Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Jakie macie instalacje LPG w swoich 1.6?
Autor Wiadomość
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-05-2015, 20:08   

Zaletą jest wygoda podczas tankowania, nie trzeba się schylać szukając wlewu pod zderzakiem jak w wielu przypadkach. Nie wiem jak w MSS ale u mnie w Carismie końcówki nie muszę wykręcać nawet podczas tankowanie benzyny nie przeszkadza.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 03-05-2015, 16:06   

Mam pod klapką wlewu paliwa:

wady:
- trzeba dokręcić złączkę

plusy:
- nie trzeba się schylać do zderzaka
- nie trzeba brudzić rąk - pod zderzakiem zazwyczaj jest brudno, szczególnie zimą i w "porze deszczowej"
- jeśli nie chcesz by było widać, że masz LPG, to jest to plus
- jeśli ktoś Tobie wjedzie w tył i zniszczy zderzak, to nie musisz się martwić, czy dodatkowo nie trzeba czegoś poprawiać przy wlewie gazu

Podsumowując minus jest tylko jeden, aczkolwiek rozwiązaniem choć może trochę szpecącym byłby wlew "pełnowymiarowy" obok klapki wlewu paliwa ;-)
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 03-05-2015, 23:31   

RaVciO, mógłbyś zrobić fotkę z przykręconą końcówką i zamieścić tutaj bo ciekawi mnie ile jest tam miejsca i być może da się zamontować jak w Carismie aby nie było potrzeby odkręcania końcówki.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 04-05-2015, 10:59   

z końcowka i bez:) Ja tez poprosze o fotke. Jestem ciekaw jak to w naszych miśkach wyglada. Te dokręcane mają mały gwint i jeszcze ten pistolet gabarytowy. Czy to się nie chwieje nie urwie?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 04-05-2015, 11:58   

Jeśli za pistolet się jakoś specjalnie nie szarpie to nic się z tym nie stanie, wlew pod klapką mam już od ponad dwóch lat i nie miałem z tym żadnych problemów. Najdelikatniejsze jest chyba samo mocowanie zaworka w którego wkręca się końcówkę a końcówka wykonana jest z rurki o średnicy na pewno ponad 12mm a gwint ma średnicę 10mm.
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 04-05-2015, 20:33   

plecho1 napisał/a:
RaVciO, mógłbyś zrobić fotkę z przykręconą końcówką i zamieścić tutaj bo ciekawi mnie ile jest tam miejsca i być może da się zamontować jak w Carismie aby nie było potrzeby odkręcania końcówki.

Wydaje mi się, że nie ma możliwości zamontowania w taki sposób, aby nie trzeba było dokręcać końcówki.
cakp napisał/a:
z końcowka i bez:) Ja tez poprosze o fotke. Jestem ciekaw jak to w naszych miśkach wyglada. Te dokręcane mają mały gwint i jeszcze ten pistolet gabarytowy. Czy to się nie chwieje nie urwie?

Wszystko daje radę, nic się nie chwieje - według mnie trzyma się solidnie. Oczywiście jak się postarasz to wszystko można urwać ;-)

Proszę bardzo, oto fotki z mojego MSSa:


 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-05-2015, 09:06   

Dzieki za fotki.
Czy ta końcowka po zatankowaniu jest zimna/gorąca gdy ją wykręcasz ręką?
Jakiej wielkości macie zbiornik LPG w kole?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2015, 12:27   

Ja mam tak z krótszą końcówką

 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 05-05-2015, 13:40   

Jakiej masz pojemności zbiornik na LPG
Ps czy oponki 195/60 nie ocierają ci o nadkola? Chyba w standardzie sa 55.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-05-2015, 14:34   

Jeśli pytanie do mnie :) to na takich kupiłem i zawsze było ok i w tym roczniku to chyba standardowy rozmiar ewentualnie 185/65/15.
A jeśli chodzi o temperaturę po tankowaniu to końcówka jest zimna ale nie jakoś tak żeby nie dało się jej dotknąć.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 08-05-2015, 15:34   

Postanowiłem założyć instalację LPG. Gazmen założył Stag4eco. Podobno namniej awaryjna i nie ma sensu dawać stag4plus do tego auta. Pytałem o sonde lambda czy nie będzie sypać błędami. Mowi że ominął i sonda na gazie nie pracuje by nie było problemów. A jak jest u was z sondą?
Zbiornik w bagazniku lekko wystaje ku górze. Chyba 50L. Podobno musiał inaczej przełozyć kable gdyż z tyłu leci tłumik w poprzek. Czy u was też tak jest? Teraz muszę coś podłożyc w bagazniku. Myślałem o jakieś piance, styrodur wyciąc itp
Czy po założeniu LPG robiliscie jakies okresowe przeglady? sklad mieszanki itp. Czy przy tej generacji juz to nie potrzebne
Czy wypalanie gniazd zaworów po dluzszym uzytkowniu LPG tyczy się naszych SS, czy to było tylko przy starych instalacjach LPG
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 08-05-2015, 16:24   

Sonda nie może być ominięta - emulowana podczas pracy na gazie bo dzięki sondzie wiemy, że instalacja jest dobrze wyregulowana i właściwie pracuje. Taki zabieg z sondą w IV generacji to niezłe druciarstwo, ten co to zrobił to albo kompletny laik lub ignorant w sprawach LPG. Stag 4 Eco jest okrojony względem wersji + o korekty od temperatury gazu które często się przydają w ustawieniu pracy silnika przy niższej temperaturze silnika. Dzięki tym korektom można wcześniej przełączać na gaz i dzięki temu więcej oszczędzać. Różnica w cenie po między tymi sterownikami to około 50zł i taka oszczędność jest po prostu śmieszna a w znacznym stopniu ogranicza kalibrację instalacji. Zawory mogą się wypalić w każdym aucie jeśli mieszanka będzie zbyt uboga ale niestety Ty tego nie poznasz bo sonda na gazie nie pracuje. W razie problemów z mieszanką, jeśli sonda by pracowała, zapaliła by się kontrolka silnika i byś wiedział co jest nie tak. Lepiej każ to poprawić i właściwie ustawić instalację.
Napisz jeszcze jakie wtryski gazowe i reduktor zamontował ten gazownik bo po tych wyczynach obawiam się, że wtryski to najgorsze Valteki.
 
 
vanila_2006 
Nowy Forumowicz

Auto: MSS 1,6 2002
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 13 Sie 2015
Posty: 9
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-08-2015, 21:00   

Mój misiek spala 12-13 l/ 100 km w mieście, dla mnie to strasznie dużo, bo sporo jeżdżę i wydaję krocie na paliwo, znajomi ( mężczyźni) mówią mi że takie spalanie jest normalne i mam się przyzwyczaić. Ja natomiast zastanawiam się nad gazem, ale jestem totalnym laikiem, no a poza tym kobietą i po prostu nie wiem co i jak, a najbardziej mnie nurtuje to, że jak zamontuje gaz to nie będę miała bagażnika ( tak mnie straszą). Możecie cyknąć zdjęcia jak to u was wygląda tzn. bagażnik i jakiej ceny u mechanika mogę się spodziewać.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 13-08-2015, 22:06   

Poszukaj polecanego gazownika w swoim rejonie, często ci dobrzy maja długie kolejki. Cena za instalkę do takiego auta wydaje mi się, że powinna się wahać w granicach 2500 - 3000 zł, niższa może się wiązać z przyszłymi problemami z instalacją ale też nie koniecznie :)
Jeśli chodzi o bagażnik, to najlepiej zamontować butlę w miejscu koła zapasowego by w razie czego mieć cały bagażnik wolny. Zamiast pełnowymiarowego koła można też kupić dojazdówkę.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 18-08-2015, 13:29   

Polecam dojazdówkę, można wstawić pionowo między roletą a tylnym siedzeniem, chodzi mi o tą przerwę gdzie na rzepy mocujemy rolete. Jak sprzedam swój zapas to tak zrobię. Już mierzyłem. Bagaznik jest bardzo mały a koło zajmuje połowe.
Ja mam butle 45L, trochę duza musiałem styropian podkładać by wyrównać. Zasięg w trasie na takiej butli to ok 650km

LPG
W miescie ciezko powiedziec ile mój pali , zatankowałem za 10zł to zrobiłem 42-45km
Za 20zł w samej trasie zrobiłem 150km

PB
Miasto 7,5L max latem, krótkie odcinki. Srednio 6,5L

12-13 to mi nawet zima nie palił
Podepnij pod komputer bo takie wartości to miałem na uszkodzonej sondzie lambda i o dziwo przepalonym łaczniku elastycznym wydechu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.