. W końcu udało mi się połączyć z samochodem przez Vol-Fcr. Miałem trochę przebojów z kablami i oprogramowaniem, ale w końcu się udało. Niestety ELM327 nie obsługuje tego, jedynie Vol-Fcr i KKL VAG do tych starych roczników.

Kody błędów:

ECC-139 - Generator D+ signal missing,
ECC-222 - Air distribution position sensor, SC to battery,
ECC-212 - Temperature Motor Position sensor, SC to battery,

Key-512 - control switch, unlocking, short circuit to ground
Key-221 - central locking motor, locking, short circuit to ground
Key-411 - ultrasonic sensor module, no serial connection
Key-412 - ultrasonic sensor module, internal fault
Key-522 - ultrasonic sensor control switch, short circuit to ground

Odczyty z Live Data, które odnotowałem (to są notatki pisane na szybko, więc może być problem ze zrozumieniem :P , zapisałem je, bo nie wiem jakie powinny być poprawne wartości, a jakie nie, może coś dostrzeżecie co jest nie tak, koncentrowałem się na MAFie ogólnie i odczytach z niego):

mass air flow turbo ref - 334kgh but, 204kgh rozgrzany bez buta
mass air flow - 8-9kgh rozgrzany bez buta, 477kgh but
injector open time - 8,95ms max na bucie (kilka razy testowane, wynik powtarzany)
intake air temp - 29c (rosła)
turbo control valve opening - dochodzi do 99%
throttle angle - 79% max przy wciśniętym pedale do pełna (kilka razy testowane, wynik powtarzany)
Load - 90mg/s bez buta 459mg/s, 696mg/s nawet but
fuel trim part load - 0,2ms
fuel trim idle - 14,1%
evap purge valve opening - 8% bez buta, 83% max na bucie, tak to 0
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 24-03-2015, 17:22   

Przydałoby się sprawdzić te parametry na takim samym samochodzie tylko sprawnym
zresetuj błędy i sprawdź jeszcze raz jakie zostaną

ale zdaje mi się że MAF jest sprawny
throttle angle - 79% max przy wciśniętym pedale do pełna - trzeba sprawdzić czy w innym samochodzie jest tak samo, jeżeli dochodzi do ok. 90% to znaczy że wina TPS

fuel trim idle - 14,1% - coś spore poprawki paliwowe na postoju, ale to pewnie wina gazu
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
mystek 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 2014
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Lut 2010
Posty: 1933
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-03-2015, 21:20   

Samochód sprawdzałem generalnie tylko na PB, nie przełączałem na LPG, no bo od PB należy zacząć.

Na forum Volvo napisał mi gość, że przepływomierz uwalony i regulator paliwa powoli się kończy (małe czasy wtrysków), on ma 13-15ms.

Błędy skasowałem oczywiście i zobaczymy. Jutro spróbuję może się gdzieś przejechać, wrócę i zobaczymy co znowu wyjdzie, czy błędy będą się ponawiać.
_________________
Mitsubishi Colt CJ4A 01.2010 - 01.2012
Mitsubishi Mirage Turbo 02.2012 - 10.2013
Rover 216 Tomcat 02.2014 - 09.2014
Volvo V40 T4 08.2014 - 01.2019
Toyota MR2 SW20 04.2017- ...
Mitsubishi Lancer Sportback 11.2018 - ...
 
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-03-2015, 01:00   

TPS chyba w żadnym samochodzie nie pokazuje 100%
te 80-90% to wg.mnie dobry wynik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.