Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy Outlander III
Autor Wiadomość
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 19-05-2015, 11:20   Nowy Outlander III

Witam,

planuję zakup Outlandera III prosto z salonu. Jestem już po jazdach próbnych (dieslem), po obejrzeniu kilku testów na youtube ale ciągle nie mogę podjąć decyzji.
Szukam dużego SUVa do ok 120k zł, który chce wziąć w leasing. Samochód ma mieć spory prześwit (niestety mam na swojej drodze sporo dróg gruntowych i leśnych) i napęd 4x4. Nie ma to być klasyczna terenówka, ale napęd który pozwoli przejechać ww drogami w zimę czy w błocie.

Obecnie jeżdżę E60 i mimo, że kocham BMW to ten model zupełnie nie nadaje się do jazdy poza drogami, a za pieniądze które mam, to z SUVów BMW w dobrym roczniku kupię tylko takiego, który zostawia cztery ślady :(

Jeżeli kupię O III to wersję Intense +, która mieści się w moim budżecie (no wersja z dieslem trochę wychodzi poza, ale to kwestia targowania się). Zastanawiam się jednak nad kilkoma kwestiami:
- diesel czy benzyna - w grę wchodzi tylko automat no i 4x4, dieslem już jechałem, benzyną mam się przejechać, ale salon nie ma testówki z CVS (tylko manual). Czy benzyna jest rzeczywiście tak ospała i głośna przy przyśpieszaniu
- jak to jest rzeczywiście z bezawaryjnością Mitsu ogólnie i O III szczególnie, bo nawet na tym forum czytam różne rzeczy
- co z tym nieszczęsnym lakierem, faktycznie odchodzi nawet od złego spojrzenia?
- jak O III zachowuje się przy dużych prędkościach, takich, które ciężko sprawdzić w PL. Jeżdżę przez DE i moja zwykła rutyna długich tras zakłada przejazdy z prędkością 180-200 km/h (oczywiście tam gdzie wolno). E60 mimo swoich lat spisuje się w takich warunkach znakomicie, przy 180 spokojnie można rozmawiać bez podnoszenia głosu, 200 jest nadal dość wygodne i bezpieczne. Na ile mogę liczyć w O III przy zachowaniu tych kryteriów (bezpieczeństwo i względna cisza).

Mam nadzieję, że pomożecie mi z wyborem.
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 19-05-2015, 17:06   

Cytat:
Czy benzyna jest rzeczywiście tak ospała i głośna przy przyśpieszaniu

Zależy od punktu odniesienia. Jeśli jesteś przyzwyczajony do sporego momentu obrotowego, to na początku może być niedosyt. Przejedź się jeszcze raz, nawet manualem.
Do spokojnej jazdy na trasie lub w mieście 2.0 CVT w zupełności wystarcza. Problem może być z wyprzedzaniem przy większych prędkościach, ale:
- po pierwsze - w Polsce tyle nie pojedziesz
- po drugie - w DE masz 3-4 pasy i dynamika przyspieszania nie jest aż tak istotna

Awaryjność Outlandera - jeśli na forum czytasz tzw. różne rzeczy, to chyba większość problemów dotyczy OII z volkswagenowskim 2.0 TDI. OIII z tego co wiem ma czyste konto. Ponadto masz teraz 5 lat fabrycznej gwarancji.

Lakier - nie tylko kwestia Mitsubishi. Teraz ogólnie lakiery są mniej trwałe/twarde niż kiedyś.
Najbardziej widać wszelkie ryski na czarnym.

Duże prędkości - OIII z CVT nie jeździłem z aż tak dużymi prędkościami, o których piszesz. OIII 2.2 DiD zachowuje się w tym zakresie naprawdę pewnie i przewidywalnie, nie walczy z kierowcą. Do tego do 160-170 masz jeszcze spokojnie jednocyfrowe spalanie. Da się normalnie rozmawiać, ale na pewno będzie trochę głośniej niż w twoim aucie. Kwestia oporu nadwozia, szumów lusterek itp. - zresztą, w większości wyższych aut ( chodzi o prześwit a nie klasę) będzie głośniej. No, chyba że wydamy 180 a nie 120 tys zł.
W razie czego poproś o jeszcze jedną jazdę próbną. Do Berlina i z powrotem;)

p.s. jeśli masz sporo dróg gruntowych i leśnych, to po pierwszej zimojesieni po przesiadce z BMW będziesz mega zadowolony z Outka ;)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-05-2015, 08:18   

jurekschroda napisał/a:
Do spokojnej jazdy na trasie lub w mieście 2.0 CVT w zupełności wystarcza. Problem może być z wyprzedzaniem przy większych prędkościach, ale:
- po pierwsze - w Polsce tyle nie pojedziesz
- po drugie - w DE masz 3-4 pasy i dynamika przyspieszania nie jest aż tak istotna
W Polsce jest wiele tras, w których wyprzedza się zgodnie prawem przy 100km/h, a 2.0 przy tej prędkości to muł. Przy 90 zresztą też. 2.2DiD to zupełnie co innego, ale benzyna 2.0 to dla mnie tragedia. W CRV zresztą też.
wojtkow napisał/a:
Czy benzyna jest rzeczywiście tak ospała i głośna przy przyśpieszaniu
jest.
wojtkow napisał/a:
jak O III zachowuje się przy dużych prędkościach, takich, które ciężko sprawdzić w PL. Jeżdżę przez DE i moja zwykła rutyna długich tras zakłada przejazdy z prędkością 180-200 km/h (oczywiście tam gdzie wolno). E60 mimo swoich lat spisuje się w takich warunkach znakomicie, przy 180 spokojnie można rozmawiać bez podnoszenia głosu, 200 jest nadal dość wygodne i bezpieczne. Na ile mogę liczyć w O III przy zachowaniu tych kryteriów (bezpieczeństwo i względna cisza)
Outlander to nie jest samochód dla Ciebie. Jest słabo wyciszony, szum wiatru i kół skutecznie przeszkadzają w rozmowie, a hamulce są zdecydowanie za słabe do jazdy z takimi prędkościami. Od czasu do czasu można tak pojechać, ale na regularne jazdy zdecydowanie nie polecam. jak jeździsz do DE to wybierz się tam do salonu i na test drogowy i wyhamuj ostro z prędkości 180 do 100 czy w PL ze 140 do np. 60 - sam porównasz do E60, że to inne światy. Odnośnie zachowania na drodze przy większych prędkościach OIII też nie mam najlepszego zdania. Duża podatność na boczny wiatr i wrażliwość na nierówności - "Nie walczy z kierowcą" no pewnie, tylko kierowca z nim :lol: E60 siedzi na drodze, a Outek czasami żyje swoim życiem i wymaga ciągłego nadzoru ;)
wojtkow napisał/a:
Samochód ma mieć spory prześwit (niestety mam na swojej drodze sporo dróg gruntowych i leśnych) i napęd 4x4. Nie ma to być klasyczna terenówka, ale napęd który pozwoli przejechać ww drogami w zimę czy w błocie.
Do tego Outek się nadaje i tu na pewno sprawdzi się. Jest funkcjonalny, z dobrym napędem, wysoko zawieszony. Chociaż OII oblał u mnie przypadkowy test zawieszenia po przekątnej - nie dało się go ruszyć. Ostatnio widziałem w necie rosyjski test S-Crossa z Allgripem - ten ruszył, ale miał też łatwiejsze warunki niż mój Outek. Do opisanych warunków można zdecydowanie polecić Outka.
Lakier - faktycznie jak to wodny jest wrażliwy, ale tak jak pisze jurekschroda to nie jest problem wyłącznie Mitsubishi.

[ Dodano: 20-05-2015, 08:21 ]
jurekschroda napisał/a:
No, chyba że wydamy 180 a nie 120 tys zł.
jest wiele samochodów z napędem 4x4 i większym prześwitem, które można kupić w cenie Outka. Jego ceny to nie żadna superatrakcja.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 20-05-2015, 12:22   

rezon - dziękuję za bardzo wyczerpującą wypowiedź.
Możesz powiedzieć jakie SUVy 4x4 wielkości O III można dostać w tej cenie. Bo powiem szczerze ja nic nie znalazłem, ale może źle szukam.
 
 
Marki 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-05-2015, 12:50   

jak widać, co osoba to opinia
ja jezdze 5 miesiecy 2,2 diesel
nie zdecydowalem sie na benzyne ze wzgledu na mułowatosc i skrzynie CVT - dla mnie glosna i dziwna, ale podobno jak sie nauczsz tym jezdzic to nie jest tak zle.
Diesel fajny ale tez troche muł. Brak przyspieszenia, chyba, ze krecisz na 4 tys. obrotow, a to juz czerwone pole. Pali tez sporo. Buja na wietrze bo duży. Ale ja jestem super zadowolony, samochod jest duzy, super naped 4x4, a nie , że sie wyłącza po 40 km/h jak u wiekszosci konkurencji (wyprzedzanie na rondzie po mokrej kostce - bułka z masłem). Ceny - nie znalazłem takiego dużego w takiej cenie. Pewnie kwestia negocjacji i rabatów wyprzedażowych, ale konkurencja albo mniejsza albo drozsza, sporo.
Myślę jednak, że dynamika, prowadzenie się na pewno gorsze niz Twoj obecny. Z drugiej strony - pewnosci i komfort po zjezdzie z autostrady i pozycja za kierownica - na pewno na plus.
 
 
lexus 
Mitsumaniak
lexus


Auto: outekII 2,0 DID 2007 intense+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Mar 2010
Posty: 1122
Skąd: warszawa
Wysłany: 20-05-2015, 14:52   

wojtkow napisał/a:
jak O III zachowuje się przy dużych prędkościach, takich, które ciężko sprawdzić w PL. Jeżdżę przez DE i moja zwykła rutyna długich tras zakłada przejazdy z prędkością 180-200 km/h
W tym przypadku suv nie dają rady chyba że luxusowe,ale -ta cena :oops:
_________________

 
 
PiotrKw 
Forumowicz

Auto: nie Pajero3.2 Touareg3.0 Q74.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 843
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 20-05-2015, 20:25   

wojtkow napisał/a:
Samochód ma mieć spory prześwit (niestety mam na swojej drodze sporo dróg gruntowych i leśnych) i napęd 4x4. Nie ma to być klasyczna terenówka, ale napęd który pozwoli przejechać ww drogami w zimę czy w błocie.


wojtkow napisał/a:
Jeżdżę przez DE i moja zwykła rutyna długich tras zakłada przejazdy z prędkością 180-200 km/h (oczywiście tam gdzie wolno). E60 mimo swoich lat spisuje się w takich warunkach znakomicie, przy 180 spokojnie można rozmawiać bez podnoszenia głosu, 200 jest nadal dość wygodne i bezpieczne. Na ile mogę liczyć w O III przy zachowaniu tych kryteriów (bezpieczeństwo i względna cisza).


Ciężko te dwa warunki pogodzić , bo jak wyżej to niepewnie na autostradzie i odwrotnie .
Jedynie co mi przychodzi do głowy to pneumatyczne zawieszenie. Pełna uniwersalność . położysz na autobanie a podniesiesz jadąc po gruntowych . I piszę to nie jako teoretyk a jako, że posiadam dwa takie samochody. Jeden to Touareg 4.2 V8 z pneumatyką , reduktorem , blokadą miedzyosiową i blokadą tylnej przekładni , drugi to Q7 4.2TDI z pneumatyką i napędem opartym na Thorsenie . Obydwa ( a w terenie bardziej Touareg, choć nie wiem czy potrzebne będą blokady, mi jeszcze nie były, nawet zimą :wink: ) nadają się dokładnie do Twoich potrzeb . W budżecie założonym przez Ciebie kupisz samochód 5-6 letni z silnikiem diesla 3.0 TDI . Komfort nieporównywalny do OIII , 200 km/h nie stanowi żadnego problemu ( szczególnie dla Q7 :wink: ) za 5 lat utrata wartości nie będzie większa niz nowego OIII.
A spełni Twoje wszystkie wymagania.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 20-05-2015, 20:49   

Marki napisał/a:
super naped 4x4, a nie , że sie wyłącza po 40 km/h jak u wiekszosci konkurencji
ani w Hondzie, ani w Suzuki, ani w RAV'ce, ani w Tiguanie, ani też w moim Superbie napęd 4x4 nie wyłącza się przy 40km/h. Nie wiem o jakiej większości piszesz.

[ Dodano: 20-05-2015, 20:53 ]
wojtkow, rozważ też osobowe z napędem na cztery koła i podniesionym zawiasem. Ja po Outku też uwagę koncentrowałem na SUV'ach, a skończyło się na Superbie 4x4 z pakietem na bezdroża czyli +2cm i trochę dodatkowych osłon pod spodem. z SUV'ów Honda CRV jest w bardzo podobnych cenach do Outka, a wg mnie jest lepiej wyciszona, chociaż silnik benzynowy 2.0 to taki sam muł jak Mitsu. Hondą jeździłem jednak jedynie poniżej 140, nie wiem jak wyżej. BTW prowadzenie Superba przy większych prędkościach jest znacznie lepsze niż Outka, o hamulcach już nie mówiąc. A jednak jeśli chodzi o pracę zawieszenia i zachowanie na drodze to E60 uważam za lepsze niż Superba, więc jakakolwiek próba porównania Outka przy 180/200 moim zdaniem jest bezsensowna. Zresztą 2.0 nawet nie osiąga 200, a dane spalania podawane przez producenta można włożyć między bajki. Jedyny sensowny silnik tego samochodu to diesel 2.2 - bardzo ładne osiągi, bardzo wysoka kultura pracy i umiarkowane zużycie paliwa.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
r.barcinski 
Forumowicz


Auto: OIII 2.2M Instyle Navi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 40
Skąd: Płock
Wysłany: 21-05-2015, 08:27   

latam OIII od października 2014 - zrobiłem około 8000km
przyśpieszenie nie jest takie złe, komfort też jest według mnie przyzwoity (chociaż wkurza mnie to że na ostrych zakrętach jednak dupa wyjeżdża z fotela)

jeżdżąc do tej pory tylko osobówkami ciężko miałem się przestawić (trwało to ze 3-4 miesiące) ale już jest OK

są plusy i minusy zmiany z osobówki na suv`a

optymalna prędkość to 150-160km/h później ostro czuć pęd powietrza (przy 200km/h mam wrażenie że drzwi się rozszczelniają)

ale ogólnie moim zdaniem plusy niwelują minusy ;)

spalanie średnie mi wychodzi między 8,5 - 9 (jeżdżę na trybie ECO - przetestowałem i nie ma dużej różnicy w przyśpieszeniu a jednak deko spalanie spada)
 
 
Marki 
Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 Intense Plus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Sty 2015
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-05-2015, 10:17   

rezon napisał/a:
Marki napisał/a:
super naped 4x4, a nie , że sie wyłącza po 40 km/h jak u wiekszosci konkurencji
ani w Hondzie, ani w Suzuki, ani w RAV'ce, ani w Tiguanie, ani też w moim Superbie napęd 4x4 nie wyłącza się przy 40km/h. Nie wiem o jakiej większości piszesz.


W RAV4 wyłącza się po 50 na godzine i potem jest tylko automatycznie dołączany w razie uślizgu, podobnie jest u innych a w OUT nie :)
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-05-2015, 18:14   

Marki napisał/a:
podobnie jest u innych a w OUT nie
a w Outku III to niby stały napęd? Może jeszcze jak w Subaru 50/50?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 21-05-2015, 23:18   

@rezon - nie przesiądę się z E60 do Skody. Wolałbym bym kupić F10 z xDrive.
2 cm prześwitu więcej nic mi nie dadzą, nie mówimy o jeżdżeniu po asfalcie, tylko po leśnych drogach (gdzie jest pełno korzeni i piachu).

Nie mówię, że muszę kupić O III, ale jestem zdecydowany na SUVa.
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 22-05-2015, 08:49   

wojtkow napisał/a:
tylko po leśnych drogach (gdzie jest pełno korzeni i piachu).
też czasami jeżdżę po znajomego, który mieszka "1,5km od ostatniego asfaltu". Tam mi spokojnie mi wystarcza mój zawias nawet zimą ;) Jeśli masz jeszcze gorszy dojazd to faktycznie tylko SUV, ale Outek aż tak bardzo wysoko też nie jest zawieszony ma raptem +2cm do mojego. Może faktycznie używany Touareg albo Q7. Ten ostatni nawet przy dużych prędkościach zachowuje się wzorowo, TOuaregiem nie jeździłem.
Pisałem o Superbie głównie w kontekście wychwalania przez niektórych Outlandera jako wzoru prowadzenia, akurat mam całkowicie odmienne zdanie - wyraźnie też wskazałem, że E60 w tym obszarze oceniam wyżej niż Superba. Więc przesiadka z E60 na Outka byłaby dużą zmianą.
wojtkow napisał/a:
Nie mówię, że muszę kupić O III, ale jestem zdecydowany na SUVa.
kupisz, co będziesz chciał. Pytałeś o zdanie - napisałem. Leśne dukty - Outek jest dobrym wyborem. Przestronny, praktyczny, przyzwoity napęd (ale to nie terenówka jak poprzedni model Vitary z reduktorem). Autostrady - to nie jest jego ulubiony obszar działania - głośny, słabe hamulce, "nerwowy" przy większych prędkościach, ale wspominana poprzednia Vitara prowadzi się jeszcze gorzej.
Trudno Ci będzie pogodzić wymogi terenowe z autostradowymi. Kwestia, które są ważniejsze.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
jurekschroda 
Forumowicz

Auto: Lancer, Colt, Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 683
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 22-05-2015, 09:39   

rezon napisał/a:

Trudno Ci będzie pogodzić wymogi terenowe z autostradowymi. Kwestia, które są ważniejsze.


Każdy wybór będzie kompromisem - coś zyskasz i coś stracisz, ale pakowanie się w używanego Touarega czy Q7 bez fabrycznej gwarancji... hmm.. może być kosztownie.
 
 
wojtkow 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander III 2.2 DiD AT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2015
Posty: 19
Skąd: okolice Wielenia
Wysłany: 22-05-2015, 10:24   

Doskonale wiem, że muszę iść na kompromisy. Nie oczekuję, że O III będzie prowadził się na autostradzie jak E60, bo per analogia mógłbym oczekiwać, że E60 pojedzie w terenie jak O III.
Chciałem się po prostu dowiedzieć czego mogę się spodziewać, mając świadomość, że wysoki samochód nie będzie się tak zachowywał jak niski. Martwią mnie tylko te kiepskie hamulce, na prawdę są one takie złe?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.