Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
1.8GDI Pb95 czy Pb98?
Autor Wiadomość
lukaszporay 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Toruń
Wysłany: 21-01-2015, 14:01   

jaki to jest koszt wyczyszczenia takiego nagaru ?? lub może ktos to z Was robił i wie jak to zrobić :)
_________________
Łukasz Poray
 
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 22-01-2015, 23:44   

Właśnie skończyłem bak z 98.Większej mocy nie uzyskasz ale silnik pracuje z większą kulturą.Na 53 litrach przejechałem 493 km i w porównaniu z 95 jest lepiej.
Krótkie odcinki,wymiana termostatu, pyrkanie na wolnych podczas skrobania szyb/odśnieżania,korki,dynamiczna jazda sprawiły, że na 95 zrobiłbym o wiele mniej km.
Nie wiem jak to robicie, że silnik pali w mieście 7,5 litra?!?!
W lecie owszem ale teraz nie ma szans i minimum 10 łyka.
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 22-01-2015, 23:57   

Bez urazy, kolego, ale to tylko efekt placebo. Po prostu założenie - "nalałem lepszej i droższej benzyny, to silnik musi pracować lepiej".
Ech, wolę nawet nie myśleć co by byś napisał, gdybyś zatankował na Shellu benzynę 100 oktanową ;)
http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/sila-oktanow/0cm3g
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Borysław 
Forumowicz


Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014
Posty: 118
Skąd: Siechnice
Wysłany: 23-01-2015, 00:42   

Ja nie twierdzę, że 98 czyni cuda a efekt placebo działa :D
Zwróciłem tylko uwagę na to, że u mnie silnik zaczął ciszej i bardziej równomiernie pracować.Reszta bez zmian.
_________________
Moje Mitsu :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 24-01-2015, 02:16   

W Polsce paliwa 95+ to Ściema ! Nie opłaca się wystarczy przejechać za zachodnią granicę i zatankowac zwykła 95 różnice się słyszy i czuje pod nogą.
 
 
lubega1983 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015
Posty: 30
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-04-2015, 13:26   

Potwierdzam...Jestem w NL i paliwo dużo lepsze...Zrobiłem już 11000 po NL . A wniosek taki stąd iż założyłem na przewodzie zwykły filtr od Poldka (dodatkowo) i jest czyściutki jak łza.
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 18-04-2015, 22:58   

tam problemy sie sumują pierwszy to EGR który wali do dolotu sadzę drugi problem to odma która wali do dolotu mgłę olejową i trzeci problem to wtrysk bezpośredni który nie wypłukuje sadzy z EGR i oleju z dolotu to wszystko powoduje że w dolocie i na trzonkach zaworów powstaje nagar przez ten nagar zawory nie ruszają sie w pełnym zakresie jak powinny i przez to właśnie mamy klepanie popychaczy, samo paliwo nie ma różnicy na jakim jezdzi czy 98 czy 95 jezdziłem dłuższą chwilkę na 98 i spalanie spadło o 0,2 litra /100 warto??? natomiast najistotniejszą chyba sprawą jest jakość a raczej brak jakości paliwa serwowanego w polsce i to nie ważne z jakiej sieci wszystko dzieki ustawie o biokomponentach jest jednakowo do :pottytrain2:
 
 
Father 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015
Posty: 73
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 06-06-2015, 23:00   

Troche odkopie, ale moze otrzymam odpowiedz. Otoz zaobserwowalem w swojej cari to 'klepanie' no i rowniez nie potrafie zejsc ponizej 9l/100km czy to na 98 czy 95 jest to samo. Bylby ktos tak mily i łopatologicznie wytlumaczyl mi jak pozbyc sie tego nagaru ??
_________________
Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-06-2015, 07:38   

Nagar masz w głowicy w kolektorze dolotowym, w kanałach EGR i w samej przepustnicy którą chyba najłatwiej z tego wszystkiego wyczyścić. Oczywiście aby to dobrze wyczyścić należy wszystkie te elementy zdemontować.
 
 
ReaperEzg 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Maj 2012
Posty: 131
Skąd: Zgierz
Wysłany: 20-06-2015, 14:31   

A ja dodam swoje trzy grosze. Pracowałem trochę w Niemczech, wróciłem do kraju, teraz od dwóch miesięcy siedzę w Holandii i jakoś nie zauważyłem efektu cudownego paliwa. Silnik pracuję tak samo, spalanie również się nie zmniejszyło. Zapraszam do Venlo, chętnie zgodzę się na bycie królikiem doświadczalnym :) jedyny plus to cena, reszta wg mnie bez zmian. Chyba że ktoś w Polsce leje paliwo-krzak to może odczuje różnice.
_________________

 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 20-06-2015, 16:39   

Jeśli silnik jest przystosowany do paliwa mającego więcej oktanów to na takim paliwie moc powinna być większa ale przy małym silniku raczej będzie to mało odczuwalne.
 
 
WlodekSaczuk 
Nowy Forumowicz

Auto: grandis 2.4 carisma 1.8 gli
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2015
Posty: 2
Skąd: Lublin/Frankfurt
Wysłany: 20-06-2015, 17:26   

Ja w moją starą Carismę lałem i leję wszystkie rodzaje PB, od 95 do 100 oktanów, na spalanie to nie wpływa, nie zauważyłem żadnej różnicy, moc też jakby taka sama (jak leję 100 oktanów to się oszukuje, że bak będzie czystszy, heheh)...mam Carismę od 15 lat, zrobione ma już ze 330tys, z tego moje 230tys, więc opinia jest jakby poparta jakimś tam dłuższym doświadczeniem. Powinno lać się 95, tak podaje instrukcja (do 1.8 GLI) - a że spalanie tego auta jest spore, to żadna tajemnica :)
 
 
apg2312 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy
Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 2310
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-06-2015, 21:33   

WlodekSaczuk napisał/a:
leję wszystkie rodzaje PB, od 95 do 100 oktanów, na spalanie to nie wpływa

A i owszem, na spalanie to akurat liczba oktanowa wpływa. Na moc silnika/zużycie paliwa nie, albo w minimalnym stopniu :P
Ale naprawdę prosiłbym, żeby nim znowu ktoś wyskoczy z jakąś rewelacją, to wcześniej przynajmniej przeczytał co to w ogóle ta magiczna liczna oktanowa jest i czym to się je ;)
Wystarczy Wikipedia :
Liczba oktanowa
lub cokolwiek znalezionego na Google :
Liczba oktanowa na Google
_________________
Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.