  | 
               
                  Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
                   
                  
  
                  
                | 
               
 | 
             
          
         		             
	  
      
         
         |  Ogłoszenie  | 
         
        
         
 
  
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.  Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta. 
 | 
         
       
	 
	
	
	
 
	
			| 
		[MSS 1.3] zastanawiam się nad MSS 1.3 lub 1.6 - prośba o por | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 andrew_77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Escort 1.6 16v :) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 2 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2015, 00:15   [MSS 1.3] zastanawiam się nad MSS 1.3 lub 1.6 - prośba o por
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam. Jeszcze nie mam MSS ale jestem na niego w 95,43% zdecydowany; Głównie chodzi o autko młodsze i mniej palące od poprzedniego (escort kombi 1.6 16v), ale jednocześnie koniecznie ciut wyższe! Auto dla 3 os. rodzinki. Interesuje mnie rocznik 2002-2003 (chyba ze tanio to 2004   
 
 
Mam szereg pytań - część wydaje się dziwna ale chodzi o przeróbki/usprawnienia które chciałbym w aucie zrobić "od razu" (potem się już nie chce - szczególnie po 7latach posiadania widząc nieuchronny koniec auta   
 
a więc:
 
1. czy auto seryjnie miało 4x poduszkę powietrzną czy dwie? Sprzedający najczęściej piszą: "poduszki"; jeśli standard to 4 to git   
 
2. co pokazuje komputer/wyświetlacz pokładowy przy oryginalnym radiu a co po zainstalowaniu innego radia?
 
3a. czy da się przenieść fabryczny wyświetlacz gdzie indziej\
 
3b. ewentualnie czy da sie pogodzic 2 "wyświetlacze" w jednej 'modowanej' obudowie (fabryczny + navi np lark)
 
3c. jw. czyli mod oryginalnej "wypustki" na kokpicie celem montażu czegoś większego (patrz pomysły w stylu mp3car)
 
4. gdzie zapodać CB-Radio ?
 
5. czy ktoś kombinował ładną zabudowę kilku gdniazd zapalniczki
 
6. rdza - o co chodzi z rdzą przy kielichach (przednie? tylne?), bo wiem że trzeba patrzeć maska/klapa/nadkola
 
7. awaryjność/drobiazgi - dużo tego?
 
8. czy jest jakieś fabryczne/półfabryczne rozwiązanie na odpinaną siatkę między bagażnikiem?
 
9. rzeczywiste spalanie - na autocentrum raporty spalania pokazują obiecująco niskie wartości    czy tak jest naprawdę ?
 
10. czy były wersje z podgrzewaną przednią szybą - coś w ogłoszeniach się pojawia ale sprzedający często o wielu rzeczach po prostu nie piszą!
 
11. czy jest opcja pociągnąć dyskretnie kabelek w okolice lusterka wstecznego - (videorejestrator!   
 
12. głośniki w drzwi - czy wejdą 16cm bez przerabiania boczków?
 
13. podłokietniki - czy jak kupię wersję bez - to można dołożyc czy wymiana całego fotela?
 
 
to chyba wszystko   
 
z góry dzięki! | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Bizi78  		  
		 
         Mitsumaniak Reklamożerca.
  
  
                  Auto: MSS 1.3 family 01r. 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 824 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21076 Skąd: Częstochowa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2015, 07:44   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. wersja Family x2, Comfort x4, airbagi w fotelach łatwo poznać po wszywce
 
2. śr. spalanie, dystans do przejechania na paliwie w zbiorniku, śr. prędkość. 
 
Po zainstalowaniu innego radia polecam temat:
 
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=69195
 
No chyba, że kupisz z navi to jest problem.
 
3a. pewnie można ,ale po co
 
3b.
 
3c.
 
4.
 
5. ja w przedliftowym zapodałem w tunelu środkowym:
 
http://forum.mitsumaniaki...1328197#1328197
 
6. przeważnie rudzieją kielichy przednie
 
7. zależy na jaki egzemplarz trafisz, standard to tulejki wybieraka, przyciski elektrycznych szyb
 
8.
 
9. moje 1.3 w mieście pali około 8L, w trasie da się zejść poniżej 6L
 
10. nie spotkałem
 
11. pod słupkiem A i nad osłonkami przeciwsłonecznymi
 
12. z przodu siedzą chyba 13cm, więc trzeba zastosować dystans z mdf-u, tył to chyba są już w standardzie 16cm
 
13. ori podłokietnik jest mocowany do fotela więc ciężko będzie zamocować bez rozpierduchy fotela
 
 
To tak na szybko    . | 
             
						
				_________________ Gość zobacz moją   zieloną żabę     .
   | 
			 
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 pablo eldiablo  		  
		 
         Forumowicz
  
  
                  Auto: L200, Outlander 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Cze 2009 Posty: 417 Skąd: WPI 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 05-02-2015, 09:36   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Miałem MSS 1.3 i 1.6 - polecam 1.6. Wbrew pozorom pali mniej przy takiej samej jeździe (1.3 trzeba wyżej kręcić), a dynamika zauważalnie lepsza.
 
 
Rdza to głównie maska przednia, ale to chyba przypadłość większości japończyków, wszystkie moje skośnookie tam rdzewieją, i tylne nadkola. Mocowania kielichów nie rdzewiały mi w żadnym.
 
 
Dołożenie fabrycznego podłokietnika wymaga wymiany fotela, tapicerka da się łatwo przełożyć. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 andrew_77  		  
		 
         Nowy Forumowicz
  
                  Auto: Escort 1.6 16v :) 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Dołączył: 05 Lut 2015 Posty: 2 Skąd: Szczecin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-02-2015, 01:20   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Serdeczne dzieki za szybkie i mega treściwe odpowiedzi !
 
@Bizi78 - wiedza, modfikacje i opisy - rewelacja!!!! Podziwiam i dziękuję!
 
 
ad1. wiem juz czego szukać mimo skąpych opisów sprzedających!
 
ad2. opis do przycisku fabrycznego radia - rewelacja - ew problem rozwiązany;
 
ad3a - chce (w miare mozliwosci) schowac/zabudowac navi - w poprzednim aucie po zawieszeniu rejestratora, navi, telefon i sporadycznie grucha CB było jak na choince - ile się da chciałbym schować   
 
tunel środkowy - opis rewelacja krok po kroku i za rączkę - nad takim tunelem brak jednak podłokietnika - choćby i uniwersalnego, który w pewnym sensie nawet lepszy bo ma w sobie schowek - ale to już sobie poradzę
 
ad12 - głośniki 16cm tylko pod warunkiem że bez przerabiania boczków - jeśli się nie da to luz
 
 
na sam koniec spalanie- temat rzeka:
 
  
 
zrzut oczywiście z "autocentrum.pl"
 
Liczba opinii dość spora więc zakładam że prawdziwa - choć kolegę @pablo eldiablo BARDZO proszę o szczegóły w stylu jak w tabeli z autocentrum - naprawdę jestem ciekaw jakie wyniki miała ta sama osoba na 2 różnych silnikach.
 
W przypadku escorta w mieście potrafię mieć więcej jak w tabeli (do 11.0 l/100) ale w trasie rekord to ~6.2 l/100 i to z prędkościami do 130km/h na dość długich odcinkach.
 
 
Wybierając MSS 1.3 liczyłem głownie na mniejsze spalanie i to właśnie w mieście bo tych km było i będzie najwięcej. Jeśli mam brać 1.6 z minimalnie mniejszym spalaniem to są jeszcze inne typy niż MSS ale mają wady (w moich oczach) których MSS nie ma    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 cakp  		  
		 
         Mitsumaniak
  
                  Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18 
                  Kraj/Country: Polska 
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Sie 2012 Posty: 347 Skąd: Mazury 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 04-05-2015, 14:16   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Odgrzeje kotleta
 
1. jak juz 1,6 to bierz z silnikiem 4g18, to zwykłe 1.6. Nie baw sie w DID.
 
2. Szukaj z ostatnich lat produkcji po lifcie. Zmieniona przednia klapa, a dokładnie jej kształt. podobno przed liftem rant przedni potrafił rdzewiec, jakos inaczej sie woda zbierała czy cos, gdzies wyczytałem ze głownie przednie załamanie zmienili. Ja mam po lifcie wiec korozja mi maski nie bierze, nadkola tez czyste. Tu nawet nie ma problemu z urywajacymi sie srubami przy geometrii zawieszenia jak bylo przed liftem. Podobno sruby tez zmienili. Dochodzi plastikowa osłona progów. Tył w nadkolach jest pełny baranek wiec rant nadkola i wlew paliwa nie rdzewieje. Nie wiem czy przed liftem był w pełni baranek w nadkolach. To rzeczy o których ja wiem ale byc moze odkopiesz wiecej lub inny nowy kupujacy SS. Lifting to nie tylko wizualizacja zewnetrzna. Ale i takze sporo drobnic z którymi borykały sie poprzednie roczniki. Podpisuje sie pod rdzewiejacymi kielichami. Jak ktos ma problem z rdzewiejacymi drzwiami maska polecam boll do profili zamknietych. Nie trzeba nic rozbierac . Wciskamy słomke i pryskamy.
 
 
Spalanie ( 1.6 4g18) na trasie przy 90km/h 5,5l, przy 100km/h 7L. bez klimy przy temp +15 +25. Ponizej 10stopni +0,5L wiecej
 
W miescie w lato nawet w korkach max 7,5L czy krótkie odcinki
 
W miescie w zime 8.5L. 9l moze raz widziałem. 10l to miałem jak mi sonda padła
 
 
1.3 miał kolega. Nie był dobrze zabezpieczony przed korozja, to wersja sprzed liftu. Spalanie jak z nim jezdziłem to 1l mniej.
 
 
Warto kupic lusterko wsteczne z videorejestratorem i druga kamerka która mozesz przyczepic na tylna szybe od wewnetrznej
 
 
CBradio hmmm. Podłączyłbym w tunelu pod zapalniczke a radyjko chyba bokiem przyczepil do obudowy plastikowej tunelu. Lub po stronie pasazera tunelu tak bym ja mial na nogi swobode a jednoczesnie widze wyswietlacz
 
 
Wersja comfort po lifcie ma podkłokietnik składany w siedzeniu
 
4 poduszki. Pasazer kierowca przednie siedzenia-bok
 
 
Ponizej Cytat kolegi z forum""
 
 
Ostatnio w trasie się bawiłem tym wskaźnikiem średniego spalania i tak, utrzymywałem stała prędkość na równej drodze, zerowałem licznik średniego spalania i wykazywało mi po chwili takie oto wyniki:
 
 
na 5 biegu 60km/h spalanie 3,7
 
na 5 biegu 70km/h spalanie 5,4
 
na 5 biegu 80km/h spalanie 5,9
 
na 5 biegu 90km/h spalanie 6,1
 
na 5 biegu 100km/h spalanie 7,1 | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |