Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity |
Autor |
Wiadomość |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 02-04-2015, 09:46 Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
|
|
|
W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...
-jak jest z jego trwałością?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
-czy "bierze" olej
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII... |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-04-2015, 15:56 Re: Silnik 2.0 benzyna MIVEC Fakty i mity
|
|
|
Grimm napisał/a: | W sumie nie znalazłem podobnego tematu a ten wydaje się być ciekawy. Silnik 2.0 benzyna MIVEC ...
-jak jest z jego trwałością?
Bez turbiny i 150 km to chyba trwały?
-czy to prawda , że jest na łańcuchu rozrządu a nie pasku?
TAK
-czy "bierze" olej
ja mam 11 tyś. km to nie wiem,na razie nawet 1 mm z bagnetu nie ubył?
-czy trzeba go jakoś "specjalnie" traktować?
Każde nowe auto dobrze jest "ułożyć" a potem to rura i tyle.
-jakie przebiegi tego silnika bez remontu się zdarzają?
Nie wiem,średnio jeżdzę każdym nowy autem do 120 tys. km i sprzedaję.
Dodałbym jeszcze czy ma skrzynię 5 czy 6 biegową?
Niestety 5 biegową i to jest jego spora wada,bo automat CVT to raczej w quadach się sprawdza.
Generalnie chodzi mi o każdą wiedzę odnośnie tej jednostki w połączeniu z OIII... |
|
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 03-04-2015, 17:31
|
|
|
Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. .. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-04-2015, 18:15
|
|
|
Grimm napisał/a: | Kurcze byłem pewny na 1000% , że w benzynie jest 6 biegowa cvt. .. |
CVT nie ma biegów... Znaczy ma, ale takie bardziej udawane.
A co do silnika to jest jakaś akcja na rozciągające się paski rozrządu w serii 4B10/11. A w Outku jest chyba SOHC 4J11 wiec taki jaki polift... I chyba ma już regulację luzów zaworowych na śrubkach (zamiast upierdliwych blaszek). Ale to niech ktoś potwierdzi.
Moim zdaniem silniki 4B11/4J11 są bardzo udanymi pod względem równego i szerokiego rozłożenia momentu obrotowego... Nie widziałem aby inne silniki benzynowe bez turbo potrafiły mieć dość wysoki moment już w sumie od 1000 obrotów do odcięcia.... |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 03-04-2015, 18:20
|
|
|
Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT |
|
|
|
 |
Fun
Forumowicz Skimaniak

Auto: Outlander III 2.0 MIVEC
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Wrz 2014 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-04-2015, 08:28
|
|
|
Grimm napisał/a: | Fun nie wiem jak Ty ale ja mam 6 biegów w CVT |
Jakiego masz quada? ....mi brakuje 6 biegu i myślę że to jest duży błąd firmy...już dawno 6 biegowe są Kia,Hyundai,Honda,Mazda |
_________________ Mój OIII
http://forum.mitsumaniaki...p?user_id=43874 |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 04-04-2015, 15:02
|
|
|
Żeby nie było... |
|
|
|
 |
gzesiolek
Forumowicz

Auto: Mazda 6 GJ 2.5 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2698 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-04-2015, 18:54
|
|
|
Grimm, Fun ma zapewne manuala...
a Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami... |
_________________ Był: Mitsubishi Lancer 1.5 MT Invite 2008
Jest: Mazda 6 2.5 AT SkyPassion Kombi FL 2015

 |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 05-04-2015, 00:57
|
|
|
gzesiolek napisał/a: | Grimm
Ty masz bezstopniowa skrzynie z preprogramowanymi pseudobiegami... |
Czemu to są niby "pseudobiegi"?
Przecież dzięki manetkom mogę sterować obrotami silnika jak przy skrzyni manualnej? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-04-2015, 08:12
|
|
|
Grimm napisał/a: | Czemu to są niby "pseudobiegi"? |
Ponieważ skrzynia CVT ma płynne przełożenia (może w pewnym zakresie płynnie zmienić przełożenie). Dlatego jak przyśpieszasz to obroty silnika są stałe, a samochód przyśpiesza.
To co robisz manetkami to nic innego jak predefiniowane przez producenta pewne przełożenia. Jakby pogrzebać w sofcie to mogło by być ich równie dobre 3, 10, czy 20... Do tyłu też można by dać z 5
Nie wiem jak to można łatwiej wyjaśnić... W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. Za to masz jakaś tam kontrolę. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 05-04-2015, 16:05
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Za to masz jakaś tam kontrolę. |
Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-04-2015, 16:40
|
|
|
Grimm napisał/a: | Taką samą jak każdy w przypadku skrzyni manualnej... |
Kosztem przyśpieszenia czy płynności przyśpieszania... A kontrola jest też nie taka sama bo nie da się wysłać wskazówki poza wskaźnik tak jak w menualu Do tego nie zadusisz silnika bo lock-up się odłącza i zaczyna działać konwerter... |
|
|
|
 |
jurekschroda
Forumowicz
Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 683 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 07-04-2015, 16:15
|
|
|
krzychu napisał/a: | W każdym razie zmieniając biegi manetkami tracisz optymalne przyśpieszenie (bo CVT potrafi utrzymywać obroty w punkcie maksymalnej skuteczności), łopatkami tego nie osiągniesz. |
Tylko, że wtedy dźwięk jednostajnie wysokich obrotów wymaga pewnego przyzwyczajenia - na pierwszy raz można odebrać to negatywnie tzn. że przy kick down w trybie D przyspiesza wolniej niż na manetkach. |
|
|
|
 |
Grimm
Forumowicz
Auto: Outlander 14' PB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 22 Kwi 2014 Posty: 483 Skąd: WY
|
Wysłany: 22-04-2015, 13:45
|
|
|
Zauważyłem, że po zimnej nocy gdy auto stoi na podwórku silnik jest strasznie głośny (na wolnych obrotach). Czy zauważyliście u siebie podobne objawy? |
|
|
|
 |
diller
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 13 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 28-07-2015, 23:01
|
|
|
OIII 2.0 150 km, manual 5b, city style - przejechane 8kkm - żadnych uwag do pracy silnika, moc raczej nie odczuwalna, poprawna kultura pracy, średnie spalanie 8,6 - jazda miejsko-mieszana,
zastanawiam się nad zagazowaniem.. |
|
|
|
 |
|