 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Ralliart SB 2.0 TC-SST kilka drobnych pytań. |
Autor |
Wiadomość |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 05-10-2014, 20:28
|
|
|
SirLancerlot napisał/a: | RalfPi napisał/a: | dużo pali,
a jakie odcinki jeździsz? Krótki, długie?
Często odpalasz/jeździsz na zimnym czy może rano wyjeżdzasz z garażu - takie rzeczy są ważne..
Bo jak jeździsz w korkach o 8'ej 5km, to takie spalanie jest normalne..
Czy trasa to dla Ciebie równo 120km/h czy może 100-160 ze średnią 120km/h? |
Raczej krótkie...takie do 10 km. Nie mam garażu więc raczej często jest zimny- z tym, że nadal to spalanie nie powinno takie być. Na trasie jechałem w przedziale 120-150.
Zastanawia mnie co może być przyczyną takiego spalania w prawie 3 letnim samochodzie. |
Sorry, ale moim zdaniem ten silnik nie ma prawa mniej palić przy tak krótkich dystansach i korkach. Kupiłeś bestię, więc musi wypić. Odcinki 10 km w zasadzie niespecjalnie nadają się do mierzenia spalania, jeśli przetoczysz się w korkach, to nawet za bardzo nie dogrzejesz silnika, tym bardziej że auto jest mocno wyziębione bez garażu. Punto mojej żony na odcinkach 2 km w jedną stronę pali 8 litrów i nie robię dramatu, bo po prostu mniej w tych warunkach nie może być.
"Wyprostuj mu kilka razy porządnie rurę", podepnij pod kompa i będziesz widział o co kaman, ale ufanie danym producenta odnośnie spalania jest zupełnie bez sensu. Warunki w jakich testuje się spalanie zupełnie odbiegają od normalnych, tym bardziej od dzikich w naszym kraju. |
|
|
|
 |
el_diablo
Forumowicz
Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2008 Posty: 240 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 14-10-2014, 13:34
|
|
|
Dokładnie, ja robię głównie krótkie, miejskie odcinki i w zimie spalanie dochodzi do 14 l/100 km. Średnia z całej eksploatacji 10,7. |
_________________ Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-10-2014, 15:17
|
|
|
Tak zapytam.. To waszym zdaniem przy normalnym traktowaniu - do czego jest proporcjonalne spalanie - do objętości? Czy do mocy silnika...?
I jaka jest ta zależność?
Spalanie = k*MOC^2? czy może Spalanie = k*MOC^(3/2) ?
A tu dla porównania GOLF z silnikiem 2.0 o mocy 210 KM..
https://www.youtube.com/watch?v=t7YTXGsQeNM
Aha - i ttaki mały Ralliart jeszcze
https://www.youtube.com/watch?v=KLlAUp4Gd60
[ Dodano: 07-11-2014, 16:10 ]
No i jak z tym spalaniem? |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 31-05-2015, 17:39
|
|
|
RalfPi napisał/a: |
[ Dodano: 07-11-2014, 16:10 ]
No i jak z tym spalaniem? | Pewnie kolega nie wytrzymał ciśnienia i auto sprzedał |
|
|
|
 |
|
|