Mechanizm opuszczania szyby |
Autor |
Wiadomość |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 23-04-2015, 10:18
|
|
|
Z tym odbijaniem spowodowanym zbyt dużym oporem może być jeszcze inna kwestia.
Szyba w Outku od strony pasażera chodziła z takim odgłosem jakby coś po niej szorowało.
Myślałem że coś w prowadnicach.
A okazało się że linka która porusza mechanizmem zaczęła się strzępić aż ją całkiem pomieliło i nie dało się szybą ruszyć. Nawet z silniczka przy tym piłowaniu poleciał lekki dymek ale na szczęście się nie spalił. Kupiłem używkę z innego i chodzi z tym że jest przy domykaniu taki niemiły "pstryk" jakby coś przeskakiwało.
Nie umiem tego namierzyć.
A jakby tego było mało ostatnio ta sama awaria w drzwiach kierowcy.
Tym razem kupiłem nowy zamiennik.
Okazuje się że na rynku wtórnym za bardzo nie ma tych przednich podnośników.
Z tego chyba wynika że muszą się nagminnie kończyć te linki.
Zobaczymy jak będzie wykonany ten zamiennik.
Cena znośna bo 78 PLN tyle że silnik trzeba ze swojego przełożyć. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 23-04-2015, 10:45
|
|
|
qlka2 napisał/a: | przy domykaniu taki niemiły "pstryk" jakby coś przeskakiwało.
Nie umiem tego namierzyć. | Mam podobnie w Galancie. Moim zdaniem strzela na styku prowadnica-plastikowe ślizgi, ponieważ jest tam luz i szyba przy domknięciu się przemieszcza. Wpadłem na pomysł, żeby poluzować śrubki prowadnicy i silniczka i opuścić szybę w dół i podnieść kilkakrotnie po to by mechanizm i szyba same wybrały sobie położenie, w którym chcą pracować. Jak nie bedzie rezultatu to poluzować znowu wszystkie śrubki, opuścić szybę maksymalnie w dół, dokręcić wszystkie śrubki i sprawdzić jak działa. Jak nie pomoże to zrobić to samo, ale z szybą na maksa w górę. Będę niedługo próbował. |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 24-04-2015, 07:30
|
|
|
Ciekawe jest to że jak "pstryknie" przy domykaniu szyby to jak ją trochę opuszczę i podniosę nawet do końca to nie ma tego pstryknięcia. Sprawa zaczyna się dopiero jak zjadę znacząco na dół albo całkiem. W dolnej pozycji chyba jak dojeżdża też jest podobny "pstryk".
Patrzałem po prowadnicach ale tam regulacji praktycznie nie ma.
W wolnej chwili spróbuję zreanimować mój uszkodzony podnośnik.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 24-04-2015, 21:32
|
|
|
qlka2 napisał/a: | Ciekawe jest to że jak "pstryknie" przy domykaniu szyby to jak ją trochę opuszczę i podniosę nawet do końca to nie ma tego pstryknięcia. Sprawa zaczyna się dopiero jak zjadę znacząco na dół albo całkiem. W dolnej pozycji chyba jak dojeżdża też jest podobny "pstryk". | Wygląda jakby mechanizm nie był dokręcony do drzwi. |
|
|
|
 |
qlka2
Forumowicz
Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 151 Skąd: KT
|
Wysłany: 24-04-2015, 22:48
|
|
|
Ale jest dokręcony.
Próbowałem odkręcić szybę i dokręcałem mechanizm w różnych pozycjach ale nie pomogło.
Dzisiaj jestem po wymianie mechanizmu lewych drzwi na zamiennik.
Zaczęło się od tego że musiałem w zamienniku rozpiłować jeden otwór pod śrubę z silnika bo nie pasował.
Poza tym montaż ok, tyle że po zamontowaniu szyba nie działała w trybie auto i szła kangurami do góry jak się przytrzymało przycisk.
Pomogło to co przeczytałem w dziale Lancer.
Wystarczyło podjechać na samą górę i przytrzymać przycisk aż do cyknięcia przekaźnika.
Po tym manewrze tryb auto działa jak należy. |
|
|
|
 |
Vigen
Nowy Forumowicz
Auto: Galant 97r, 2.0 GLS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Maj 2014 Posty: 2 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 20-06-2016, 17:51
|
|
|
Panowie, wczoraj podczas jazdy chciałem zamknąć szybę (prawy przód), słyszałem, że coś zacharczało i nagle szyba sama opuściła się na dół. Dzisiaj próbowałem zdemontować cały mechanizm, żeby go sprawdzić, ale w tym momencie nie mogę nawet zamknąć szybę do samego końca, żeby dostać się do śrub od demontażu szyby. Szyba jest blokowana przez linkę opuszczania i za nic nie chcę się poddać. Jest jakaś inna szansa ściągnięcia tej linki przez przecinania jej? W całej tej awarii nie wiem czy silnik jest niesprawny, czy gdzieś linka strzeliła i nie chciałbym jej zbyt pochopnie ciąć. Czy ktoś z was miał już podobny problem i podzieli się wskazówkami? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21958 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-06-2016, 18:54
|
|
|
Vigen, w takim przypadku jeśli nie idzie odkręcić 2 wkrętów mocujących szybę to bez przecięcia linki chyba się nie obejdzie. Możesz próbować odkręcić mechanizm szyby od drzwi i lekko unieść w górę razem z szybą. Może wtedy da się odkręcić wkręty. |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-06-2016, 10:24
|
|
|
Czy ktoś rozwiązał problem?
Mam to samo ale wg mnie to nie jest problem lekko skrzywionej szyby, a zbyt dużego luzu w prowadnicy tej gumowej co idzie w drzwiach.
Problem nasila się przy większych prędkościach ... można dostrzec, że pod wpływem oporów wiatru szyba lekko sięprzez ten luz wyhyla do zewn. / wewn. i nie trafia u góry w rowek. |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
zyziowaty
Forumowicz

Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 62 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2016, 14:00
|
|
|
A i owszem - tak jak wcześniej pisałem to efekt rozciągniętej linki, co powoduje nierówne prowadzenie szyby. Przy większych prędkościach miałem to samo co Ty. Zakupiłem na allegro - notabene chyba od Hugo, bo miasto i część nicku się zgadza - kompletny używany mechanizm, ale z linką w dużo lepszym stanie. Zero problemów, działa jak fabryka chciała.
pzdr
zyziowaty |
Ostatnio zmieniony przez zyziowaty 22-06-2016, 14:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Pieraś
Mitsumaniak

Auto: Kombi Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2010 Posty: 1203 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 22-06-2016, 14:03
|
|
|
Tnx, zobaczę przy okazji czy można coś podregulowac, podlozyc |
_________________ Szybki Lopez. |
|
|
|
 |
zyziowaty
Forumowicz

Auto: EA3A '99, EA3W '02 Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Cze 2006 Posty: 62 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 22-06-2016, 14:07
|
|
|
Regulacji niestety nie ma żadnej, jedynie możesz spróbować skrócić linkę poprzez założenie/zagniecenie jakiegoś dodatkowego pierścienia przed jej zakończeniem.
pzdr
zyziowaty
EDIT:
Popatrzyłem na allegro, Hugo powinien mieć jeszcze jeden kompletny mechanizm z całe... 20PLN http://allegro.pl/podnosn...6005804997.html
pzdr |
|
|
|
 |
|