Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:55
Jaki rodzaj napędu ma Outlander.
Autor Wiadomość
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2015, 09:36   

qba1983 napisał/a:
już pisałem że zdarzyło mi się wpąść do "rowku" przednim prawym kołem


Jeśli kręcił także tym przednim to możliwe, że jednak coś tam jest.... Może to być jakiś "blackbox" nieopisany w menualu....

Bo jakby tam nic nie było to by kręcił tylko tylnym...
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 28-03-2015, 14:11   

qba1983 napisał/a:
przednim prawym kołem, lewe tylne było nie dociążone i do tego było w błocie, oba kręciły się nie miłosiernie

Czyli zawsze są napędzane koła po przekątnej? Bo tak można z wcześniejszych postów wywnioskować... A jesli tak to czy przednia oś "decyduje" tutaj o wyborze napędzania tylnego koła czy na odwrót?
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 28-03-2015, 16:40   

staszq2 - nie po przekątnej. To nie ma nic do rzeczy. Jedynie ciężko sobie wyobrazić, że koła po jednej stronie samochodu są odciążone. Oczywiście po prostu któraś strona może być na lodzie, a druga na asfalcie... Wtedy zakręci kołami po jednej stronie.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 29-03-2015, 17:05   

to że, u mnie brało po przekątnej to jest to przypadek, w sumie to logiczne bo tylny dyfer ma zwykły mechanizm różnicowy wiec kręciło by sie to które ma mniejszą przyczepność(niestety)
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-03-2015, 15:46   

Z logiki by wynikało że skoro jest centralny mechanizm różnicowy to poślizg na jednym kole unieruchamia auto. Kiedyś zimą przez pomyłkę próbowałem ruszyć na ręcznym, przednie koła kręciły się na lodzie. Jeśli by był jakiś mechanizm blokujący podział na osie, to bym musiał go "ukręcić" żeby mieć taki objaw.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-03-2015, 22:12   

hmm... mi się taka sztuka nie udała, jesteś pewny że żadne koło z tyłu się nie kręciło?


p.s. jest mechanizm roznicowy ale nie jest on stricte mechanizmem na tył.
są to dwa mechanizmy połączone(jeden od lewego koła, drugi od prawego. do prawegp jest podłączone zasilanie tylnej osi, a do lewego zasilanie ze skrzyni i silnika.
czym dłużej o tym myślę tym bardziej jest to dla mnie jasne, outek ma stały napęd na obie osie.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2015, 07:00   

qba1983 napisał/a:
są to dwa mechanizmy połączone(jeden od lewego koła, drugi od prawego. do prawegp jest podłączone zasilanie tylnej osi, a do lewego zasilanie ze skrzyni i silnika.


Nie. Już pisałem wyżej. To centralny i przedni spięty razem. Z tyłu masz trzeci.

qba1983 napisał/a:
czym dłużej o tym myślę tym bardziej jest to dla mnie jasne, outek ma stały napęd na obie osie.


No dokładnie, stały tylko, że bez blokady lub czegoś co ograniczało by różną prędkość obrotową (coś w rodzaju LSD, torsena, ACD).
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 31-03-2015, 12:33   

krzychu napisał/a:
qba1983 napisał/a:
są to dwa mechanizmy połączone(jeden od lewego koła, drugi od prawego. do prawegp jest podłączone zasilanie tylnej osi, a do lewego zasilanie ze skrzyni i silnika.


Nie. Już pisałem wyżej. To centralny i przedni spięty razem. Z tyłu masz trzeci.

.

hmm. nie chce się kłócić, ale nie nazwał bym tego centralnym mechanizmem różnicowym, mechanizm jak go nazywasz centralnym jest od prawego koła, a lewy od lewego, połączenie obu w jednym układzie daje dopiero stricte mechanizm centralny.

powiem raz jeszcze, nie jest tak ze trasnfer który jest dołączany do skrzyni biegów(w odróżnieniu od 2WD) odpowiada tylko za przekazywanie momentu na tył(tak jak jest w innych napędach 4WD. do mechanizmu podłączony jest przecież prawe koło.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 31-03-2015, 12:51   

qba1983 - tego jakoś nie widać, ale przez jeden wałek w środku jest drugi do lewego koła idzie napęd przez środek centralnego dyferencjału (możliwe, że odwrotnie)....
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 31-03-2015, 21:53   

Zgadzam się ze słowami kolegi krzychu, tam są rzeczywiście dwa wałki współosiowo, ale to by działało tak jak opisuje qba1983 bo są tylko dwa wałki współosiowo a nie trzy.

Jeśli centralny mechanizm różnicowy byłby w skrzyni to by oznaczało że lewa półoś przednia przechodzi przez skrzynię, i jednocześnie spotyka się z oddzielonym wałkiem do tylnego napędu i oddzielonym wałkiem do przedniego napędu (wszystkie idą do przekładni zwanej przez niektórych reduktorem, gdzie byłby przedni dyferencjał). Czyli w sumie trzy oddzielne wałki.

Jeśli centralny mechanizm różnicowy byłby w przekładni, to lewa półoś dochodzi tylko do skrzyni, jednocześnie nadal potrzebne są dwa oddzielne wałki, jeden do obracania mechanizmem różnicowym w przekładni, jeden do powrotu z centralnego do skrzyni, a trzeci do prawej półosi. Czyli w sumie trzy oddzielne wałki.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2015, 07:04   

elektryk - trochę się temu jeszcze raz przyglądnąłem i tak. Ten obrazek co jest wyżej to przód samochodu ma z prawej na dole...



Tylko te linie zaznaczone na rysunku wprowadzają w błąd. Ten wałek 5 racze jest połączony z obudową 9.

Ja to widzę tak. Napęd wchodzi na koło 1 po lewej. Napędza obudowę 17. W środku jest mechanizm różnicowy. 13 to wyjście na transfer. 7 (po lewej) ->5 (wałek) -> 9 (obudowa prawa) to przekazanie napędu to przedniego mechanizmu różnicowego. Do 7 po prawej są podłaczone półosie przednie (lewa znaczy na rysunku lewa, bo normalnie to prawa przechodzi środkiem przez wałek 5). Tylko za chiny nie wiem po co to koło po prawej. Autor tego złożenia 2 mechanizmów chyba połączył centralny z przednim, ale z przednionapędówki (bo w menualu nie ma rozróżnienia). W 4WD tego koła po prawej chyba nie ma po prostu...? Albo jest pozostałością po wersji FWD....
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-04-2015, 08:47   

Nie do końca widzę ten rysunek za mała rozdzielczość i nie mam pod ręką manuala.

krzychu napisał/a:
bo w menualu nie ma rozróżnienia
W manualu jest oddzielny wariant "rozdziału" do 2WD i oddzielny do 4WD. O ile dobrze pamiętam do 22A jest dla 2WD a 22B dla 4WD.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 01-04-2015, 09:40   

elektryk - ten obrazek jest jakoś lepiej wklejony stronę wcześniej:

http://forum.mitsumaniaki...1385281#1385281

Nie wiem jak to wkleić :oops:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 01-04-2015, 16:11   

Mnie to nie wygląda jakby ten wałek był połączony z obudową, nie do końca wiem co nazywasz obudową, ale to nie gra roli w tym momencie.

Ten wałek łączy jakby te małe zębatki wewnątrz mechanizmu różnicowe, a ten duży korpus mechanizmu różnicowego ma na sobie zębatkę to przekładni kątowej do tylnego mostu.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 03-04-2015, 00:01   

krzychu napisał/a:
Ja to widzę tak. Napęd wchodzi na koło 1 po lewej. Napędza obudowę 17. W środku jest mechanizm różnicowy. 13 to wyjście na transfer. 7 (po lewej) ->5 (wałek) -> 9 (obudowa prawa) to przekazanie napędu to przedniego mechanizmu różnicowego. Do 7 po prawej są podłaczone półosie przednie (lewa znaczy na rysunku lewa, bo normalnie to prawa przechodzi środkiem przez wałek 5). Tylko za chiny nie wiem po co to koło po prawej. Autor tego złożenia 2 mechanizmów chyba połączył centralny z przednim, ale z przednionapędówki (bo w menualu nie ma rozróżnienia). W 4WD tego koła po prawej chyba nie ma po prostu...? Albo jest pozostałością po wersji FWD....

elektryk ma racje, wałek 5 łączy "satelity" dwóch mechanizmów różnicowych, nie samą obudowę(bo do obudowy dołączony jest koło napędu 1.)
nie wiem czy dobrze Cie zrozumiałem, ale raz jeszcze wytłumaczę. patrząc od strony lewej dolnej obrazka. to mamy prawe przednie koło.
półoś prawego przedniego koła wchodzi w satelite nr [13] momet do koła prawego dochodzi przez satelity 11 od satelity [7] teraz w satelite [7] wchodzi ośka z wieloklinem nr[5]. tu konczy sie tzw reduktor/transfer. Obudowa 17 trzyma satelity 11 na miejscu i obraca sie z kołem zębatym nr 1 które to daje napęd na tył. wracając do ośki nr [5] wychodzi ona z transferu i wchodzi do prawej(na zdjecu lewa) satelity (mechanizmu różnicowego w skrzyni) nr 7(pokazuje to ta kreska czerwona) przez satelite nr 5 przechodzi na satelite 7 do której wchodzi półoś lewego koła. obudową oczywiście kręci się dlatego bo koło nr 1 jest podłączone do wałka atakującego (czyli przelożenie główne)

teraz nalezy wyobrazic sobie to w ruchu i wszytsko jest jasne. staly naped, w zakrętach redukcje obrotów poszczególnych kół, wychodzą na tych wszystkich satelitach plus tylny otwarty dyfer.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.