[CA4A 1.6] (zbyt?) wysokie obroty na "luzie" |
Autor |
Wiadomość |
konrad1704
Mitsumaniak

Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 1002 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-03-2007, 20:49
|
|
|
Łukasz W, moglbym liczyc na pomoc przy diagnozie kondensatorow i ich ewentualnej wymianie? bo jakos sam nie bardzo czuje sie na silach a czytajac Twoja historie wiem ze juz opanowales ten temat. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-03-2007, 21:16
|
|
|
Konrad kompoter w moim Colcie uratowal moj kolega z pracy
za tydz porozmawiamy na zlocie
tak jak napisalem ze moze to byc przyczyna takiego zachowania sie auta ale to nie jest na 100% powiedziane!
osobiscie zalecam wymiane kondensatorow kazdemu kto tego nie robil tak jak napisal KRZYZAK te kondensatory zostaly przewidziane na pare lat 7-9 a nasze CAO maja najmniej 12
w tej przypadlosci jaka Ty opisujesz dobrze aby wypowiedzial sie ktos wysoki ranga
POZDRAWIAM |
|
|
|
 |
konrad1704
Mitsumaniak

Auto: Colt`95 CA0 1.6 16 V benzyna
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sty 2007 Posty: 1002 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 25-03-2007, 21:31
|
|
|
na wymiane kondensatorow czailem sie juz dlugo tylko jakos brak umiejetnosci przeszkadzal, wiem ze wszyscy na forum zwracaja na to duza uwage i ze jest to wazne. i nawet jak by to nie rozwiazalo tego problemu to moze by rozwiazalo jakis problem z ktorego nie zdaje sobie jeszcze sprawy lub poprostu ochronilo samo ECU, co rowniez bylo by duzym sukcesem. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 25-03-2007, 22:23
|
|
|
Łukasz W napisał/a: | gdy silnik jest rozgrzany to od 900 do 1100obr | Proponuję się tym zająć. Masz za wysokie wolne obroty i w dodatku jakaś dziwna rozbieżność. Prawidłowe to 750-max. 900. pawela napisał/a: | powiem tylko ze u mnie na zimnym po odpaleniu na kilka sekund wskakuje na 2000, potem utrzymuje sie na na 1300-1400 a jak sie rozgrzeje 750-800. | Tak dokładnie jest u mnie. Tylko w poprzednim poście się nie rozpisywałem w szczegółach. 2 000 obr. wskakuje na moment, a później kilkaset obrotów niżej.
A poza tym nie siejcie takiej paniki na temat kondensatorów w ECU |
|
|
|
 |
ŁukaszGTi [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2007, 09:24
|
|
|
Hugo masz racje, nie chcialem nikogo wystraszyc na temat ECU (nie mialem tego na celu) poprostu sam mialem z tym niemile przezycia
jezeli wskazowka obrotomieza w momencie odpalenia odrazu wendruje na 2000obr i nieutrzymujac tej wartosci odrazu spada nizej to jest normalna sprawa i jest wszystko ok
ja swoje wolne obroty specjalnie ustawilem wyzej bo silnik wtedy rowniutko pracuje,
gdy spadnie nizej 900 wtedy czuje delikatne drgania (jest to nieprzyjemne) ale mam zamiar wlasnie sie tym zajac poduszki |
|
|
|
 |
markus78 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 14:55
|
|
|
BTW: może mi ktoś przypomnieć jak regulujemy obroty? Skręcenie w lewo powoduje wzrost czy spadek obrotów? |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 18:20
|
|
|
w lewo - obroty rosną,
w prawo - obroty spadają
|
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-03-2007, 18:52
|
|
|
shortybmx napisał/a: | w lewo - obroty rosną,
w prawo - obroty spadają | Dokładnie odwrotnie. Jeśli mówimy o śrubie do regulacji znajdującej się pod zaślepką na przepustnicy. |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:33
|
|
|
dokładnie o tej srubie mówimy i ...
kręcąc nią w prawo (tzn zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) wkręcasz ją bardziej (głębiej) a zatem zmniejszasz dopływ powietrza przez bajpas (nie wiem jak sie to pisze) w związku z czym obroty spadają...
kręcąć ta samą srubką w lewo (czyli przeciwnie do ruchu wskazuwek zegada) wykrecasz tą srubke a za tem otwierasz bajpas i zwiękaszasz ilosc powietrza które przez ten bajpas płynie a za tem obroty rosną ...
jesli sie myle to przepraszam za wprowadzanie w błąd ale jestem na 99% przekonany ze jest tak jak napisałem...
nie moge teraz sprawdzic ale jutro zrobie to napewno... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24334 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-03-2007, 10:42
|
|
|
shortybmx napisał/a: | kręcąc nią w prawo (tzn zgodnie z ruchem wskazuwek zegara) wkręcasz ją bardziej (głębiej) a zatem zmniejszasz dopływ powietrza przez bajpas (nie wiem jak sie to pisze) w związku z czym obroty spadają... |
jest dokladnie jak piszesz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-03-2007, 13:09
|
|
|
Sorry |
|
|
|
 |
|