Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szyberdach
Autor Wiadomość
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 10-04-2009, 19:56   Szyberdach

Chłopy jest taka kwestia-szyberdach generalnie mi działa, ale niestety dzieje sie coś takiego, że słychać pracujący mechanizm, a szybka się nie rusza (coś tak jak by przeskakiwało) Elektryk powiedział, że to najprawdopodobniej powyłamywane ząbki w jakiejś zębatce na silniczku, albo uszkodzone jakieś linki prowadzą. Ponadto jak szybka już ruszy to nie zatrzymuje się we właściwej pozycji tylko cały czas pracuje kiedy się trzyma guzik. Uchylność nie działa w ogóle. Miał ktoś kiedyś taki problem ?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-04-2009, 21:07   

trzeba obejrzeć , ale geeneralnie może zardzewiały prowadnice? - mozę przesmarowac trzeba , i napewno zobaczyc. Moze to byc wszystko , od modulu sterujacego , przez mechanike , po zwalone przyciski.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 10-04-2009, 22:12   

Takiej odpowiedzi się obawiałem :) czyli znowu do kolejnych szpeców, tym razem od dachu...ehhh.
 
 
Chi-Man
[Usunięty]

Wysłany: 10-04-2009, 23:32   

Witam.

Jak mniemam przez całą zimę był nieużywany, też tak kiedyś miałem. Z tym, że u mnie się otworzył i juz nie zamknął... ;) Masz TUTAJ instrukcję postępowania z szyberdachem, którą kiedyś skleciłem dla Slawa.
Generalnie kiedy już dostaniesz się do mechanizmu, będziesz musiał rozruszać go ręcznie (klucz imbusowy nr 6). a najlepiej było by przesmarować na całym odcinku linkę prowadzącą. Zajmuje to niestety trochę czasu gdyż po każdym przesunięciu trzeba demontować mechanizm, nasmarować, znów zamontować, przesunąć, zdemontować, nasmarować.... etc. etc. ;) Ale od czego są święta :p

Pozdrawiam i życzę miłej zabawy :)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 11-04-2009, 10:19   

Heh:) Dzięki wielkie - coś będę mącił ;)
 
 
kotomi 
Forumowicz

Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 114
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-04-2009, 19:32   

Witam
Miałem podobną usterkę. Spotkałem się ze Slawem a on na parkingu w 5 min naprawił. Wspominał tez że wg instrukcji od Chi_Man`a.

Pozdro
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 04-07-2009, 22:31   

Witam
Chi-Man, dzięki za instrukcję.
Chyba przeskoczył mi napęd bo szyber zgłupiał, zatrzymywał się gdzie chciał,
na przyciski reagował jak miał ochotę i do tego wydawał głosy.
Dzięki Twojej instrukcji zaoszczędziłem czas i nerwy. Teraz jest o`k.
Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam :)
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-04-2015, 16:15   

mógłby ktoś odświerzyć instrukcje, mam podobny problem
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 11-04-2015, 22:54   

Nikt tego nie zrobi bo pewnie nikt tej instrukcji nie ma w posiadaniu. Spróbuj jeszcze zapytać Sławka (nick Slaw). A co do ewentualnego awaryjnego zamknięcia dachu to można to zrobić ręcznie za pomocą klucza imbusowego - trzeba zdjąć klosz z dużej lampki i wyłamać plastikową okrągłą zaślepkę - pod nią jest ośka od napędu z miejscem na klucz.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 11-04-2015, 23:41   

Też mam problem z szyberdachem - z chęcią bym skorzystał z instrukcji ;) Jak się komuś uda wyciągnąć info od Slawa byłoby git - chyba że sam Slaw tu napisze ;)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
zOrg 
Nowy Forumowicz


Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: częstochowa
Wysłany: 12-04-2015, 10:58   

instrukcja do szyberdachu:

https://www.dropbox.com/s...rukcja.pdf?dl=0
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 12-04-2015, 20:12   

tak jak podane w instrukcji i wszystko wraca do normy a ja proponuję jeszcze dać klej do gwintów na śruby mocujące silniczek i więcej problem nie powróci
 
 
 
orzech111 
Forumowicz

Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015
Posty: 43
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2015, 20:06   

u mnie problem polega na tym, że silniczek kręci, ale przeskakuje trybik na tych 2 taśmach zębatych, jest wielkie zgrzyt i nic się nie dzieje. Da się jedynie otowrzyć kombinując przyciskami i pchając dość mocno szyber, ale tylko się uchyla tak po skosie, jak chcę zamknąć też muszę naklikać przycisków i duśić szybe ręcznie

ta procedura pomoże?

Slaw, nie odpisałeś na sms kiedyś, półoś pasuje, była ciut inna od tej co miałem na aucie, ale Twoja nawet bardziej była odpowiednia moim zdaniem, moja miała mniejszą średnice w jedym miejscu (za zębami do skrzyni) ale wielkie podziękowania, dzięki Tobie sigm jeździ :)
piszę to tu, bo zgubiłem Twój nr
 
 
Slaw 
Forumowicz
Śmigma


Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 25 Lut 2007
Posty: 343
Skąd: Suwałki
Wysłany: 15-04-2015, 20:07   

właśnie Twój problem jest taki jak większosc,odkręciły się śruby od silniczka co spowodowało opuszczenie silniczka a następnie fotokomórka zgubiła sygnał.Przeprowadz procedurę podaną wyżej i będzie ok,daj klej do gwintu :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.