Metalowy element w misce olejowej silnika |
Autor |
Wiadomość |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-05-2015, 20:24 Metalowy element w misce olejowej silnika
|
|
|
Podczas uszczelniana miski olejowej mechanik serwisu znalazł taki niezidentyfikowany element który był w jej wnętrzu, w jaki sposób mógł się w niej znaleść i co to jest za element?
Silnik jak dotąd pracuje bez zarzutu., żadnych stuków, odpala szybko.
Długość elementu to 3.6cm
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-05-2015, 08:19
|
|
|
Blaszki od ślizgów rozrządu, znakiem tego, już dwa razy był na tyle luny łańcuch, że obciął blaszkę od ślizgu między wałkami rozrządu. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-05-2015, 21:49
|
|
|
Czy to może wpłynąć negatywnie na prace silnika? Z tego co pamietam na pewno byl wymieniany napinacz rozrządu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 09-05-2015, 09:52
|
|
|
Oba zdjęcia pokazują raczej jeden i ten sam element, więc wspornik górnego ślizu przecięło pewnie tylko raz - zresztą i tak o jeden raz za dużo. Przecięcie wspornika następuje przy rozciągniętym łańcuchu i po całkowitym wytarciu nylonowej nakładki ślizgu - tu można mówić o szczęściu skoro ucięty kawałek metalu nie dostał się między łańcuch a zęby kół.
W tym silniku, dla oceny stopnia zużycia plastiku górnego ślizgu trzeba zdjąć pokrywę zaworów, chociaż niektórzy sprawdzają to podświetlanym lustereczkiem poprzez otwór wlewu oleju. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2015, 16:34
|
|
|
Przeglądając archiwalne rachunki napraw w ASO dokopałem się do tego z informacją że był wymieniany ślizg + napinacz łańcucha rozrządu (była głośna praca silnika) w 2009 roku przy zakupie auta, czyli wygląda na to że ten urwany element który pozostał w misce pochodzi jeszcze z przed tej naprawy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 10-05-2015, 17:38
|
|
|
Kolejność pewnie była taka:
- padł napinacz
- wyluzowało łańcuch
- pojawiła się głośna praca
- przecięło ślizg
Mike87 napisał/a: | (...) był wymieniany ślizg + napinacz łańcucha rozrządu (była głośna praca silnika) w 2009 roku przy zakupie auta (...) |
Czy - dla pożytku potomnych - możesz napisać, przy jakim przebiegu była ta wymiana; dobrze jest wiedzieć, kiedy padają napinacze... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Mike87
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2 DiD 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2011 Posty: 68 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 10-05-2015, 21:07
|
|
|
Auto miało niecałe 115 tyś km przebiegu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
|