Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] Problem z alternatorem, szczotki ?
Autor Wiadomość
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 05-05-2015, 16:28   [Cari 1.9DI-D] Problem z alternatorem, szczotki ?

Cześć,

mam problem z alternatorem w mojej Cari, mianowicie od czasu do czasu zapala mi się lampka ładowania akumulatora. Dziś zauważyłem, że jak nie ma ładowania, a wkręcę silnik na obroty i odpuszczę gaz to słychać coś na wzór dźwięku rozpędzonego silnika elektrycznego (taki gwizd jakby). Doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej skończyły się szczotki, czy ktoś jest w stanie mi pomóc w znalezieniu szczotek do alternatora Valeo 8200162474 ?

A może to jednak nie szczotki ? Ma ktoś jakiś inny pomysł ?

EDIT: ok, szczotki znalazłem PX60. Teraz pytanie czy wymienić tylko szczotki czy coś poza nimi ? Ew. co jeszcze sprawdzić ? Ponoć warto łożyska wymienić
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-05-2015, 18:44   

Jak zdemontujesz alternator to zrobisz pełną diagnostykę, możliwe, że do wymiany będa łożyska oraz koło pasowe
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
MarcinZ 
Mitsumaniak
MarcinZ


Auto: colt 1.3 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Gru 2014
Posty: 215
Skąd: ze wsi
Wysłany: 05-05-2015, 19:10   

Cytat:
Ponoć warto łożyska wymienić
jezeli cos w nich juz slchac i maja luzy boczne jak najbardziej .
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 06-05-2015, 16:12   

A orientuje się ktoś czy koło pasowe z tym sprzęgiełkiem da sie wymienić w domowych warunkach ?
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-05-2015, 16:32   

Trzeba mieć specjalne klucze, które sa dośc kosztowne
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-05-2015, 22:36   

Można reż rozebrać alternator i umocować wirnik odpowiednio w imadle aby go przytrzymać uważając oczywiście aby go nie uszkodzić i w ten sposób można bardzo łatwo odkręcić nakrętkę trzymającą koło pasowe.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-05-2015, 08:49   

plecho1 napisał/a:
Można reż rozebrać alternator i umocować wirnik odpowiednio w imadle aby go przytrzymać uważając oczywiście aby go nie uszkodzić i w ten sposób można bardzo łatwo odkręcić nakrętkę trzymającą koło pasowe.
W DiD koło pasowe jest nakrętką samo w sobie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 24-05-2015, 17:13   

Info dla potomnych. Model alternatora w 1.9DiD w moim przypadku (Carisma 2002 Avance) to Veleo SG12B071 (8200162474), pasujące szczotki to PX60, łożyska ABE9003 i ABE9006, koło pasowe ze sprzęgłem AFP3002 (produkcji INA).

Nawiasem mówiąc zmieniłem same szczotki bo nie byłem w stanie wyjąć alternatora z komory silnika ;)
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.