Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-05-2008, 01:33
[MSS ALL] HAMULCE Słabe hamulce
Autor Wiadomość
ponton
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2005, 13:24   Re: HAMULCE W SPACE STAR

Mam wrażenie, że hamulec nożny w Space Star jest OK ale przy niskich prędkościach.

Też mam takie wrażenie po przesiadce z focusa. Trochę lepiej jest na zimówkach (uniroyal) bo na oem-owych oponkach (goodyear nct5) samochód kiepsko hamuje.
 
 
bestja83 
Forumowicz

Auto: space star 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 01-03-2015, 18:12   

jeździłem ostatnio cari 1.8 zwykłym i dużo łatwiej było wywołać przerywanie abs niż w moim ss. oglądałem tam hamulce i wszystko w porządku u mnie również. skąd taka różnica w sile potrzebnej do wywołania poślizgu? może problemem jest serwo.....? i potwierdzam przy hamowaniu z prędkości ponad 100 jest słaby hamulec. Zastanawiałem sie nad założeniem pompy ham z lancera V pompa jest prawie taka sama. różnica tkwi w średnicy tłoka w pompie w ss jest 24mm a lancer v 1.3 bez abs miał 20.5mm. powinno znacznie zmienić parametry hamulców. kupuje pompe
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 02-03-2015, 20:18   

Skoro już zmieniasz pompę to zrób test - ile metrów potrzebujesz na obecnej pompie by wyhamować ze 100km/h do zera i później zrób to samo po wymianie.

Wszyscy będziemy wdzięczni, jeśli podczas wymiany będziesz robił zdjęcia i przygotujesz tutorial dla innych, którzy chcą się w taką operację zabawić - umieścimy ja w dziale Zrób to sam dla potomnych ;-)
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 30-03-2015, 23:03   

bestja83 napisał/a:
...kupuje pompe

warto przemyśleć sprawę. jesli chcesz większej siły hamowania i do tego twardego wyczuwalnego hamulca to wymiana pompy na mniejszą średnicę da ci tylko silniejszy hamulec niestety kosztem dużo gorszego czucia momentu zablokowania. warto podejść do sprawy metodycznie:
-wymienić płyn jeśli starszy niż 2 lata
- zbadać siłę hamowania, falowanie siły hamowania (bicie tarcz), odporność na przegrzanie i opór jałowy na stanowisku diagnostycznym
- jeżeli którykolwiek parametr będzie podejrzany rozważyć profesjonalnie przeprowadzoną wymianę tarcz i klocków na tuningowane
- jest jeszcze kwestia czy tłoczki się nie zacinają i mechanizm samoregulacji tylnej osi pracuje jak fabryka chciała
_________________
Kuba
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1866
Skąd: Racibórz
Wysłany: 31-03-2015, 08:33   

A zmiana tarcz na 281mm, zaciskow i klockow nie poprawi sytuacji? Gdzies na forum czytalem, ze w ten sposob mozna "wzmocnic" hamulce
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 31-03-2015, 12:11   

Poprawi i to bardzo. Ja mam założone i naprawdę różnica jest potężna. Oczywiście jak pisałem w innym temacie musisz mieć cały zestaw, albo czeka cię szlifowanie zacisków. No i oczywiście fele min. 15'.
 
 
 
bestja83 
Forumowicz

Auto: space star 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 31-03-2015, 20:55   

Wymieniłem pompę na 20,5 ale przy okazji musiałem zrobić zaciski z tyłu bo odpowietrzniki nie ruszyły a później te tylne były już takie fajne to zrobiłem przód :) . odpowietrzałem w sobotę ale coś to kiepsko się odpowietrzyło i nic na razie nie mogę powiedzieć. jest jakaś specjalna procedura odpowietrzania w tym aucie?
a co do wyczucia pod pedałem w sile hamowania w stosunku do wymiany zacisków a zmiany pompy to jest raczej temat sporny w tym i w tym przypadku robi sie po prostu większe przełożenie. . . a ktoś liczył te hamulce tylne do przednich jakiś japoniec.
przy większych hamulcach z przodu tył czyści się ładnie?
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 31-03-2015, 22:13   

bestja83 napisał/a:
specjalna procedura odpowietrzania
procedura normalna: prawy tył, lewy przód, lewy tył, prawy przód, można jeszcze sprawdzić sprzęgło dla porządku. mnie osobiście najlepiej się odpowietrzało zestawem działającym na podciśnienie - efekt rewelacyjny dużo lepszy od metody "deptanej"

bestja83 napisał/a:
w tym i w tym przypadku robi sie po prostu większe przełożenie. .
no niezupełnie ..
1. jak zmienisz pompę na mniejszą to wydłużasz skok pedału hamulca czyli "dźwignię" przez to w wytwarzasz większe ciśnienie czyli z większą siłą klocki są dociskane do tarczy o ile a około 1,5 raza w twoim przypadku, ogólnie o te 1,5 raza zwiększa się też skok jałowy i całkowity pedału hamulca (o ile ci starczy podłogi ;) ) a czucie się zmniejsza bo wydłużasz dźwignie sterująca
2.jak zmienisz tarcze na większe to większa dźwignia powstaje dzięki większej średnicy tarczy (stosunek tarcza/koło), skok pedału hamulca (sterujący) pozostaje ten sam jeśli masz tą samą średnicę tłoczka. czucie pozostaje na poziomie seryjnym

dlaczego czucie się zmniejsza przy dłuższej dźwigni sterującej, a no to warto spróbować za pomocą metrowych cęgów kowalskich chwycić jajko bez zgniecenia

w przeróbkach sportowych montuje się:
- pompy sportowe o dużej średnicy tłoka (tak tak dużej)
- przewody w oplocie stalowym
- duże tarcze
- zaciski z małymi tłoczkami (tak tak małymi)
- klocki tuningowe bądź sportowe które mają tarcie 2x większe od seryjnych np. takie : http://ebcbrakes.pl/pl/content/16-klocki-hamulcowe

całość daje potworną siłe hamowania ale przede wszystkim bardzo dobre czucie hamulca bo w końcu się jeździ bez ABS-u

PS z ciekawości i dla siebie możesz pojechać na stację i przedstawić wyniki testu hamowania ?
_________________
Kuba
 
 
bestja83 
Forumowicz

Auto: space star 1.8gdi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Paź 2014
Posty: 40
Skąd: kraków
Wysłany: 01-04-2015, 19:56   

fakt faktem nie wziąłem pod uwagę wydłużenia się skoku pedału hamulca.
a praw fizyki nie da się przeskoczyć
na pewno obszernie napisze o efektach przeróbki kiedy będę pewien ze zrobiłem już wszystko w tym temacie

[ Dodano: 07-04-2015, 19:37 ]
Witam. skończyłem temat pompa hamulcowa 20,5 mm.
po drugim odpowietrzeniu sytuacja znacznie się poprawiła musiałem trochę podkręcić pompę na serwie i pedał jest u samej góry bez jakiegoś nadmiernego luzu jałowego czy wyczuwalnego większego skoku roboczego pedału hamulca. Wręcz mam wrażenie że pedał jest lepszy niż przed przeróbką.
Podsumowaniem
Byłem ciekaw jaki będzie efekt i miałem nadzieje ze różnica będzie taka duża ze będę bał się naciskać pedał hamulca :D
w rzeczywistości może jest trochę lepiej ale trzeba by porównać to z seryjnym autem
-ja już się przyzwyczaiłem.
I jest jeszcze jedno, teraz mam założone na aucie 205/55 R16 i to tez jest około 5% więcej niż oryginał
koniec końców - szału nie ma

Pozdrawiam wszystkich
 
 
marqs_b 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE STAR 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 10
Skąd: Brzeźnica
Wysłany: 11-04-2015, 20:59   

Koledzy podepnę się pod ten temat ponieważ też mam "problemy" w moim DIDzie. Dużo jeżdżę i wydawało się że hamulce są Ok, ale jechałem pożyczoną Kia Ceed i tam jak tylko dotknę pedału to hamulce reagują, jak lekko wcisnę zaczynają hamować, gdy depnę to się blokują i zaczyna działać ABS. U mnie w MSS wygląda trochę inaczej. Opieram nogę na pedale i nic, naciskam coś się dzieje, zaczynam deptać to hamuje, a jak wcisnę na raz to różnie bywa, albo działa ABS, albo coś się dzieje ale nie jest to awaryjne hamowanie.
Przekonałem się niedawno jak wyskoczył mi na drogę pies, niby wyhamowałem pies uciekł żywy a ja nie mam dolej części zderzaka i kratki (to mój drugi temat, jak znacie kogoś kto ma do sprzedaży to dajcie znać - admina przepraszam to tak przy okazji).
Tarcze są u mnie OK bicia nie ma, klocki też są ok (tył wymieniany w ubiegłym roku, a przód klocki dwa lata temu).
Płyn hamulcowy nie wymieniany u mnie nigdy (mam go już 2 lata).
Teraz do sedna sprawy, bo przynudzam!!!
Proszę sprawdźcie to u siebie i dajcie znać bo u mnie jest tak:
1)Miczub jest na luzie na równej nawierzchni, wciskam pedał gazu i utrzymuję obroty na więcej niż 2000 (nie ważne ile byle więcej) w tym samym czasie nie ruszając prawej nogi wciskam lewą z całej siły hamulec, momentalnie obroty spadają do 1300, mogę dodawać gazu ale silnik na to nie reaguje. Jeżeli ujmę gazu i dodam go ponownie to jest reakcja. Czy to normalne?
2) kolejny temat jest taki że, autko jest na chodzie, na luzie i wciskam z całej siły pedał hamulca i trzymam go, po paru sekundach zaczynam odczuwać, że zaczyna się poddawać i wciskam go coraz dalej do podłogi. Dlaczego? przecież powinien stawiać opór a nie uciekać.
Proszę o pomoc bo nie mam pomysłów co zrobić.
Proszę też o pomoc ze zderzakiem (wersja po liftingu).
Dzięki i pozdrawiam
 
 
szkuba 
Forumowicz

Auto: MSS 1.3 GL 2000r.-sprzedany
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 190
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 11-04-2015, 21:32   

marqs_b napisał/a:
wciskam lewą z całej siły hamulec, momentalnie obroty spadają do 1300,
jest to prawdopodobnie normalny objaw, co prawda mam starszy model i do tego benzyna ale chodzi o to żeby wspomóc hamowanie za pomocą hamowania silnikiem. W rezultacie np. nie można hamować lewą nogą w zakrętach trzymając gaz na wyjściu na co narzekają dziennikarze wyścigowi;)

Ad 2) mam tak samo, możliwe że tak ma być? dużo ważniejsze jest czy siła hamowania ci spada czy nie? możesz to jedynie sprawdzić na stacji diagnostycznej - poproś o test przegrzewania lub stałości siły hamowania będziesz wiedzieć jak jest - na postoju nic nie wywróżysz :?
_________________
Kuba
 
 
marqs_b 
Nowy Forumowicz

Auto: SPACE STAR 1,9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2013
Posty: 10
Skąd: Brzeźnica
Wysłany: 12-04-2015, 10:50   

Bardzo dziękuję jestem teraz trochę spokojniejszy.
Na stację z pewnością podjadę dam później znać co i jak.
 
 
henio1112 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.8 MPI 2004r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2018
Posty: 49
Skąd: Nidzica
Wysłany: 20-06-2019, 11:22   

Odkopie troszeczkę temat bo zakupiłem ss 1.8 benzynę z 2004r, z tyłu mam bębny i zastanawiam się czy w tych space starach są naprawdę takie słabe hamulce czy ja z autem mam coś nie tak bo żeby zachamowac muszę naprawdę użyć dużej siły, poprzednio miałem Seicento i Focusa i tam to super działa. Na asfalcie suchym nawet nie ma opcji żeby ABS mi się zalaczyl, przy wcisnietym na Maxa pedale. Czy wy też tak mieliście przy bębnach z tyłu? Z tego co słyszałem kiedyś były tarcze z tylu też, ale zapiekaly się tylnie hamulce to zmienili na bębny żeby rozwiązać sprawę?
 
 
tommo1982 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star 1.3 MPI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Sty 2018
Posty: 104
Skąd: Piastów
Wysłany: 21-06-2019, 10:22   

Miałem problem z klockami z tyłu, stanęła jedna strona i klocki były do wymiany, ale nie miałem takich objawów jak ty. Pedał chodził normalnie, tylko zużycie paliwa było większe.

Ja bym pojechał najpierw do mechanika, niech sprawdzi czy coś nie stanęło i można by wymienić płyn hamulcowy. Może układ się zapowietrzył.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-06-2019, 22:37   

henio1112, generalnie Fordy mają wyjątkowo "ostre" hamulce i porównywanie ich do hamulców w Mitsubishi to kiepski pomysł, choć jeśli chodzi o Space Stara to akurat nie ma się czego wstydzić. Ja mam akurat z tyłu tarcze i zaciski, ale hamulce są brzytwy. To prawda, zaciski tylne lubią się zapiekać, ale nieprawdą jest, że zmienili je z tego powodu na bębny, bębny z tyłu szły od początku produkcji w autach z silnikami 1,8 GDI i niektórych 1,3 16V.

Coś masz ewidentnie nie tak z hamulcami, trzeba się im dobrze przyjrzeć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.