Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Wysokie spalanie, skaczące obroty, dużo błędów ch
Autor Wiadomość
Patryk96 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CAO 1,6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Głogów
Wysłany: 04-04-2015, 23:46   [CA4A 1.6] Wysokie spalanie, skaczące obroty, dużo błędów ch

Witam. Posiadam colta cao 95r 1,6 GLXI 113 KM. Mój problem rozpoczął się wczoraj, po odłączeniu kostki od filtru powietrza (nie wiem jak dokładnie nazywa sie te miejsce do którego sie ją wkłada) po wetknięciu kostki od filtra i odpaleniu silnika zauważyłem ze nie pracuje na równych obrotach tylko faluje (od 0 do 500 według obrotomierza), podczas jazdy gdy wrzucam go na luz to musze spokojnie opuszczać obroty zeby nie zgasł (jak puszczę go np. z 2 tyg. to zgaśnie) spalanie znacząco wzrosło z 6,5l - 7,5 l do 10l czy to moze być wina silniczka krokowego ze falują obroty i wzrosło spalnie? dodam ze po odłączeniu kostki od krokowca silnik pracuje równo, także wiatrak zaczął chłodzić silnik odrazu po odpaleniu obojętnie czy ciepły czy zimny. Sczytywałem błędy z komputera i wykazało następujące błędy: 12,13,21,25,55 czy wie ktoś moze co one oznaczają?
Moim zdaniem podczas gdy podłączałem kostkę do filtru poszło jakieś zwarcie i spalił sie silniczek krokowy, ale nie wiem czy ma on wpływ na tak znacząco wieksze spalanie oraz zastanawia mnie dlaczego wiatrak zaczął chłodzić silnik nawet gdy jest zimy, bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje.
Ostatnio zmieniony przez karolgt 05-04-2015, 14:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-04-2015, 10:27   

12, 13, 25 to błedy związane z przepływomierzem
21 - czujnik temperatury silnika (znajduje sie w okolicy termostatu)

55 nie wystepuje

Na Twoim miejscu ponownie bym sprawdził prawidłowośc połaczenia przepływomierza (tej puszki przy filtrze powietrza) oraz czy aby przypadkiem nie wypięła sie wtyczka od czujnika temperatury silnika lub kabel sie nie oberwał (czujnik z czarną dwupinową wtyczką)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Patryk96 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CAO 1,6 GLXi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Kwi 2015
Posty: 3
Skąd: Głogów
Wysłany: 05-04-2015, 12:02   

Sprawdzałem wtyczkę od przepływomierza i wszystko jest ok. Trzyma się na tych swoich zatrzaskach, przepływomierz podmienilem, ale błąd nadal występuje. Co do czujnika temperatury to później sprawdzę i dam znać czy coś pomogło, a co z falujacymi obrotami? Silniczek krokowy do wymiany? Jeżeli tak to czy ma on wpływ na zwiększenie zużycia paliwa?

[ Dodano: 05-04-2015, 20:26 ]
Właśnie udało się mi przywrócić do zycia mojego colcika, winny był jakiś czujnik przy przepustnicy, wymieniłem całą przepustnicę i obroty sie trzymają tak jak powinno być. Błędy przepływomierza pokazywały sie, ponieważ przy wkładaniu kostki musiało zrobić sie jakieś zwarcie i spaliła sie cała płytka, wymieniłem i wentylator załącza sie tylko wtedy kiedy powinien. Po wymianie przepływomierza oraz przepustnicy błędy same znikły. Temat do zamknięcia
 
 
 
artufcb 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2011
Posty: 463
Skąd: parczew
Wysłany: 28-04-2015, 13:22   

możesz mi powiedzieć jak sczytałeś błędy? Bo mam takiego samego colta, tylko 1.3, i do tej pory sądziłem, że nie da się tego zrobić, tylko aso. Coś się zmieniło w tej kwestii?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.