Przesunięty przez: Hubeeert 05-04-2006, 16:41 |
[CA4A 1.6] Stozkowy filtr powietrza |
Autor |
Wiadomość |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 00:10 [CA4A 1.6] Stozkowy filtr powietrza
|
|
|
Posiadam colta CA0 i chcialbym zamontowac w nim stozkowy filtr powietrza. Nie chodzi mi o poprawienie momentu obrotowego czy podwyzszenie mocy , ale o ten "ryk", ktory auto wytwarza przy wkrecaniu sie na obroty. Bylem dzisisaj w sklepie tuningowym i dowiedzialem sie ze moge taki stozek (uniwersalny) nabyc za 139zl + zestaw czyszczacy 49zl. Przed zakupem chcialbym sie dowiedziec jakie moge napotkac klopoty zwiazane z montarzem , na co zwrocic uwage i przedewszystkim czy auto nie bedzie spala wiecej benzyny po jego zalozeniu. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 11-10-2005, 00:35
|
|
|
a wiec.. ja załozyłem stożek w oryinalne miesce filtra . kupiłem porzadny firmowy, dotego w aucie zmieniłem układ komplenty wydechowy na przelotowy i niezuwazyłem znaczących zmian w przyspieszeniu a kasa wydana dzwiek mi tez się wiele niezmienił poza rykiem od przelotowego tłumika ..... jesli chce ten fajny basik filtra powietrza to trza by założyć stozek zewnętrzny.... no i przydał by się nawiew na stożek..osłona od ciepłego powietrza.. ostatnio widziałem jak w aucie TUNINGOWCY upachli stożek jakies 15 cm od kolektora takie tuning pełną parą , ciepłe powietrze się da weznaki... aha i lpg nieznosi stożków.. ja mam lpg dlatego moge zapomniec o nawiewie dynamicznym. |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 09:25
|
|
|
Z montażem nie ma żadnych problemów. Ważne tylko, by dobrać odpowiednią średnicę kołnierza lub zaopatrzyć się w odpowiednią redukcję. Do montażu potrzebujesz tylko wkrętaka krzyżowego i - ewentualnie - klucza 10. Odkręcasz obejmę przy obudowie oryginalnego filtra, ściągasz rurę, wyciągasz oryginalny filtr i prawą (patrząc od przodu auta) część obudowy filtra. Jest zamocowana za pomocą dwóch zaczepów na dole. Na rurę nakładasz stożek z obejmą i dokręcasz. I po całym montażu. Operacja trwa 10-15 minut. Dobrze byloby zrobić izolację cieplną - tak, jak wspominał Tommi.
TommiCrazy napisał/a: | aha i lpg nieznosi stożków.. ja mam lpg dlatego moge zapomniec o nawiewie dynamicznym. |
A to dlaczego? Ważny jest odpowiednie dobór stożka. O szczegóły zapytaj Cimona102. On ma stożek i LPG i nie ma z tym żadnych problemów. |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 11-10-2005, 10:32
|
|
|
ja też mam stożek. K&N oryginalnego do silników 2.0 4g63 bez zadnych redukcji i przejsciowek, poprostu dedykowna seria ale fakt jest taki ze lpg zgasnie jak tylko podejdziesz i porzadnie dmuchniesz w filtr ( w dolot)
Stożek to filter typ HIGH FLOW czyli o wysokim przepływie..na benzynie to ma sens duzy..bo zwiekszasz jeszcze dolot i momęt się poprawi..jednak tym samym zdławi mieszanke gazu. ja to zmieniłem ale musiałem zrezygnować z poprawy osiągów bo by mi auto gasło..wiec mam sobei taki filter od tak sobie |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 11:06
|
|
|
U Szymka chyba jest jakaś redukcja. Ale to juz on musiałby się wypowiedzieć, jak to dokładnie wygląda. Autko mu łądnie chodzi, nie dławi się i nie gaśnie. A może to ma też związek z przepływomierzem?? U niego przepływki nie ma. |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 11:41
|
|
|
a jak ze spalaniem? zwieksza sie czy bez zmian? |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 11:47
|
|
|
mikineo napisał/a: | a jak ze spalaniem? zwieksza sie czy bez zmian? |
Jeśli jest róznica w spalaniu, to niezauważalna. Smutna prawda jest taka: samochód zasilany jest paliwem, a nie powietrzem. |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 12:49
|
|
|
Witam.Jak Grzes napisal ja mam LPG i stozek(JR).Mialem problemik na samym poczatku.Za duzo lapalo powietrza,ale mi gazownik lekko przytkal zaraz przez mixerem (wstawil mala zwezke) i gra gitara.Jezdze juz tak 3 lata i wsio gra.Wiec LPG + stozek nie ma problemu.Kwestia wyregulowania, a doznania akustyczne bardzo mile(prawda Grzesiu?)
ps.Nie dajcie sie naciagac na zestawy czyszczace.wystarczy szczota i plyn (np do mycia naczyn)
pozdrawiam |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2005, 13:15
|
|
|
cimon102 napisał/a: | doznania akustyczne bardzo mile(prawda Grzesiu?) |
A jakże!! Nie wiem, czy dotyczy to wszystkich stożków, ale np. mój jest cichy przy "normalnej" jeździe. Nie daje efektu wycia czy charczenia, co bardzo mi sie w nim podoba. Głośno zaczyna byc od ok. 5t rpm. cimon102 napisał/a: | ps.Nie dajcie sie naciagac na zestawy czyszczace.wystarczy szczota i plyn (np do mycia naczyn) | Racja. Marketing robi swoje. W dodatku te zestawy czyszczące nie są wcale takie tanie.
cimon102 napisał/a: | gra gitara. | To stwierdzenie pretenduje do miana tekstu kultowego. No wiesz - kult sakralny i takie tam |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 11-10-2005, 14:39
|
|
|
życze udanego uzytkowania płynu do naczyn........... ja jednak zostane przy środkach czyszczących. niepto zaa kawałek bawełny dałem 200zł zeby zniszczyc jej powieżchnie szczotką i wodą ..pozdro !!
a zwęzka w dolocie zmniejsza elatycznosc także na benzynie !!! dlatego niektórzy stosują blosa...słaniam się ku temu gadzetowi |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
|