Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:40
[MSS ALL] ELEKTRONIKA Sztuczna inteligencja...
Autor Wiadomość
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-10-2005, 09:58   [MSS ALL] ELEKTRONIKA Sztuczna inteligencja...

Postanowiłem otworzyć taki temacik i podyskutować conieco o spejsowym kompie, ponieważ zauważyłem pewne dziwne zachowania silnika.
Otóż, po restarcie kompa silnik w całym zakresie obrotów zachowywał się bardzo dobrze. Ponieważ zazwyczaj silnik trzymam na wysokich obrotach, po pewnym czasie zmienił swoje zachowanie. Otóż przyspieszajac i zaczynając od niskich obrotów da się wyczuć dwa momenty, przy których silnik wyraźnie dostaje małego kopa. Około 3tys. rpm jest pierwszy, a następny przy około 4tys. Czyżby komp zmienił charakterystykę silnika?
Druga sprawa to jeżdżę cały rok na światłach, więc komp zapewne uwzględnił to dodatkowe znikome ale jednak obciążenie w swoich obliczeniach i niby wszystko ok ale teraz silnik stał się dodatkowym wskaźnikiem nie właczonych świateł mijania. Kiedy zapomnę właczyć świateł, na wolnych obrotach silnik poprostu szaleje. Obroty oscylują cyklicznie w granicach 500-1000rpm. Dopiero po dłuższym czasie ustalają się na właściwym poziomie. Kiedy obroty tak sobie skaczą i włącze światła mijania natychmiast ustalają się na właściwym poziomie. Co ciekawe, włączenie halogenów, a przecież to ten sam watarz żarówek, jak dla mijania, nie pomaga.
Jaki z tego wszystkiego wniosek? Komp dostosowuje silnik do kierowcy. To jasne i nie podlega dyskusji, bo znakomitej większości aut tak już jest. Dalej. Bierze pod uwagę również dodatkowe czynniki, jak np. włączone światła (dobrze, że nie bierze pod uwagę włączonego radia ;) ). Martwi mnie jednak w jaki sposób on to robi. Dostosowuje się do jednego stylu jazdy, a kiedy styl się zmieni (np. jeżdżę zazwyczaj w cyklu miejskim i nagle wyjeżdżam na trasę) wtedy kotlet, bo komp tego już nie uwzględnił.
Ponadto zauważyłem, że kiedy żonka zasiądzie za kółkiem, przejedzie parę kilometrów i misiek wraca w moje ręce jest jakby odmieniony! Ma większe chęci do jazdy. No rozumiem, samiec, tutaj kobieca nóżka ;)
Reasumując. Wnoszę o wyprowadzenie na pulpit kierowcy klawiszy "trzech króli" ctrl-alt-del znaczy się :D chyba, że ktoś wie, skąd można ściągnąć nowszy soft ;)
Ostatnio zmieniony przez cns80 11-02-2009, 13:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-10-2005, 10:09   Re: Sztuczna inteligencja...

Moominek napisał/a:
Otóż, po restarcie kompa ...

Co masz na myśli? Odłączenie akumulatora? Czy jakieś manewry w serwisie?
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-10-2005, 11:06   

Manewr w serwisie, czyli restart poprzez złacze diagnostyczne.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-10-2005, 13:14   Re: Sztuczna inteligencja...

To jeszcze napisz trochę OT jaka była przyczyna manewrów w serwisie. Świeciło się coś?

Moominek napisał/a:
Ponadto zauważyłem, że kiedy żonka zasiądzie za kółkiem, przejedzie parę kilometrów i misiek wraca w moje ręce jest jakby odmieniony! Ma większe chęci do jazdy.

To chyba Twoje subiektywne odczucie i Twój głód jazdy a nie Miśka :)
Ja w swoim nie obserwuję nic szczególnego. Teraz kiedy ciepło wolne obroty są ustabilizowane od razu. Czary mary zacznie się jak zrobi się zimniej. Czary mary - mam na myśli nie jakieś falowanie, tylko lekkie podwyższenie obrotów do ok. 1 tys rpm (co wydaje mi się jest trochę na wyrost). Włączenie świateł nie ma wpływu na obroty - tzn nie czuć i nie widać tego zjawiska.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 10-10-2005, 17:38   

Reset w serwisie wynikał ze zgłoszenia nierównych obrotów. Przyczyną jednak była przybrudzona przepustnica, a reset przy okazji. :)
Ze światłami to dziwy panie, normalnie dziwy ;) Żonce demonstrowałem, jak to misiek buntuje się na wolnych obrotach bez włączonych świateł, też się zdziwiła :)
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-10-2005, 18:11   

Moominek napisał/a:
Ze światłami to dziwy panie, normalnie dziwy ;) Żonce demonstrowałem, jak to misiek buntuje się na wolnych obrotach bez włączonych świateł, też się zdziwiła :)

To dopiero będą dziwy jak po 1 marca przestanie się buntować :wink:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
MariuszZ 
Forumowicz

Auto: ex. Space Star 1.6 Comfort'04
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 76
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-10-2005, 19:28   Re: Sztuczna inteligencja...

Moominek napisał/a:
Kiedy zapomnę właczyć świateł, na wolnych obrotach silnik poprostu szaleje. Obroty oscylują cyklicznie w granicach 500-1000rpm. Dopiero po dłuższym czasie ustalają się na właściwym poziomie. Kiedy obroty tak sobie skaczą i włącze światła mijania natychmiast ustalają się na właściwym poziomie. Co ciekawe, włączenie halogenów, a przecież to ten sam watarz żarówek, jak dla mijania, nie pomaga.


JCH napisał/a:
Ja w swoim nie obserwuję nic szczególnego. Teraz kiedy ciepło wolne obroty są ustabilizowane od razu. Czary mary zacznie się jak zrobi się zimniej. Czary mary - mam na myśli nie jakieś falowanie, tylko lekkie podwyższenie obrotów do ok. 1 tys rpm (co wydaje mi się jest trochę na wyrost). Włączenie świateł nie ma wpływu na obroty - tzn nie czuć i nie widać tego zjawiska.

U mnie z kolei silnik nie lubi zmian obciążenia a w zasadzie to nie podoba mu się jakiekolwiek obciążenie odbiornikami prądu ;) - na pierwsze reaguje skokami obrotów, na drugie- niechętnym schodzeniem do normatywnych 1K obr. (pisałem o tym tutaj- jakoś mi nie po drodze do serwisu, więc problemu nie wyjaśniłem).
_________________
Mariusz & (już nie mój) MSS 1.6 "Bisiek" Steel Grey
 
 
AdSzym
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2007, 17:51   Dziwne zachowanie silnika ...

Witam,
Dziwne zachowanie silnika, czyli zapewne dziwne zachowanie kompa zauważyłem po wymianie akumulatora. Na początku zimy (czy też "tego" co w tym sezonie udało zimę) zmieniłem akumulator w autku. Stary (ponad 6 letni) gdy zmroziło wieczorkiem kręcił z wyraźnymi oporami , więc wstawiłem to co akurat po wakacjach walało się w garażu czyli półroczny, mało używany akumulatorek 90tkę. Na początku miałem obawy czy wejdzie, ale okazało się, że pasuje na styk (w końcu o 30% większa pojemność od standardowego). Akumulator był tylko trochę wyczerpany (tzn. po pełnym naładowaniu po wakacjach leżał nie używany przez 3 miesiące).
Po zamontowaniu w Miśku silnik zaskoczył jak marzenie, ale od razu wskazywał mniejsze obroty na luzie niż zwykle. Gdy się nieco rozgrzał obroty spadły do 0,5. Trochę się przeraziłem, szczególnie gdy stawałem na światełkach a silnik wyraźnie zwalniał. Ale ku mojemu zaskoczeniu po około 3 dniach jeżdżenia po mieście obroty wróciły do normalnych 0,7.
Oczywiście takie dziwne zachowanie można tłumaczyć koniecznością pełnego naładowania nowego akumulatora. Ale zdziwiłem się troszkę z innego powodu. Jak wspomniałem mój poprzedni aku już dogorywał więc po np. tygodniowym postoju pod chmurką bez jeżdżenia ledwo zapalał. Więc teoretycznie też bywał rozładowany a mimo to po zapaleniu obroty nigdy nie spadały. No i kolejne doświadczenie: zostawiłem autko z włączonymi światełkami mijania na dobrą godzinkę, aby nowy akumulatorek dostał troszkę w kość. No i po tym czasie był wyraźnie słabszy - silniczek startował z oporem, zaś obroty na luzie po rozgrzaniu utrzymywały się na standardowym 0,7.

Z tych wszystkich doświadczeń wysuwam wniosek jak kolega na początku wątku. Myślę, że komputerek musiał się "nauczyć", że sprawiłem mu nowe zasilanko. Po "przyzwyczajeniu" do większego akumulatorka trzyma obroty na założonym poziomie.

Pozdrawiam ...
... i czekam na Panów komentarze do moich nieco przydługich wywodów.
 
 
Moominek 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II 2.0 benz. Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 24 Mar 2005
Posty: 999
Skąd: Legionowo
Wysłany: 27-03-2007, 09:40   

Otóż w instrukcji nawet jest napisane, że po wymianie akumulatora należy wykonać pewne czynności, które pozwalają komputerowi na nowo "nauczyć się", czyli ustawić pewne parametry. Jednak zauważyłem, że w miarę szybka wymiana tego nie wymaga :) Odłączenie na jakieś 15min dopiero powodowała reset.
_________________
EA5W 2.5 V6 - - już nie pali :( Oto jego historia
MSS 1,6 Family - ukatrupiony przez kobitkę z podporządkowanej...
CX3A(red) - wjechali mu w tył i wrzucili do rowu...
CX3A(black) - też ukatrupili...
OTII - 250 tys. km z nami i teraz służy dobrym ludziom
OTIII - zryty przez poprzednika ale happy z nami 😉
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.