Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.6] Skrzypiące przednie wycieraczki
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 06-05-2015, 21:39   

Bizi78 napisał/a:
Pod tuleją plastikową znajdują się dwie metalowe podkładki.
W moim przypadku podkładki były inaczej założone niż opisane przez cns80 powyżej.
Na zdjęciu jest prawidłowo, najpierw taka pofalowana/spręzynowa później standardowa płaska a na to tulejka
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 07-05-2015, 15:27   

Jak już mowa o wycieraczkach to czy ktoś z was jedził na tym?
http://visee.pl/
wycieraczki VISEE. Podobno polska firma i dobre recenzje zbiera ( drozsze aquatec). Obecnie mam wycieraczki ALCA lecz co roku musze wymieniac i troche mnie to wkurza. Nie mam doswiadczenia z innymi markami niz ALCA. Made in market nie chce nawet zakładać
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-05-2015, 17:18   

Jeśli wymieniasz raz na rok, to nie ma na co narzekać, ja wymieniam dwa razy w roku przed i po zimie.
 
 
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 25-05-2015, 19:58   

Niestety muszę wymienić cały mechanizm wycieraczek. Znalazłem ciekawą ofertę ale mam jedno zastrzeżenie w oferowanym mechanizmie nie ma blachy mocującej go z silnikiem. Wg sprzedawcy da się zamontować ze starego mechanizmu ale mam jakoś obawy. Czy ktoś pamięta w jaki sposób mocowana jest ta blacha do mechanizmu wiem że do silnika na nakrętki 13 ale co jest z 2 strony.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-05-2015, 20:27   

Silniczek do blachy jest montowany na 3 śruby torx.



Jak coś to postaram się jutro go odkręcić, jak znajdę w domu torxa :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
BENNY777 
Forumowicz

Auto: BENNY777
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 39
Skąd: SWARZĘDZ
Wysłany: 25-05-2015, 20:40   

Dzięki za odpowiedź ale nie zrozumieliśmy się. Chodzi mi o blaszkę, która nakładana jest na oś silniczka w jakie sposób jest mocowana z 2 strony do mechanizmu.

Na foto zaznaczyłem dokładnie miejsce łączenia o które mi chodzi.
Ostatnio zmieniony przez BENNY777 25-05-2015, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 25-05-2015, 20:52   

Połączony jest przegubem kulowym.
Chciałem go wyczyścić ale miałem problem z wypięciem go i to olałem :wink: .
W moim tutku jest screen z manuala pokazujący, że można go rozpiąć.

_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2015, 08:03   

Od zakupu Space Stara mam problem z wycieraczkami tego typu, że wycieraczka kierowcy za mało się wychyla, podczas pracy zatrzymuje się dobre 10 cm od słupka i powraca. Wieczorem wkleję zdjęcia jak to wygląda. Wczoraj po raz drugi próbowałem to poustawiać, ustawiłem mechanizm zgodnie z tym co pokazał Bizi78 i ramiona zgodnie z service manualem. I nic z tego. Dalej tak samo pracują. Szlag mnie już trafia, ile razy można podchodzić do tej samej rzeczy... Niby takie proste, a poległem. Jak podniosę na wieloklinie ramię kierowcy w górę do dochodzi do słupka jak należy, ale wtedy w stanie spoczynku jest tak wysoko, że zasłania widok podczas jazdy :?
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 30-06-2015, 09:19   

Hugo napisał/a:
Jak podniosę na wieloklinie ramię kierowcy w górę do dochodzi do słupka jak należy, ale wtedy w stanie spoczynku jest tak wysoko, że zasłania widok podczas jazdy :?
Mało tego. Na najszybszym biegu w ulewnym deszczu wali o ten plastik na boku słupka :P
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2015, 09:19   

Hugo napisał/a:
podczas pracy zatrzymuje się dobre 10 cm od słupka i powraca.

Mam tak samo, widocznie ten typ tak ma :wink: .
Wcześniej chyba wycieraczka dochodziła prawie do listwy ale jak to wyglądało w położeniu spoczynkowym to nie pamiętam :? .
Może ktoś wklei fotkę jak u niego wygląda położenie w spoczynku i napisze w jakiej odległości mniej więcej wycieraczka zatrzymuje się przy listwie na słupku A.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2015, 09:19   

Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21013
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 30-06-2015, 09:23   

plecho1 napisał/a:
Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.

Nie ma szans, mechanizm mam ori i tak samo zachowuje się jak u Hugo 8) .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 30-06-2015, 10:03   

Bizi78 napisał/a:
plecho1 napisał/a:
Może ktoś coś kombinował przy tym mechanizmie lub założył nie oryginalny bo innego wytłumaczenia raczej nie ma.

Nie ma szans, mechanizm mam ori i tak samo zachowuje się jak u Hugo 8) .

Dokładnie. Zastosowali te same wielokliny co w Carismie tylko nie wzięli pod uwagę ze powinny być cofnięte o jakieś 10-15 stopni.
Póki nie ma żadnego luzu jest OK, ale z wiekiem luz powstaje i zaczyna się problem.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 30-06-2015, 11:49   

To więc ramie przymocowane do osi lewej wycieraczki jest trochę za długie a przy powstaniu luzów na tulejkach tej osi jeszcze bardziej się wydłuża i zasięg ruchu wycieraczki się zmniejsza.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-06-2015, 12:03   

W mechaniźmie nie ma żadnych luzów, na najszybszym biegu lewa wycieraczka w takim położeniu nie uderza w słupek, jedynie wychyla się o ok. 2 cm dalej niż podczas jazdy w trybie normalnym ciągłym lub przerywanym. Uderza w słupek gdy ją przestawię na wieloklinie sworznia o jedno położenie w górę, jednak wtedy w trybie przerywanym i normalnym ciągłym pracuje idealnie (zatrzymuje się ok. 3 cm od słupka i wraca). Niestety na dole zatrzymuje się ok. 10 cm od poziomu i zasłania widok...
Dobrze wiedzieć, ze ten typ tak ma, mogłem spytać wcześniej, ale kto by pomyślał...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.