Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0T] OUTLANDER TURBO upgrade ukladu hamulcowego
Autor Wiadomość
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 16-07-2014, 13:36   

Afordos napisał/a:
Dlaczego HAWK? Podobno dużo lepiej odbierają ciepło i są kluczem do sukcesu. Nie krzywią tarcz, bo lepiej z nią współpracują.
A czy są jakieś naukowe podstawy do takiego twierdzenia? Bo brzmi to jak marketingowy bullshit.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-07-2014, 07:41   

elektryk napisał/a:
Afordos napisał/a:
Dlaczego HAWK? Podobno dużo lepiej odbierają ciepło i są kluczem do sukcesu. Nie krzywią tarcz, bo lepiej z nią współpracują.
A czy są jakieś naukowe podstawy do takiego twierdzenia? Bo brzmi to jak marketingowy bullshit.


A nawet jak nie bełkot marketingowców to obawiałbym się o większe rozgrzewanie zacisku czyli większą tendencję do gotowania płynu... Bo znając życie wszyscy ładnie wymienią tarcze i klocki, a płyn od nowości? Takie klocki to raczej przy bardzo restrykcyjnych płynach i częstej wymianie w całym układzie.

Tarcze DBA na pewno są dobre, a co do klocków to jak ktoś normalnie jeździ (nie używa hamulców do hamowania z góry tylko silnikiem, nie hamuje po 3-4 razy pod rząd itd itp.) polecam miękkie klocki np. TRW. Spokojnie dają radę podczas awaryjnego hamowania. Twarde klocki są dla tych szybkich i wściekłych co traktują gaz i hamulec 0-1.
 
 
Haiku 
Forumowicz


Auto: ASX 1.6 + Lancer Intense 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 26 Paź 2010
Posty: 184
Skąd: Łask
Wysłany: 17-07-2014, 08:21   

Pierwszy zestaw wygląda ciekawie cenowo. Dla tych co nie jeżdżą bardzo agresywnie polecam zestaw, który założyłem u siebie. Komplet firmy ATE (tarcze, klocki) za ~550zł. Mam przejechane 10k km i na tą chwilę jestem z nich bardzo zadowolony.
_________________
Lancer CS0 4G63
ASX 1.6
 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-07-2014, 08:48   

krzychu napisał/a:
A nawet jak nie bełkot marketingowców to obawiałbym się o większe rozgrzewanie zacisku czyli większą tendencję do gotowania płynu.
Ale przecież rozgrzewanie się klocka wynika z zamiany energii mechanicznej w ciepło, żeby klocek się nie nagrzewał to:
1. musiałby mieć znacznie pojemność cieplną niż typowy metal, przy tak małej masie klocka znacznie większą żeby wogóle to dało się odczuć
2. mieć wbudowaną czarną dziurę które pochłania energie cieplną

Co do krzywienia tarcz, to podobnie, klocek minimalnie się do tego przyczynia.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-07-2014, 08:50   

elektryk napisał/a:
Ale przecież rozgrzewanie się klocka wynika z zamiany energii mechanicznej w ciepło


Ale to jest tylko jeden temat. Ilość energii, a przewodzenie cieplne klocka do druga sprawa. Jeśli dobrze przewodzi (wyczynowe klocki z domieszką metalu) to ciepło się rozprowadza po klocku i potem zacisku (więcej powierzchnia oddawania ciepła), nie nagrzewa się miejscowo jak normalne miękkie klocki. Ale to ma dobre i złe strony... Tak się mi wydaje.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 17-07-2014, 09:45   

krzychu napisał/a:
Jeśli dobrze przewodzi (wyczynowe klocki z domieszką metalu) to ciepło się rozprowadza po klocku i potem zacisku (więcej powierzchnia oddawania ciepła), nie nagrzewa się miejscowo jak normalne miękkie klocki. Ale to ma dobre i złe strony... Tak się mi wydaje.
To nie jest jakaś odkrywcza technologia, tanie klocki też mają domieszkę metalu, czasem widać nawet takie jakmiedziane wiórki w klocku.
 
 
Afordos 
Nowy Forumowicz
Szara eminencja

Auto: Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Lip 2014
Posty: 21
Skąd: Balice
Wysłany: 24-07-2014, 09:29   

Załączyłem test tych HAWKów. Rozmawiałem z człowiekiem, który faktycznie jest głównie sprzedawcą, ale też dzięki temu wie co się sprawdza. Ma w ofercie własciwie wszystko i na hasło Outlander od razu wiedział o co chodzi.

Powiedział, że tam była wada fabryczna, bla bla bla - polecam Hawki, bo krzywienie tarcz wynika właśnie od klocków. Może średnio znane u Nas, ale gdy tylko uporam się z tym nieszczęsnym wężem od wspomagania, to przymierzam się do Zimmerman + Hawk i obadam.
_________________
Wygląda normalnie, ale to tylko pozory :)
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 02-04-2015, 10:47   

Afordos czy już "obadałeś" ?? Jakaś relacja ? :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 12:28   

Ja dużo dobrego słyszałem o klockach GALFER, podobno bardzo dobrze hamują i przy tym nie są agresywne dla tarczy jak np RedStuffy które mam obecnie, masakra, nie nadają się do Outka i jego mini tarcz.
_________________

 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 02-04-2015, 16:24   

Sxizo tylko chodzi o to jak by się sprawowały akurat w O1, doświadczenie użytkowników najlepiej było by poznać, przynajmniej wiem na przyszłość żeby nie kupowaś RedStuffy :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Sxizo 
Mitsumaniak


Auto: Turboutek
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 324
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-04-2015, 16:39   

Zatem ja niedługo wrzucę Galfery i dam znać.
_________________

 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-04-2015, 20:09   

Jeśli ktoś chce poeksperymentować z hamulcami to podpowiem, że dodge caliber jest mocno spokrewniony z outlanderem, a w jego usportowionej wersji srt4 hamulce bardzo dają radę.

A o to zaciski:

http://allegro.pl/zacisk-...5053111110.html

Być może pasuję P&P, niestety tarcz do srt4 nigdzie nie znalazłem na szybko...są chyba..chyba 340mm.

:wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 03-04-2015, 21:12   

Fragu napisał/a:
są chyba..chyba 340mm

Taki zestaw byłby wręcz idealny gdyby tylko pasił :mrgreen:
Mi sprzedający zafundował nowe tarcze i klocki z przodu więc na chwilę obecną nie mam zamiaru eksperymentować, ale jak Misio wróci do łask z założonym nowym modem to kto wie czy nie porwię sie na to .... :p

Na ebay'u komplet tarcz nawiercanych i nacinanych na przód z przesyłką za 1500 zł stoi - całkiem przyzwoicie. Gdyby było P&P to za 2500 można by mieć konkretny hebel :mrgreen:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 03-04-2015, 22:38   

Myślę, że wystarczyłoby trochę dołożyć i możesz mieć hamulec z evo...
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 03-04-2015, 22:46   

Pewnie, ale jednak trzeba dołożyć...a te heble z srt4 niby dają radę :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.