Szyberdach |
Autor |
Wiadomość |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 19:56 Szyberdach
|
|
|
Chłopy jest taka kwestia-szyberdach generalnie mi działa, ale niestety dzieje sie coś takiego, że słychać pracujący mechanizm, a szybka się nie rusza (coś tak jak by przeskakiwało) Elektryk powiedział, że to najprawdopodobniej powyłamywane ząbki w jakiejś zębatce na silniczku, albo uszkodzone jakieś linki prowadzą. Ponadto jak szybka już ruszy to nie zatrzymuje się we właściwej pozycji tylko cały czas pracuje kiedy się trzyma guzik. Uchylność nie działa w ogóle. Miał ktoś kiedyś taki problem ? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-04-2009, 21:07
|
|
|
trzeba obejrzeć , ale geeneralnie może zardzewiały prowadnice? - mozę przesmarowac trzeba , i napewno zobaczyc. Moze to byc wszystko , od modulu sterujacego , przez mechanike , po zwalone przyciski. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 10-04-2009, 22:12
|
|
|
Takiej odpowiedzi się obawiałem czyli znowu do kolejnych szpeców, tym razem od dachu...ehhh. |
|
|
|
 |
Chi-Man [Usunięty]
|
Wysłany: 10-04-2009, 23:32
|
|
|
Witam.
Jak mniemam przez całą zimę był nieużywany, też tak kiedyś miałem. Z tym, że u mnie się otworzył i juz nie zamknął... Masz TUTAJ instrukcję postępowania z szyberdachem, którą kiedyś skleciłem dla Slawa.
Generalnie kiedy już dostaniesz się do mechanizmu, będziesz musiał rozruszać go ręcznie (klucz imbusowy nr 6). a najlepiej było by przesmarować na całym odcinku linkę prowadzącą. Zajmuje to niestety trochę czasu gdyż po każdym przesunięciu trzeba demontować mechanizm, nasmarować, znów zamontować, przesunąć, zdemontować, nasmarować.... etc. etc. Ale od czego są święta
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 11-04-2009, 10:19
|
|
|
Heh:) Dzięki wielkie - coś będę mącił |
|
|
|
 |
kotomi
Forumowicz
Auto: Sigma 12V kb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Gru 2006 Posty: 114 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 14-04-2009, 19:32
|
|
|
Witam
Miałem podobną usterkę. Spotkałem się ze Slawem a on na parkingu w 5 min naprawił. Wspominał tez że wg instrukcji od Chi_Man`a.
Pozdro |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 04-07-2009, 22:31
|
|
|
Witam
Chi-Man, dzięki za instrukcję.
Chyba przeskoczył mi napęd bo szyber zgłupiał, zatrzymywał się gdzie chciał,
na przyciski reagował jak miał ochotę i do tego wydawał głosy.
Dzięki Twojej instrukcji zaoszczędziłem czas i nerwy. Teraz jest o`k.
Jeszcze raz wielkie dzięki i pozdrawiam |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-04-2015, 16:15
|
|
|
mógłby ktoś odświerzyć instrukcje, mam podobny problem |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-04-2015, 22:54
|
|
|
Nikt tego nie zrobi bo pewnie nikt tej instrukcji nie ma w posiadaniu. Spróbuj jeszcze zapytać Sławka (nick Slaw). A co do ewentualnego awaryjnego zamknięcia dachu to można to zrobić ręcznie za pomocą klucza imbusowego - trzeba zdjąć klosz z dużej lampki i wyłamać plastikową okrągłą zaślepkę - pod nią jest ośka od napędu z miejscem na klucz. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
marycjusz
Mitsumaniak marycjusz
Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 896 Skąd: Białystok
|
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 12-04-2015, 20:12
|
|
|
tak jak podane w instrukcji i wszystko wraca do normy a ja proponuję jeszcze dać klej do gwintów na śruby mocujące silniczek i więcej problem nie powróci |
|
|
|
 |
orzech111
Forumowicz
Auto: Sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lut 2015 Posty: 43 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2015, 20:06
|
|
|
u mnie problem polega na tym, że silniczek kręci, ale przeskakuje trybik na tych 2 taśmach zębatych, jest wielkie zgrzyt i nic się nie dzieje. Da się jedynie otowrzyć kombinując przyciskami i pchając dość mocno szyber, ale tylko się uchyla tak po skosie, jak chcę zamknąć też muszę naklikać przycisków i duśić szybe ręcznie
ta procedura pomoże?
Slaw, nie odpisałeś na sms kiedyś, półoś pasuje, była ciut inna od tej co miałem na aucie, ale Twoja nawet bardziej była odpowiednia moim zdaniem, moja miała mniejszą średnice w jedym miejscu (za zębami do skrzyni) ale wielkie podziękowania, dzięki Tobie sigm jeździ
piszę to tu, bo zgubiłem Twój nr |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 15-04-2015, 20:07
|
|
|
właśnie Twój problem jest taki jak większosc,odkręciły się śruby od silniczka co spowodowało opuszczenie silniczka a następnie fotokomórka zgubiła sygnał.Przeprowadz procedurę podaną wyżej i będzie ok,daj klej do gwintu |
|
|
|
 |
|