Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] Tuning Cari 1.6?
Autor Wiadomość
demonik
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 20:36   

Marcinlodz napisał/a:
Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie. Na trasie tak z 6-6,5 litra to norma. A silniczek chodzi cudownie :)

Marcin -pracowałem w zeszłym roku w Łodzi i widziałem jak wygladają wasze "korki" wierze w 9/100. - czyli w mojej sytuacji 11 było by bardzo realne.

[ Dodano: 27-03-2007, 20:59 ]
Matejko napisał/a:

to ja mam zupelnie inne informacje - tzn i volvo i carisma mialy 1.6 ale to nie byl ten sam silnik jeden byl konstrukcja mitsubishi 4g92, a drugi volvo,


Nie wiem czyja to byla konstrukcja ani ile z jednego silnika było w obu autach.
Mogłą to być konstukcja Mitsubishi bo ta firma zaczynała od robienia podzespołów dla innych(głownie dla Forda) Po kupieniu Volvo przez Forda chłopaki cieli koszt wiec mogli po prostu kupować gotowe silniczki i zakładać swoje dekle.
Na 100% S/V40 i Carisma po 99 roku wyjeżdzały z jednej fabryki, na tym samym podwoziu, zawieszeniu i wielu innych czesciach.
tak na szybko gwoli potwierdzenia:
http://www.carnet.co.uk/g...shicarisma.html
http://www.euroncap.com/c...hp?id1=3&id2=93
pozdro
Demonik
 
 
JaGrab3 
Mitsumaniak
Piotrek - ORACLE fan


Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 03 Paź 2006
Posty: 930
Skąd: Crackoof
Wysłany: 27-03-2007, 21:07   

Z tego co pamietam to carisma z volvo miala wspolną płyte podłogową, oraz osprzęty, o silnikach nic mi nie wiadomo, ale raczej to osobne konstrukcje, chociarz skrzynie biegów te same
_________________
--------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 
 
 
Marcinlodz
[Usunięty]

Wysłany: 27-03-2007, 21:28   

[ Dodano: 27-03-2007, 21:37 ]
saphire napisał/a:
Marcinlodz napisał/a:
Mojemu tacie Cari GDI pali w cholernie zatłoczonej Łodzi max 9 l przy dosc agresywnej jezdzie.


bo ja praktycznie 4-5 razy dziennie z jednej górki na drugą taką drałuję a spalanie chwilowe pod górkę to mi komp pokazuje wtedy w okolicach 25-35 litrów na setkę :D




No ale skoro wjezdzasz na gorki to i z nich zjezdzasz wracajac,wiec wszystko sie powinno zrownac jak hehe. Ja jak swoim SS wyjezdzam spod domu i zresetuje spalanie to tez mam ok 20 l przez chwile :D
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 27-03-2007, 22:18   

Zeszliście z tematu i licytujecie się komu pali litr więcej a komu mniej. Gość zastanawia się nad podkręceniem auta więc dajcie mu namiary na jakieś firmy które mu wyjaśnią temat. Jak ja dzwoniłem do Kreatora Mocy to odradzali mi podkręcanie turbiną ze względu na koszty ( kosztorys w granicach 15000 tyś. optymistycznie ) ale powiedzieli że przeprogramują mapę, pogrzebią przy dolocie i wydechu i po kilku godzinach na hamowni jeśli wszystko będzie OK to można liczyć na zysk max do 15 %. Także jakieś 15 KM przy silniku 100 KM a to już dużo. Więcej na jednostce wolnossącej nie wyciśniesz bez turbo. No i pozostaje ewentualnie swap np. 2.0 turbo z Volvo T4. Autko z Wysp można mieć za 7-8 tyś. Potem tylko przekładka wszystkiego od silnika przez elektrykę, zawieszenie, układ hamulcowy itp. czyli większość z Volvo do Carismy i masz Cari 200 KM gdzie możesz spokojnie auto podkręcić o kilkanaście koników więcej bo silnik ma turbinkę i tu pole manewru jest już pokaźne. Dla porównania np. porównaj sobie osiągi 1.8 T z grupy VW i jak to wygląda po zmianach:
http://www.kreatormocy.pl/index2.php?action=tabela

Ale wybór należy do ciebie. Naturalnie najprostsza jest wymiana auta na mocniejsze ale zastanawia mnie sens wymiany auta o mocy 103 KM na GDI o mocy 125 KM. Cari po lifcie ma 122 KM więc zysk 19 KM. Czy jest w tym sens. Jeśli szukasz mocnego auta a z treści postu wynika że brakuje ci mocy i szukasz czegoś co dostarczy ci radości z jazdy to szukaj czegoś co ma minimu 150-160 KM z tendencją wzrostową. Ja sam osobiście następnego auta będę szukał o właśnie takiej mocy czyli w granicach 160-170 KM. I czy będzie to TDI, CDI, ICTDi czy np. 2.0 T to będzie zależało tylko od tego jaki będzie stan mojego portfela oraz auta. I tego się będę trzymał.
Pozdr.
_________________

 
 
Pieniek 
Mitsumaniak

Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 284
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2007, 00:30   

Ja proponuję Di-D HP 115 KM. Jest droższa w zakupie ale za to prawie nic nie pali a dodatkowo mam namiar na speca od chiptuningu który za nieiwelkie pieniądze zrobi z niej prawie rakietę.
_________________
Pieniek
 
 
demonik
[Usunięty]

  Wysłany: 28-03-2007, 11:02   

Dobra
dziekuje wszsytkim chyba juz wiem co i jak. Ponieważ jak wspomniałem to samochod szcownej połowicy do smigania po mieście interesowała mnie drobna przerobka dająca do 10 % mocy bez podwojenia zuzycia paliwa.

Pozwolę sobie na małe podsumowanie tak dla potomnych :biggrin:
1. wg wszelkich znaków na niebie i w internecie podkrecanie 1,6 nie ma sensu bo relacja koszt do osiągów jest powalająca. Najlepiej poprzestać na filtrze stożkowym i dobrej regulacji pompy. Potencjalny zysk mocy 2-3% i potencjalny spadek zuzycia paliwa 3-5%
Podobny efekt uzyskam przechodzac z opon 205 na 195.
2. Nie istnieją dedykowane karkity do tego modelu, zestawy dobierane są w zasadzie nie sprawdzone wiec poza wydatkiem ryzykuję zdemolowanie bardzo sprawnego silniczka.
Znalazłem fajny kit za jedyne 5000 eur+ robocizna robiący z carismy 1,6 carisme 1,7 i 150 KM ale nie o to mi chodziło. :mrgreen:
Jedyną akceptowalną formą(zeby nie podwajac wartości samochodu) jest swap ale wymaga sporo bawienia sie.
3. Inwestycja w silnik mitsubishi 1,8 na swapa sie nie opłaci lepiej kupiś inny samochod albo inny silnik najlepiej Forda lub Volvo. Przełożenie silnika od galanta wymaga przebudowania połowy samochodu. Potencjalnym dawcą jest ku mojemu zaskoczeniu outlander 2.0 ale koszt jest powalający.

Reasumując mając samochd z 2001/2 r i wolne 12-15 K pln(bo o takich kosztach mówimy) warto raczej kupić mlodszą mocniejszą wersję. Porównując ceny Carisma DI -D lub 1,8 GDI z Danii, Holandii czy UK będzie o co najmniej 30% tańsza od krajowej.
Roczniki sarsze bedą nawet o połowe tańsze.
Ostatnio zmieniony przez Matejko 28-03-2007, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-03-2007, 13:44   

demonik napisał/a:
Potencjalny zysk mocy 2-3% i potencjalny spadek zuzycia paliwa 3-5%


chodzi pewnie o zwiekszenia cisnienia paliwa czy tam podawanej dawki - wiec nie wiem w jaki sposob ma ono spasc skoro jest go dawanego wiecej ??

demonik napisał/a:
Inwestycja w silnik mitsubishi 1,8


1.8 115PS kupisz za okolo 1500zl, nie wiem jak z komputerem ale skrzynia biegow jest taka sama (jesli chodzi o podlaczenie)

i nie istnieje cos takiego jak złużycie paliwa, jest zużycie paliwa

a i skad Ci sie wzielo w polu auto Carisma 1.6 GLX 2001
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 28-03-2007, 13:56   

A czy te konie są potrzebne tobie czy żonie:P?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
demonik
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 20:09   

Konie :)
Hm zasadnioczo nie sa jako desperacko potrzebne, raczej "nice to have" jak mawiają, cały pomysl wyszedł z porównania z jazdy kilkoma samochodami ze jakoś tak niektóre 1,6 podobnej klasy szybiej sie zbierają - akurat taka praca ze coraz to innym jeżdze. W sumie nie marudze taka np. vectra 1,6 przyspiesza jak lodówka na kołach. Ja mam odrobinę cieższa nogę i wole te 10 kon wiecej ale są przecież tacy co kupuja octvie 1,4 74 KM i uwazają że jest ok :D

Równolegle z przegladem co sie da lub nie da zrobiłem bardziej gruntowne rozeznanie jakie przyspieszenie maja poszczególne modele - 12,4 do 100 km/h Carismy nie wypada jaoś tragicznie na tle 11,8 laguny a Octavia jak podają na 12,5 ale subiektwnie jakby szybciej. Laguną jedziłem dośc długo i w życiu nie kupiłbym tego samochodu prywatnie. Ostanio jezdze Focusem (2005 1,6 benzynka) - ze świateł na pewno bedzie pierwszy niż Carisma ale wyprzedzania powyżej 130 juz nie jestem taki pewien.
Komfortu jazdy i stabilności na naszych "prawie drogachy" nie ma co porównywac to są naprawde 2 różne klasy samochodów.
pozdro
demonik

[ Dodano: 28-03-2007, 20:23 ]
Matejko napisał/a:

1.8 115PS kupisz za okolo 1500zl, nie wiem jak z komputerem ale skrzynia biegow jest taka sama (jesli chodzi o podlaczenie)

Goły silnik 1,8 na allegro nawet za 550 zł :) oglądałem 2 szt. - ruina.
Chodzące 1,8 GDI wyprodukowane po 99 roku z przebiegiem poniżej 100000 kosztuje 2500-3500 zł bez osprzętu.

Matejko napisał/a:

i nie istnieje cos takiego jak złużycie paliwa, jest zużycie paliwa

tak własnie napisałem profesorze Miodek :)

Matejko napisał/a:

a i skad Ci sie wzielo w polu auto Carisma 1.6 GLX 2001

Jak juz wspomniałem autko zony nie wiem czy jest GLX czy GL w ksiązeczce są oba napisy :)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-03-2007, 21:44   

demonik napisał/a:
Jak juz wspomniałem autko zony nie wiem czy jest GLX czy GL w ksiązeczce są oba napisy


Ani GLX ani GL, po liftingu i wogóle od momentu wprowadzenia GDI znikneła z oznaczeń literka "G" a o ile mnie pamięć nie myli, to w 2001 oznaczenia wersji wyposażenia były na zasadzie "Sport", "Comfort" "Elegance" etc.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-03-2007, 22:28   

demonik napisał/a:
Na 100% S/V40 i Carisma po 99 roku wyjeżdzały z jednej fabryki, na tym samym podwoziu, zawieszeniu i wielu innych czesciach.
tak na szybko gwoli potwierdzenia:

Cari i S/V40 DO 99r miały tą samą płytę podłogową i zawieszenie. W Cari po liftingu były zmiany. Sprawdź sobie w dowolnym katalogu np. przednie amortyzatory - te od Cari do 99r pasują też do S40, te do Cari po 99r pasują TYLKO do niej.
demonik, nie masz co porównywać odczuć subiektywnych w Cari i Octavii 8v. Silniczki 8v mają zupełnie inny przebieg momentu obrotowego i stąd inne odczucia.
Akurat 1.6 103KM w Cari nie ma się czego wstydzić - w porównaniu do konkurencji wypada całkiem nieźle.
Ścigałem się kiedyś z kumplem w Focusie 1.6 - jechaliśmy mniej więcej równo.
wolgaster napisał/a:
jakieś 15 KM przy silniku 100 KM a to już dużo. Więcej na jednostce wolnossącej nie wyciśniesz bez turbo.

A gdyby się postarać o górę silnika z osprzętem od Colta Cyborga? 175KM z wolnossącego 4G92 :D
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
demonik
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 22:55   

W zasadzie już porzuciłem myśl o tuningu ale kumpel mi właśnie przysłał liknka
http://www.sfxperformance.com/parts/TUSML2001S.htm
dedykowane do 4G92 i podobno calkiem fajnie chodzi.
Co do powielania Colta Cyborga 175 KM to już sporawo jak na miejskie jezdzenie, ale dziekuje za pomysł.
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 28-03-2007, 23:42   

demonik napisał/a:
W zasadzie już porzuciłem myśl o tuningu ale kumpel mi właśnie przysłał liknka
http://www.sfxperformance.com/parts/TUSML2001S.htm
dedykowane do 4G92 i podobno calkiem fajnie chodzi.
Co do powielania Colta Cyborga 175 KM to już sporawo jak na miejskie jezdzenie, ale dziekuje za pomysł.

bardzo ładna turbawka :D
miła ciekawostka ale ja bym tego na pewno nie założył do 4g92 w cari,
już na 90KM skrzynia ledwo zipie, a przy troche gwałtowniejszym ruszeniu przyjarało sie sprzęgło,
bez modyfikacji tego francuskiego badziewia bym nie ryzykował ;)
i znów koszta przeróbek przewyższaja cenę mocniejszego auta - no chyba że ktoś lubi "dłubać" :badgrin:
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-03-2007, 23:56   

szczeslaw napisał/a:
te od Cari do 99r pasują też do S40, te do Cari po 99r pasują TYLKO do niej.


zeby nie bylo - amorki sa identyczne z wygladu, roznia sie sila tlumienia, oczywiscie porownujac te modele z rownych rocznikow

demonik napisał/a:
tak własnie napisałem profesorze Miodek :)


dasz sobie reke obciac?? - zobacz w edycje posta, gdybys tak napisal to nie musialbym poprawiac

szczeslaw napisał/a:
Ścigałem się kiedyś z kumplem w Focusie 1.6 - jechaliśmy mniej więcej równo.


ja tam nie wiem, nauczylem sie nie podchodzic do carismy z och i ach, ale silnik 1.6 jak na pojemnosc jest wg mnie OK, jak sie z kims sprawdzam spod swiatel to chyba ten drugi kierownik to pi*** bo jakos focusy 1.6 zostaja(tu nawet byla zamiana kierownikow bo kumpel z focusa nie wierzyl), corolle 1.6 zostaja - sprawdzane kilkukrotnie, , moze to przez to ze nie hamuje w zakretach :badgrin: :wink: na pewno z hondka 1.6 na vtecu jestem bez szans, AR 156 1.6TS i nie pamietam co tam jeszcze daje w kosc

i maly PS. do kolegi demonik - oczywiscie bez urazy :)
na prawde nie staraj sie byc madrzejszy od nas bo juz na takich jak ty to przyslowiowe zęby zjedlismy
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-03-2007, 01:06   

Matejko napisał/a:
zeby nie bylo - amortyzatory sa identyczne z wygladu, roznia sie sila tlumienia, oczywiscie porownujac te modele z rownych rocznikow

A wiesz, że tego nie sprawdzałem. Wiem tylko, że są inne modele amortyzatorów.
Matejko napisał/a:
ja tam nie wiem, nauczylem sie nie podchodzic do carismy z och i ach

Ja też nie podchodzę na zasadzie "ach, och". Stwierdzam tylko to samo co ty:
Matejko napisał/a:
silnik 1.6 jak na pojemnosc jest wg mnie OK

Dodałbym jeszcze: jak na pojemność i moc. Bo np. Foca 1.6 ma chyba więcej niż 103KM, a mimo to nie odchodzi Cari.
demonik napisał/a:
Co do powielania Colta Cyborga 175 KM to już sporawo jak na miejskie jezdzenie, ale dziekuje za pomysł.

To był nie tyle pomysł, ile chęc pokazania, że z wolnossącego 1.6 da się wycisnąć całkiem sporo.
Gratów od Cyborga i tak byś pewnie nigdzie nie ustrzelił :)
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.