Wyząbkowane opony |
Autor |
Wiadomość |
Tomii
Mitsumaniak
Auto: C4, BX, Espace 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 05 Kwi 2010 Posty: 1889 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 28-03-2015, 08:10
|
|
|
apg2312 napisał/a: | 2 opony zimowe też Ci ząbkuje ? |
zimówki praktycznie nie ząbkują.
Przy wielo-wahaczu letnie na tylnej osi tylko z bieżnikiem symetrycznym lub asymetrycznym, oprócz GoodYear bo ten nawet asymetryk potrafi ząbkować (np w Fordzie), przekładane co sezon tył-przód lub tył prawa na lewą, lewa na prawą stronę. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-03-2015, 11:39
|
|
|
robertdg napisał/a: | apg2312 napisał/a:
zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15.
W sąsiednim wątku miałes napisane, że dla takiego wymiaru kół zalecane kapcie to 195/60R15 lub 205/60R15 |
Google mnie na jakieś kalkulatory skierował, czy inne strony, z tego na szybko 3 czy 4 przejrzałem. Zresztą przyznaję, że przed 3 w nocy nie chciało mi się zbyt intensywnie szukać
robertdg napisał/a: | niskoprofilówki mają wieksża tendencję do nierównomiernego zużycia ze względu na większą sztywność |
To też. Mi bardziej chodziło o to, że układ jezdny, zawieszenie, jest projektowany pod konkretne wymiary czy rozmiary kół (felg i opon). Oczywiście, niby wszystko można przeliczyć, i wsadzić inne felgi i opony - teoretycznie wszystko powinno jeździć bez zastrzeżeń. Ale teoria i praktyka nie zawsze idą w parze.
No dobra, pogdybałem sobie, nabiłem następnego posta...pisałem przecież, że nie jestem jakimś specjalistą |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
bialyjayz
Mitsumaniak
Auto: Galant 2.5 V6 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 1376 Skąd: Ścinawa
|
Wysłany: 28-03-2015, 12:31
|
|
|
apg2312 napisał/a: | I tak samo przypuszczam, że na zimowych oponach auto jeździ normalnie, bez pływania. |
prawda, na zimowych ok
robertdg napisał/a: | bialyjayz, niskoprofilówki mają wieksża tendencję do nierównomiernego zużycia ze względu na większą sztywność |
a te Nankangi są wyjątkowo sztywne/twarde w sensie, że pomimo upływu lat niechcą się zdzierać
"Tomek" zresztą może to potwierdzić
Więc tak spróbuje zamienić przód na tył w konfiguracji:
PP-PT
LP-LT
LT-PP
PT-LP
Spalę kapcia ze dwa 2 razy porządnie, pojeżdżę ze 3 tys. i zmienię spowrotem, jeśli nie pomorze pomyślę o nowych - a te oddam komuś za pół darmo z forum jak ktoś zainteresowany będzie |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=84457
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-03-2015, 20:38
|
|
|
apg2312 napisał/a: | zacząłem szukać po necie, jakie rozmiary opon MMC stosowało lub zalecało stosować w Galantach. No i ni huhu mi nie pasuje, bo wg netu oryginalny rozmiar opon to 195/65 R14 lub 190/60 R15. | W wersjach Sport Edition i Avance producent montował seryjnie koła 17 calowe z oponami 215/45 R17. Jest taka informacja nawet na naklejce na słupku środkowym. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 28-03-2015, 21:01
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jest taka informacja nawet na naklejce na słupku środkowym. |
Wierzę Ci na słowo. Ja mam Carismę, nie Galanta...jakbyś nie zauważył |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Tomek
Mitsumaniak forumowy ekspert

Auto: Q50s Red Sport
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 86 razy Dołączył: 02 Wrz 2009 Posty: 11092 Skąd: Wieliczka
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-03-2015, 11:14
|
|
|
apg2312 napisał/a: | Wierzę Ci na słowo. Ja mam Carismę, nie Galanta...jakbyś nie zauważył | Chyba źle to odebrałeś, ja nie miałem do Ciebie pretensji, że tego nie wiesz |
|
|
|
 |
rej
Forumowicz
Auto: Spacer Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 155 Skąd: Krk/Wwa
|
Wysłany: 31-01-2016, 11:18
|
|
|
A czy ponadstandardowa głębokość bieżnika opon, może przyczynić się do szybszego wyząbkowania? Pytam, bo jeżdżęn a zimówkach już drugi rok i w tym roku zaczynam odczuwać pewien dyskomfort związany z wyząbkowaniem. |
|
|
|
 |
Shockwave
Mitsumaniak
Auto: Galant ea2a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 181 Skąd: Bestwinka
|
Wysłany: 31-01-2016, 22:58
|
|
|
rej napisał/a: | A czy ponadstandardowa głębokość bieżnika opon, może przyczynić się do szybszego wyząbkowania? |
Nie. Ja osobiście kupowałem opony bieżnikowane z ponad 1cm bieżnika i nic ich nie wyząbkowało |
|
|
|
 |
rej
Forumowicz
Auto: Spacer Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2014 Posty: 155 Skąd: Krk/Wwa
|
Wysłany: 03-02-2016, 14:20
|
|
|
hmm... sprawdziłem już niemal wszystko... i jedyna opcja jaka przychodzi mi do głowy to zbyt słabe ciśnienie..
Pewnie nie przypilnowałem i stąd się to wzięło. |
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 25-07-2022, 12:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|