Skręcona kierownica przy jeżdzie na wprost |
Autor |
Wiadomość |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 01-05-2015, 22:01 Skręcona kierownica przy jeżdzie na wprost
|
|
|
W moim Pajero 3.2 DiD pojawił się problem zaraz po wymianie elementów zawieszenia (tulei wahaczy, sprężyn tylnych oraz przednich tulei amortyzatorów. Została przeprowadzona geometria przód i tył - kierownica ustawiona na wprost, wykaz z komputera wyrażnie przedstawiał że wszystkie parametry są w dopuszczalnych normach. Po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem iż koło kierownicy jest minimalnie skręcone w lewo przy jeżdzie na wprost. Czego problem może dotyczyć?. Bieżnik opon jest ok.
Miałem już moment że chciałem sprzedać auto ale najwyrażniej miłość jest silniejsza |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 02-05-2015, 20:12
|
|
|
Podczas ustawiania zbieżności mechanik się nie przyłożył i dokładnie nie ustawił położenia kierownicy. Jeśli sama zbieżność jest ok i auto zachowuje się właściwie to nie powinno mieć to wpływu na samą jazdę jedynie trochę kuje w oczy |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-05-2015, 21:21
|
|
|
W sumie przy ustawianiu zbieżności z przodu kierownica była idealnie ustawiona po środku i zablokowana, zupełnie inaczej się to miało podczas jazdy. Umówiłem się na ponowną wizytę w warsztacie w ramach gwarancji. Z rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się że problem może leżeć po stronie maglownicy która będzie wymagać sprawdzenia.
Zamieszczam wykaz po przeprowadzonej geometrii przedniego i tylnego zawiedzenia.
Apropo tego parametru na czerwono mechanik mówił bym się tym nie przejmował bo to jedynie dotyczy jazdy podczas wykonywania manewrów skrętu. Można było by to też podregulować ale czekała by mnie wymiana zapieczonych śrub (ich cięcie) i tulei przedniego zawieszenia.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:18
|
|
|
Mike87 napisał/a: | zauważyłem iż koło kierownicy jest minimalnie skręcone w lewo przy jeżdzie na wprost. |
Mike87 napisał/a: | Apropo tego parametru na czerwono mechanik mówił bym się tym nie przejmował |
Kierownica minimalnie w lewo , parametry minimalnie nie w normie , bieżnik może być minimalnie inaczej zużyty na obu przednich oponach . Doprowadziłbym do prawidłowych ustawień wartości geometrii a pózniej brałbym się za przekładnie kierowniczą i resztę
Albo zostawił jak jest i nie popadał w niepotrzebne koszty wymiany układu kierowniczego .
Przełóż kola z prawej na lewą i zobaczysz czy dalej jest kierownica w tą samą stronę . |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:28
|
|
|
Przekładki kół były robione i było jeszcze gorzej, w tedy nawet nie dało się jechać tak mocno ściągało kierownicę. A opony muszę przyznać że są dość mocno wyząbkowane i ich bieżnik jest od strony wewnętrznej dość nierówny w stosunku do części zewnętrznej. Geometria została wykonana na tych oponach. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Mike87 03-05-2015, 17:33, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:30
|
|
|
A więc chyba masz odpowiedź , zacznij od opon i prawidłowej geometrii . ( niestety , śruby i tuleje , taki urok tego samochodu ) |
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 03-05-2015, 17:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:33
|
|
|
Tyle że w trakcie przeprowadzonej geometrii kierownica była zablokowana po środku a podczas jazdy nagle leci w lewo, tutaj bym się zastanawiał czy np nierówny bieżnik opon przyczynia się do tego. |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez Mike87 03-05-2015, 17:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:35
|
|
|
Mike87 napisał/a: | kierownica była zablokowana po środku a podczas jazdy nagle leci w lewo, |
Dokładnie tak jest przy nierównym bieżniku
[ Dodano: 03-05-2015, 17:44 ]
Jak zaczyna ściągać to jest już bardzo nierówno , miałeś chyba ten przypadek w drugim połozeniu kół o ktorym pisałeś . Tu ustawia nierówno kierownicę ale nie ściąga, nierówności bieżnika się znoszą , koła jada w miarę równo powodując skręcenie kierownicy. |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:46
|
|
|
Czyli pozostaje chyba wybrać się z oponami do zakładu w którym wyrównują bieżnik?
Czy ponownie muszę robić geometrię? |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-05-2015, 17:51
|
|
|
Bieżnik nie ma wpływu na pomiary geometrii.
Mike87 napisał/a: | Czyli pozostaje chyba wybrać się z oponami do zakładu w którym wyrównują bieżnik? |
Istnieje coś takiego ??? Ja bym kupił nowe opony i zrobił tuleje , aby ich nie zniszczyć w krótkim czasie. Doradzam to samo. |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 03-05-2015, 18:01
|
|
|
Takie zakłady istnieją, ale we Wrocławiu z tego co sprawdziłem brak niestety
Opony mają 6 lat, ich bieżnik jest dość gruby, szkoda było by je wyrzucać.
Wchodzi w grę też bieżnikowanie opon, jeżeli będzie to opłacalne w stosunku do zakupu zupełnie nowych opon to ok. |
_________________
 |
|
|
|
 |
TangoKK
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 359 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 04-05-2015, 05:49
|
|
|
Mike87 napisał/a: | Wchodzi w grę też bieżnikowanie opon, jeżeli będzie to opłacalne w stosunku do zakupu zupełnie nowych opon to ok. |
A ja myślałem, że czasy bieżnikowanych opon dawno minęły |
_________________ HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 04-05-2015, 07:44
|
|
|
Bieżnikowany , a co dopiero "wyrównywanych "
Czy 6-cio letnia opona może być dobra ??
Ostatnio wczytuje sie w instrukcje obsługi ( 600 stron ) pojazdu który nabyłem. Napęd 4x4, bardzo mocny silnik.
Producent w dziale opony pisze:v
"Opony, które są starsze niż 6 lat można stosować tylko wyjątkowo i przy odpowiednio ostrożnym sposobie jazdy". Wiem, ..... powiecie instrukcja , producent i takie tam ....
Ale coś w tym jest, jak znajomemu w Touaregu wywaliło na autostradzie dziurę w 10 letniej oponie. Był zdziwiony , że pękła . |
Ostatnio zmieniony przez londolut 04-05-2015, 22:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-05-2015, 17:21
|
|
|
Problem rozwiązany, jedna z opon miała walniętą siatkę, a po za tym każda z nich posiadała nierówno zużyty bieżnik - róznica na jednej oponie z obu stron to nawet 1.5mm! Teraz geometria ustawiona więc każda kolejna opona będzie sięzużywać prawidłowo.
Aktualnie mam założone opony zimowe - kierownica idealnie prosto, nic nie ściąga - oczywiście założone na czas zakupu nowych.
A mianowicie mam na uwadze zakup tych:
Hankook RA33 Dynapro HP2 265/70 R16 112H
http://polskihurtopon.pl/...112h-b-b-2-70db
W sumie zależy mi na oponach w 90% szosowych.
Co sądzicie o firmie Hankook?, z tego co słyszałem wszystkie auta BMW prosto z fabryki mają właśnie opony tej marki. Chyba że ktoś z was poleca jakieś inne ale o zbliżonych parametrach jak na etykiecie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
PiotrKw
Forumowicz
Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 18 Wrz 2010 Posty: 843 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 06-05-2015, 07:12
|
|
|
Jednak opony , nie przekładnia fajnie , że masz ten problem z głowy.
Polecam
http://www.oponeo.pl/dane...-112-h#89849776
Miałem na swoim Pajero Nokiany , bardzo dobra opona , dobra jakość wykonania , nie było problemu z wyważeniem. Na głośność za bardzo nie zwracaj uwagi bo i tak w Pajero wiele innych rzeczy hałasuje bardziej niz opony.
Hankook'i miałem kiedyś na Hyundai'u Santa Fe z pierwszego montażu, pewnie tez by sie sprawdziły. |
|
|
|
 |
|