Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Skręcona kierownica przy jeżdzie na wprost
Autor Wiadomość
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-05-2015, 22:01   Skręcona kierownica przy jeżdzie na wprost

W moim Pajero 3.2 DiD pojawił się problem zaraz po wymianie elementów zawieszenia (tulei wahaczy, sprężyn tylnych oraz przednich tulei amortyzatorów. Została przeprowadzona geometria przód i tył - kierownica ustawiona na wprost, wykaz z komputera wyrażnie przedstawiał że wszystkie parametry są w dopuszczalnych normach. Po przejechaniu paru kilometrów zauważyłem iż koło kierownicy jest minimalnie skręcone w lewo przy jeżdzie na wprost. Czego problem może dotyczyć?. Bieżnik opon jest ok.

Miałem już moment że chciałem sprzedać auto ale najwyrażniej miłość jest silniejsza :D
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 02-05-2015, 20:12   

Podczas ustawiania zbieżności mechanik się nie przyłożył i dokładnie nie ustawił położenia kierownicy. Jeśli sama zbieżność jest ok i auto zachowuje się właściwie to nie powinno mieć to wpływu na samą jazdę jedynie trochę kuje w oczy :)
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-05-2015, 21:21   

W sumie przy ustawianiu zbieżności z przodu kierownica była idealnie ustawiona po środku i zablokowana, zupełnie inaczej się to miało podczas jazdy. Umówiłem się na ponowną wizytę w warsztacie w ramach gwarancji. Z rozmowy z mechanikiem dowiedziałem się że problem może leżeć po stronie maglownicy która będzie wymagać sprawdzenia.

Zamieszczam wykaz po przeprowadzonej geometrii przedniego i tylnego zawiedzenia.

Apropo tego parametru na czerwono mechanik mówił bym się tym nie przejmował bo to jedynie dotyczy jazdy podczas wykonywania manewrów skrętu. Można było by to też podregulować ale czekała by mnie wymiana zapieczonych śrub (ich cięcie) i tulei przedniego zawieszenia.

_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-05-2015, 17:18   

Mike87 napisał/a:
zauważyłem iż koło kierownicy jest minimalnie skręcone w lewo przy jeżdzie na wprost.

Mike87 napisał/a:
Apropo tego parametru na czerwono mechanik mówił bym się tym nie przejmował


Kierownica minimalnie w lewo , parametry minimalnie nie w normie , bieżnik może być minimalnie inaczej zużyty na obu przednich oponach . Doprowadziłbym do prawidłowych ustawień wartości geometrii a pózniej brałbym się za przekładnie kierowniczą i resztę :wink:
Albo zostawił jak jest i nie popadał w niepotrzebne koszty wymiany układu kierowniczego .
Przełóż kola z prawej na lewą i zobaczysz czy dalej jest kierownica w tą samą stronę .
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2015, 17:28   

Przekładki kół były robione i było jeszcze gorzej, w tedy nawet nie dało się jechać tak mocno ściągało kierownicę. A opony muszę przyznać że są dość mocno wyząbkowane i ich bieżnik jest od strony wewnętrznej dość nierówny w stosunku do części zewnętrznej. Geometria została wykonana na tych oponach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mike87 03-05-2015, 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-05-2015, 17:30   

A więc chyba masz odpowiedź , zacznij od opon i prawidłowej geometrii . ( niestety , śruby i tuleje , taki urok tego samochodu :wink: )
Ostatnio zmieniony przez PiotrKw 03-05-2015, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2015, 17:33   

Tyle że w trakcie przeprowadzonej geometrii kierownica była zablokowana po środku a podczas jazdy nagle leci w lewo, tutaj bym się zastanawiał czy np nierówny bieżnik opon przyczynia się do tego.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Mike87 03-05-2015, 17:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-05-2015, 17:35   

Mike87 napisał/a:
kierownica była zablokowana po środku a podczas jazdy nagle leci w lewo,

Dokładnie tak jest przy nierównym bieżniku

[ Dodano: 03-05-2015, 17:44 ]
Jak zaczyna ściągać to jest już bardzo nierówno , miałeś chyba ten przypadek w drugim połozeniu kół o ktorym pisałeś . Tu ustawia nierówno kierownicę ale nie ściąga, nierówności bieżnika się znoszą , koła jada w miarę równo powodując skręcenie kierownicy.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2015, 17:46   

Czyli pozostaje chyba wybrać się z oponami do zakładu w którym wyrównują bieżnik?
Czy ponownie muszę robić geometrię?
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 03-05-2015, 17:51   

Bieżnik nie ma wpływu na pomiary geometrii.
Mike87 napisał/a:
Czyli pozostaje chyba wybrać się z oponami do zakładu w którym wyrównują bieżnik?


Istnieje coś takiego ??? Ja bym kupił nowe opony i zrobił tuleje , aby ich nie zniszczyć w krótkim czasie. Doradzam to samo.
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 03-05-2015, 18:01   

Takie zakłady istnieją, ale we Wrocławiu z tego co sprawdziłem brak niestety :?
Opony mają 6 lat, ich bieżnik jest dość gruby, szkoda było by je wyrzucać.

Wchodzi w grę też bieżnikowanie opon, jeżeli będzie to opłacalne w stosunku do zakupu zupełnie nowych opon to ok.
_________________

 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 04-05-2015, 05:49   

Mike87 napisał/a:
Wchodzi w grę też bieżnikowanie opon, jeżeli będzie to opłacalne w stosunku do zakupu zupełnie nowych opon to ok.


A ja myślałem, że czasy bieżnikowanych opon dawno minęły :mrgreen:
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 04-05-2015, 07:44   

Bieżnikowany , a co dopiero "wyrównywanych " :wink:
Czy 6-cio letnia opona może być dobra ??
Ostatnio wczytuje sie w instrukcje obsługi ( 600 stron :wink: ) pojazdu który nabyłem. Napęd 4x4, bardzo mocny silnik.
Producent w dziale opony pisze:v
"Opony, które są starsze niż 6 lat można stosować tylko wyjątkowo i przy odpowiednio ostrożnym sposobie jazdy". Wiem, ..... powiecie instrukcja , producent i takie tam ....
Ale coś w tym jest, jak znajomemu w Touaregu wywaliło na autostradzie dziurę w 10 letniej oponie. Był zdziwiony , że pękła . :wink:
Ostatnio zmieniony przez londolut 04-05-2015, 22:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mike87 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 68
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-05-2015, 17:21   

Problem rozwiązany, jedna z opon miała walniętą siatkę, a po za tym każda z nich posiadała nierówno zużyty bieżnik - róznica na jednej oponie z obu stron to nawet 1.5mm! Teraz geometria ustawiona więc każda kolejna opona będzie sięzużywać prawidłowo.
Aktualnie mam założone opony zimowe - kierownica idealnie prosto, nic nie ściąga - oczywiście założone na czas zakupu nowych.
A mianowicie mam na uwadze zakup tych:
Hankook RA33 Dynapro HP2 265/70 R16 112H
http://polskihurtopon.pl/...112h-b-b-2-70db



W sumie zależy mi na oponach w 90% szosowych.
Co sądzicie o firmie Hankook?, z tego co słyszałem wszystkie auta BMW prosto z fabryki mają właśnie opony tej marki. Chyba że ktoś z was poleca jakieś inne ale o zbliżonych parametrach jak na etykiecie.
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 06-05-2015, 07:12   

Jednak opony , nie przekładnia :wink: fajnie , że masz ten problem z głowy.
Polecam
http://www.oponeo.pl/dane...-112-h#89849776
Miałem na swoim Pajero Nokiany , bardzo dobra opona , dobra jakość wykonania , nie było problemu z wyważeniem. Na głośność za bardzo nie zwracaj uwagi bo i tak w Pajero wiele innych rzeczy hałasuje bardziej niz opony.
Hankook'i miałem kiedyś na Hyundai'u Santa Fe z pierwszego montażu, pewnie tez by sie sprawdziły.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.