Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Rozrząd ważne pytanie
Autor Wiadomość
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-06-2015, 00:26   [Cari 1.8 GDI] Rozrząd ważne pytanie

Witajcie,

Kupiłem moją Carismę od Niemca, otrzymałem książkę serwisową, w której nie potrafię znaleźć kiedy był wymieniany rozrząd.

Na początku podam być może ważne informacje czyli
rok produkcji: 1997
Silnik: 1.8GDI (125KM)
Kupiony: kilka miesięcy temu
Aktualny przebieg: 198 tys (do wyjazdu pewnie do 200 tys dojdzie)

Wpisy:


przebieg: 147260
Data: 07.10.11

Kolejny przy 163 tys.
Zaznaczone: Wartungsdient

Ostatni wpis:
Przebieg: 160600
Data: 11.10.12
Zaznaczone: Sicherheitsdients, ölwechseldients

Kolejny przy 175 tys, już nie zrobiony

Pod koniec czerwca szykuje mi się wyjazd do Holandii na pewien czas (około 1 miesiąca) oczywiście sporadycznie samochód będzie tam używany. Tutaj pojawia się moje ważne pytanie, ponieważ za kompletny rozrząd + wymianę muszę dać 600zł a przyznam, że na wyjazd pieniądze są potrzebne i wolał bym uniknąć dodatkowych kosztów, lecz dojechać bez problemu też chcę :) . Czy muszę wymieniać rozrząd, jest ktoś bardziej obeznany w tym bądź języku niemieckim, kto mógł by pomóc?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-06-2015, 08:15   

Rozrząd na oryginalnych częściach wymienia się co 90 tys km i podejrzewam, że przed sprzedażą raczej nie był wymieniany. Ja bym osobiście wymienił szczególnie przed taką trasą bo lepiej wydać te 600zł niż szukać drugiego silnika lub remontować. A te 600 za komplet z wymianą to jakoś mało bo sam komplet rozrządu oparty na częściach dobrych producentów do tego silnika mniej więcej tyle kosztuje.
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23646
Skąd: KSSE
Wysłany: 14-06-2015, 10:24   

Wpisy nie dają informacji o wymianei paska zębatego, w związku z wiekiem auta auto powinno mieć już 4 wymianę paska zebatego, chcesz mieć spokojny sen to wymień pasek, no chyba, że ktoś Ci da gwarancji ena to co masz pod obudowami rozrządu
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-06-2015, 01:14   

Tak jak mówicie dziś zamówiłem:

Pasek continental
Rolki, napinacz itp IMA

Całość kosztowała po zniżkach 400zł dobry wybór?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2015, 06:13   

A co z napinaczem hydraulicznym? To też bardzo ważny element http://allegro.pl/mitsubi...5452151241.html
 
 
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-06-2015, 20:01   

Ajj w 1.8gdi mam hydrauliczny napinacz?, w sklepie według katalogu i jakiegoś tam schematu stwierdził że nie ma :X
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-06-2015, 20:06   

Oj jest jest, poprzednio miałem GDI i wymieniałem komplet rozrządu więc wiem co mówię. Jest to dość drogie auto w utrzymaniu i potrafi czasem uderzyć po kieszeni jak coś się posypie.
http://www.akbi.pl/mp/pdf...gdi_rozrzad.pdf
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 17-06-2015, 22:10   

Dorzucę od siebie, że pasek Continental czy Contitech to dupy nie urywają, najlepszą opcją będzie pasek Mitsuboshi ;)
 
 
MichciuGT 
Mitsumaniak

Auto: Galant Kombi 6A13
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Kwi 2014
Posty: 1012
Skąd: Marki
Wysłany: 17-06-2015, 22:14   

u mnie jest Gates z tego co pamiętam od 2000r wymieniony razem z dwiema rolkami po zakupie i przejechane jest od tamtego czasu ok. 80kkm
_________________
2020 - Czarny Galant Avance 2.5l
2019-2019 sprzedana Czerwona Yamaha YZF-R125
Bordowa Poliftowa Carisma 1.8 GDI
Są trzy wersje: moja, wasza i ta prawdziwa
Życie jest ładne póki nie dotyka się go.
 
 
FredPL 
Forumowicz

Auto: Lancer VII Kombi 2.0 2006 LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2014
Posty: 211
Skąd: Przemyśl / Rzeszów
Wysłany: 17-06-2015, 22:19   

O paskach firmy Gates też słyszałem wiele dobrego, sam taki mam jako pasek osprzętu. Chodziło mi o to, że o ile mnie pamięć nie myli to podobno Mitsuboshi są na równi z oryginałami pod względem jakości ;)
_________________
Jest - Lancer VII Wagon 2006 2.0 135KM + LPi
Było - VW Golf 4 1.9 TDI 90KM @ 110KM
Było - Carisma II Avance 2002 1.9 DI-D HP 115KM
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 18-06-2015, 06:18   

Ja wcześniej w innych swoich i rodziny autach od około 2000r. zawsze używałem Contitecha i nigdy nie miałem z nimi problemów, raz miałem też Mitsuboshi i też był ok więc nie wiem czemu ludzie uważają, że z Contitechem jest coś nie tak.
 
 
Aliass 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Kwi 2015
Posty: 29
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 18-06-2015, 09:52   

Rozrząd wymieniony, czekałem 5h aż zamówią napinacz hydrauliczny koszt 340zł, na cały rozrząd wyszło

950zł z robotą + 70zl na paski PK itp bo były padnięte.

U mnie mechanik powiedział że nie założy innego rozrządu niż rolki IMA, pasek continental i Pompa wody (nazwy nie pamiętam). Chyba, że podpisze papier, że ja zakupiłem te części i biorę za to odpowiedzialność. Bo on nie zaryzykuje.
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 18-06-2015, 22:33   

Continental w poprzednim Mondeo strzelił po 20kkm :shock:
Przy Gates już dwa razy holowałem kolegę i też nie mam do nich zaufania.
Wszędzie gdzie się dało wrzucałem pasek Mitsuboshi i było ok :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.