Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana chłodnicy klimatyzacji i osuszacza - uszczelki
Autor Wiadomość
Rafal_Katowice 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, DYNAMICS,'00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-03-2014, 08:24   Wymiana chłodnicy klimatyzacji i osuszacza - uszczelki

Cześć,

mam dziurawą chłodnicę klimatyzacji. Czynnik uciekł, więc muszę wymienić chłodnicę i osuszacz.
W service manual na stronach 55-37 i 55-38 jest wszystko pięknie rozrysowane. Ale mam problem z oringami. Bo instrukcja podaje, że do chłodnicy potrzebne są 2 oringi o kodzie 20W0230. Nie znalazłem nigdzie w necie jaki to rozmiar, ale skoro króćce mają średnicę 8,9mm i 13,6mm to raczej oringi też powinny być różnych rozmiarów?

To samo z osuszaczem - w instrukcji nie widać dokładnie, a są podane dwa kody: 20W0230 i 20W0231 (chyba o ten chodzi).

Czy wiecie jakie mają być rozmiary oringów?

Ostatecznie odkręcę i zmierzę oringi, ale wolałbym wszystko zamówić na raz i wymienić za jednym razem.

Pozdrawiam
Rafał
_________________
mój pierwszy samochód... moja pierwsza Cari...

- Lataj nisko i powoli! - jak mówiła babcia do wnuczka pilota.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 21-03-2014, 08:39   

Najlepiej sprawdzić po numerze VIN i oringi zamówić w ASO. Skraplacz może być w 2 rodzajach, dlatego numer się różnić (głownie chodzi o jego zasilanie)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
remi 
Forumowicz

Auto: Lancer VIII 1,8 Pb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 810
Skąd: wałbrzych
Wysłany: 21-03-2014, 19:41   

co do oringów, to bym się nimi nie przejmował, bo i tak pojedziesz do serwisu klimy, żeby to wszystko nabić. Tam na pewno będą mieli za kilka złotych, mi zmienił na nowe jak montował mi osuszacz. Osuszacz kupiłem u kumpla w sklepie motoryzacyjnym, podałem nr vin, silnik i rok produkcji auta. Wszystko pasowało.
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 05-05-2015, 23:53   

U mnie również delikatny wyciek ze skraplacza czyli chłodnicy klimy.
Wygląda fatalnie po 220k przebiegu, o ile to pierwsza.
Cari 1,8 GDI '00r.

Jaki koszt wymiany skraplacza i osuszacza?
Dużo z tym zachodu?
Zderzaka raczej nie trzeba ściągać?
Jaki jest dostęp do parownika, żeby sprawdzić w jakim jest stanie?
Dzięki za info.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 07-05-2015, 05:42   

Tam jest skraplacz w tak niefortunnym miejscu, że trafiają na niego kamyczki i strugi błota posniegowego oraz wody z czasem potrafi całe ożebrowanie wylecieć jak miało u nie miejsce ale klima działała nadal :)
 
 
thefirm 
Forumowicz

Auto: Cari 1,8 GDI '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lis 2011
Posty: 140
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 07-05-2015, 17:13   

Sprawdź sobie UV czy nie masz wycieków przy chłodnicy. Pewnie masz :)
U mnie na maksymalnym chłodzeniu z jednego wylotu wylatuje min 15stopni... W Audi TT 4stopnie.
Pewnie czynnika w Mitsu jest niewiele, jednak wypadałoby wymienić skraplacz i osuszacz wraz z oringami to jakieś 370zł. Do tego napełnienie - ponad 500zł a z ozonowaniem 6stówek, hmmm.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.