Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo w DID
Autor Wiadomość
dive_popo 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 39
Skąd: Oswiecim
Wysłany: 05-07-2014, 22:17   Turbo w DID

Hej, przytrafila mi sie taka przygoda, deplem pod gorke, nagle zero mocy, jedzie bez turba, posprawdzalem wezyki wszystko ok, wszedlem pod auto sciaglem rure dolotu i wymacalem ze sie turbina kreci, wiec zyje.

Zaczalem tam macac i sie okazalo ze sie gruszka zawiesila, poruszalem troche reka, popsikalem wd40 i precik zaczal znow sie ruszac, i turbo pracuje normalnie.

Czesty przypadek ? Co z tym zrobic ?


A drugie pytanie, czy ciezko jest samemu zmienic uszczelniacze turba ? Wydaje mi sie sie ze rzyga mi do dolotu olejem, i zastanawiam sie czy robic czy zmienic turbo na uzywke, z tego co wymacalem to turbo jest OK bo nie ma luzow na osce, wieksza inspecja jezeli zdemontuje.


Trzecie pytanie: Przy demontazu turba trzeba zdjac poloske ? Bo wydaje mi sie ze bez jej zdjecia turbo nie wyjdzie
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 05-07-2014, 22:49   

Nie masz osłony pod silnikiem?
Jeździsz jak "emeryt"?
Masz sprawną odmę?
 
 
dive_popo 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 39
Skąd: Oswiecim
Wysłany: 05-07-2014, 23:14   

Mam raczej ciezka noge wiec sie sam zdziwilem, co do odmy to niewiem, jak to sprawdzic ??

[ Dodano: 05-07-2014, 23:15 ]
Oslony pod silnikiem nie mam bo zapomnaielm jej zamontowac jak wyjezdzalem z Polski i zostala w garazu
 
 
patrycjuszek 
Forumowicz

Auto: Galant 2.0 v6 150 ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 556
Skąd: Wisxnice
Wysłany: 06-07-2014, 14:22   

Brak osłony - brud z ulicy i sól powodują korozję metalowych elementów turbiny.
Masz powód awarii.

Olej w dolocie - moze przepuszczać odma - wyczyścić lub wymienić jak będzie dalej dużo oleju w dolocie to poźniej sie sprawdza turbo.

Utrzymywanie max stanu oleju też powoduje że odma przepuszcza przy ciężkiej nodze np kręcenie silnika pow 4000 obr.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-07-2014, 19:18   

dive_popo napisał/a:
sie okazalo ze sie gruszka zawiesila

Typowe, kup padniętą turbawkę ze sprawną turbiną i zamień.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
slawek1001 
Forumowicz


Auto: grandis 2.0 did
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 75
Skąd: brzesko
Wysłany: 07-07-2014, 07:40   

skoro piszesz o gruszce to masz odpowiedz nie szukaj dziury w całym.
_________________
Jest misiek i jest i gwiazda audi 80 b2 bj 85 1.8 GTE 112ps
 
 
dive_popo 
Forumowicz

Auto: Grandis 2.0 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Wrz 2013
Posty: 39
Skąd: Oswiecim
Wysłany: 08-07-2014, 18:29   

Narazie jezdzi normalnie mam nadzieje ze dolece do Polski, gruszka raczej nie ma nic do oleju w dolocie.

Co do Odmy to jest jakis schemat do DID jak to przegladnac ?

[ Dodano: 08-07-2014, 18:31 ]
A odnosnie demontazu turba, ktos to robil ?? Wyjdzie bez zdejmowania poloski ?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2014, 21:06   

patrycjuszek napisał/a:
Olej w dolocie - moze przepuszczać odma - wyczyścić lub wymienić jak będzie dalej dużo oleju w dolocie to poźniej sie sprawdza turbo.

dive_popo napisał/a:
Co do Odmy to jest jakis schemat do DID jak to przegladnac ?

Bez przesady odma to nie spust oleju - wężyk odpiąć i sprawdzić czy nie wyleci z niej olej, jak nie to OK.
dive_popo napisał/a:
A odnosnie demontazu turba, ktos to robil ?? Wyjdzie bez zdejmowania poloski ?

Tak, ale łatwo nie będzie ;)
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kuba13111 
Nowy Forumowicz

Auto: mitsubishi grandis
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 2
Skąd: internet
Wysłany: 24-02-2015, 18:35   

Mój przypadek jest troszke inny jadąc samochodem wogóle brak mocy jak zgasze silnik i zpowrotem odpale auto ma moc co to może byś za usterka??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 24-02-2015, 18:43   

Dziesiątki rzeczy, trzeba zacząc od diagnostyki parametrów pracy
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
NUFI 
Forumowicz

Auto: RVR 2.0 4x4, Chrysler T&C
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sty 2009
Posty: 121
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-02-2015, 19:39   Re: Turbo w DID

dive_popo napisał/a:
Hej, przytrafila mi sie taka przygoda, deplem pod gorke, nagle zero mocy, jedzie bez turba, posprawdzalem wezyki wszystko ok, wszedlem pod auto sciaglem rure dolotu i wymacalem ze sie turbina kreci, wiec zyje.

Zaczalem tam macac i sie okazalo ze sie gruszka zawiesila, poruszalem troche reka, popsikalem wd40 i precik zaczal znow sie ruszac, i turbo pracuje normalnie.

Czesty przypadek ? Co z tym zrobic ?



Przerabiałem problemy z brakiem mocy po mocnym depnięciu oraz przy ciąganiu przyczepy.
Problem nasilał się powoli... i występował coraz częściej.
Powodem był zabrudzony (zasmolony) układ zmiennej geometrii łopatek, który blokował również prawidłowy ruch drążka gruszki. Następowało przeładowanie turbo i komputer odłączał. Tylko ze 2 razy pojawiła sie kontrolka Check Engine ale po odczytaniu ramek zamrożonych przez interfejs OBD było widać przeładowania. Po wyczyszczeniu jest wszystko OK. Gruszka też poszła do wymiany. Wyłączenie na chwilę silnika kasuje chwilowo tą usterkę.
_________________
2 duże Futrzaki
 
 
 
viporion 
Nowy Forumowicz

Auto: Grandis,civic,EspaceIII
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 25
Skąd: Ornontiwice
Wysłany: 27-03-2015, 00:36   

A mi gadali wszyscy kierowniczkki... grucha... itp A okazalo sie ze winny byl zawor sterujacy grucha... dzialal bo otwieral sie i zamykal... a mimo tego mialem podobnie jak ty... jak mu deplem to szedl ale do czasu... potem odcinalo turbine i to ponownego odpalenia .. i tak w kolko... okazalo ie ze zawor... jak byl otwarty to mial nieszczelnosv w sobie i gruszka nie potrafila sie w pelni otworzyc... i wyskakiwal blad ze dane cisnienie jest inne niz zaprogramowane...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.