podsumowanie - rozrzad pasek itp ?? |
Autor |
Wiadomość |
kisiel78
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5 DID 2006
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: londyn
|
Wysłany: 28-02-2015, 16:33 podsumowanie - rozrzad pasek itp ??
|
|
|
Witam ponownie. *-
Po ściągnięciu osłony rozrządu niespodzianka.
[img] [/img]
brak ząbków na pasku od walków balansu ;(
pasek :
[img] [/img]
Jak kupowałem samochód wbite było ze pasek wymieniany ,ale wydaje mi się ze tylko pasek rozrządu, bo jest Gates , ale napinacz i rolki chyba stare czyli po angielsku typówka byle taniej.
Teraz mam problem bo nie wiem czy pasek strzelił ze starości - tak mi wygląda bo się szczepi i od góry popękany jest twardy ( to co z niego zostało) no i wygląda na przetyrany
Jak kręcę rolkami od balansów nic nie słychać i kręcą się ok .
Teraz wyjaśnia się ze jak strzelił to najpierw
- czułem wibracje
- potem metaliczny stukot ( czyli mimośrody walków zawadzały o prowadnice i stukało )
- na końcu gwizd bo jak nie było zębów to pasek się ślizgał
Teraz się zastanawiam czy coś mogę sprawdzać dalej czy zakładać wszystko z powrotem
(wszystkie nowe - napinacze rolki i paski SKF)
Pozdrawiam i dzięki za wszelka pomoc |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 28-02-2015, 17:11 Re: podsumowanie - rozrzad pasek itp ??
|
|
|
kisiel78 napisał/a: | [...]
Teraz wyjaśnia się ze jak strzelił to najpierw
- czułem wibracje
- potem metaliczny stukot ( czyli mimośrody walków zawadzały o prowadnice i stukało )
- na końcu gwizd bo jak nie było zębów to pasek się ślizgał
[...] |
Zastanawiające jest, z czego był ten metaliczny stukot - w nieuszkodzonym silniku wałki balansowe nie powinny wejść w kolizję z innymi elementami. Może coś przyhamowało wałek i ścięło zęby paska... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
kisiel78
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5 DID 2006
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: londyn
|
Wysłany: 28-02-2015, 17:52
|
|
|
hmm...
W nerwach ........
Moze to nie był taki metaliczny stukot ale coś stukało tak sie mi wydawało a możne zrywało zęby z paska a one wchodziły w pasek.
(myślę ze na 100% to nie był głos - metalu o metal)
Teraz jak kręcę walkami to jest ok, czuje jak balanse opadają.
Zastanawiam sie czy zerwanie zębów mogło byc spowodowane tym ze pasek nie był wymieniany od nowości ( teraz mam 140 tys). Bo sadze ze go nie wymieniali.
[ Dodano: 28-02-2015, 23:11 ]
Jeszcze pytanko.
Ma możne ktoś ściągawkę z momentami dokręcania rozrządu ? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 07-03-2015, 12:00
|
|
|
Jeśli problem jeszcze żyje...
kisiel78 napisał/a: | Zastanawiam sie czy zerwanie zębów mogło byc spowodowane tym ze pasek nie był wymieniany od nowości [...] |
Czy ten pasek przypadkiem nie "ciągnie" pompy oleju - może w niej leży przyczyna ścięcia zębów. Teza o starości paska (140 tys. km) jakoś nie do końca przemawia... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
kisiel78
Nowy Forumowicz
Auto: L200 2.5 DID 2006
Kraj/Country: UK
Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 27 Skąd: londyn
|
Wysłany: 11-04-2015, 10:44
|
|
|
Czesc.
Paski, roliki wymienione i jest wszystko ok.
Pasek wygladal strasznie - byl popekany i strasznie twardy.
Dziekuje wszystkim za podpowiedzi i pomoc. |
|
|
|
 |
bodo.83
Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 69 Skąd: elk
|
Wysłany: 11-05-2015, 16:08
|
|
|
witam pam pytanie odnosnie wymiany paska czy jest jakas blokada rozrzadu do l200 muglby ktos podeslac link dzieki |
|
|
|
 |
var1at
Mitsumaniak
Auto: L200 Di-D Dakar '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Lip 2013 Posty: 45 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 13-05-2015, 13:13
|
|
|
bodo.83 napisał/a: | witam pam pytanie odnosnie wymiany paska czy jest jakas blokada rozrzadu do l200 muglby ktos podeslac link dzieki |
http://allegro.pl/blokada...5304604196.html |
_________________ L200 Di-D Dakar '07
Endeavor SE 4WD '07 |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 13-05-2015, 14:01
|
|
|
Jeśli chodzi o walki rozrządu to tam koła są zębate zachodzące jedno na drugie, nie potrzeba żadnych blokad. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
bodo.83
Forumowicz
Auto: l200
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Gru 2014 Posty: 69 Skąd: elk
|
Wysłany: 13-05-2015, 19:06
|
|
|
rozumiem dzieki, pytalem bo czeka mnie niedlugo wymiana rozrzadu |
|
|
|
 |
|