Lancer 1.8 140km vs 143km |
Autor |
Wiadomość |
SiLverTmTTT
Nowy Forumowicz
Auto: Leon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2015, 08:50 Lancer 1.8 140km vs 143km
|
|
|
Witam,
Zastanawiam się nad zakupem Lancera w wersji benzynowej 1.8.
Zauważyłem że niektóre wersje silnika są 140 konne a niektóre 143 konne.
Z raportów spalania wychodzi na to iż ta wersja 140km jest bardziej oszczędna. Czy jest to jakiś nowszy silnik?
Jak to wygląda w praktyce?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 25-05-2015, 09:43
|
|
|
SiLverTmTTT napisał/a: | wersja 140km | Ma elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.
SiLverTmTTT napisał/a: | 143 konne. | Ma hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego.
Silnik jest ten sam 4B10. Spalanie raczej na korzyść wersji z 140km. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
SiLverTmTTT
Nowy Forumowicz
Auto: Leon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2015, 10:53
|
|
|
Dzięki za informację.
Wg raportów spalania, "na papierze" wygląda to tak:
Dla 143KM:
Zużycie paliwa
Cykl miejski [l/100km] 10.5
Cykl pozamiejski [l/100km] 6.4
Cykl mieszany [l/100km] 7.9
Dla 140KM:
Cykl miejski [l/100km] 8.5
Cykl pozamiejski [l/100km] 5.3
Cykl mieszany [l/100km] 6.5
Różnica jest dosyć spora.
Panowie czy ktoś posiada wersję 140KM i może naświetlić jak to wygląda w praktyce?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 25-05-2015, 11:11
|
|
|
SiLverTmTTT napisał/a: | Wg raportów spalania, "na papierze" | Przesadzili na korzyść 140km. Nie ma, aż takiej różnicy (zaraz odezwą się koledzy z tym 140km, to się okaże). Ja mam 143km i zużycie by się zgadzało, co widać w motostat. Spalanie to jest ulubiony temat większości forumowiczów. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
piker
Forumowicz
Auto: Eclipse Cross 2wd CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2013 Posty: 147 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 25-05-2015, 11:28
|
|
|
No to jestem Ja mam 140km. Co do podanych spalań, to miejski jest do osiągnięcia. Ale ja spokojny kierowca jestem. W trasie to trzeba mieć laboratoryjne warunki na taki wynik Ale 6,5-7 to nie jest jakiś wyczyn.
Nowsze wesje mają wydłużone przełożenia skrzyni co wpływa na mniejsze zużycie. Przykład to 100km/h: 3000obr/min vs. 2500obr/min. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-05-2015, 11:52
|
|
|
SiLverTmTTT napisał/a: | jak to wygląda w praktyce? | Miałem 143 konie. Zależy gdzie mieszkasz. Ja mieszkam w GOP i dla mnie te sztuczne statystyki są o kant rozbić. Spalanie z ramki plus minimum litr. Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie. |
|
|
|
 |
po.miras
Mitsumaniak
Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2013 Posty: 108 Skąd: White slope
|
Wysłany: 25-05-2015, 12:14
|
|
|
Chodzi tu głównie o "emisje spalin" normy Euro4 silnik 143 KM, oraz Euro5 silnik 140KM.
Podobnie jak ciśnienie w oponach. Kiedyś było 2.5b teraz jest 2.7. |
_________________ 三菱ランサースポーツバック |
|
|
|
 |
Greku1410
Mitsumaniak

Auto: Civic VIII Type S 2.2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lip 2013 Posty: 138 Skąd: Lublin / Czechowice-Dziedzice
|
Wysłany: 25-05-2015, 18:34
|
|
|
ja mialem 143 w gazie i w miescie 9-10 poza miastem przy dynamicznej jezdzie 8, autostrada czyli +-140km/h to tez z 10l\100km
ogolnie to duzo pali slabo jedzie |
_________________ Zapraszam na profil mojego CY3A
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82049
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 25-05-2015, 18:48
|
|
|
Greku1410 napisał/a: | ogolnie to duzo pali slabo jedzie | Pewnie tylko twój egzemplarz. Musiałeś mieć z tyłu zapieczone zaciski lub jechałeś na ręcznym. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
DIABEŁ
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer Intense 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2011 Posty: 34 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 25-05-2015, 19:12
|
|
|
Witam .SB 140 km ,bez emeryckiej jazdy miasto 9,5 trasa 7,4 .Żeby była fajna jazda trzeba kręcić pow. 4 tys.obr. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 25-05-2015, 20:29
|
|
|
mjsystem napisał/a: | Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie. |
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie
A co do 1.8 143 KM vs 1.8 140KM, to z tego co pamiętam to ten drugi jest na pojedynczym wałku rozrządu ( i może to też trzeba wziąć pod uwagę).
Lancer w dobrej instalacji gazowej (a silniki 143 KM dają radę w gazie) pali tyle co nic (10l LPG czyli około 20zł/100km). |
|
|
|
 |
SiLverTmTTT
Nowy Forumowicz
Auto: Leon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-05-2015, 21:44
|
|
|
Dzięki za opinię,
Odnośnie wyżej zamieszczonych postów, jak to jest z montowaniem gazu w silnikach 143/140km?
Który "lepiej" znosi instalację LPG?
Jakie instalacje polecacie?
Jeżeli zdecyduję się zamontować LPG to szukać tylko wersję Sportback(więcej miejsca na butlę), czy Sedan też daje radę ? |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 25-05-2015, 22:22
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
mjsystem napisał/a:
Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie.
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie | A szklanki to kto wymieniał? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 26-05-2015, 10:49
|
|
|
mjsystem napisał/a: | RalfPi napisał/a: |
mjsystem napisał/a:
Do tego zapomnij o gazowaniu, jak chcesz jeździć długo bezawaryjnie.
Nie zgodzę się ze starszym Kolegą - ja mam 86kkm w gazie nakręcone - jeździ jak marzenie | A szklanki to kto wymieniał? |
Ja nie |
|
|
|
 |
SiLverTmTTT
Nowy Forumowicz
Auto: Leon
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2015 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-05-2015, 08:27
|
|
|
po.miras napisał/a: | Chodzi tu głównie o "emisje spalin" normy Euro4 silnik 143 KM, oraz Euro5 silnik 140KM.
Podobnie jak ciśnienie w oponach. Kiedyś było 2.5b teraz jest 2.7. |
Panowie teraz tak z trochę z innej beczki.
Sporo ofert widzę z dieslem, trochę poczytałem o problemach z dpf, i tak się zastanawiam, że w sumie jak zaczną się z nim problemy to wykonując jego "kastrację" przechodzimy z normy Euro5 na Euro4.
Minusem jest zapewne spory koszt takiej usługi. Ktoś się orientuje ile taki "zabieg" może kosztować?
Ewentualnie, jak się okaże że benzyna zacznie za dużo palić to można zamontować gaz. W tym przypadku również przechodzimy z euro5 na euro4 przy silniku 140KM? |
|
|
|
 |
|