1.8GDI Pb95 czy Pb98? |
Autor |
Wiadomość |
lukaszporay
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI Com
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 4 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 21-01-2015, 14:01
|
|
|
jaki to jest koszt wyczyszczenia takiego nagaru ?? lub może ktos to z Was robił i wie jak to zrobić |
_________________ Łukasz Poray |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 22-01-2015, 23:44
|
|
|
Właśnie skończyłem bak z 98.Większej mocy nie uzyskasz ale silnik pracuje z większą kulturą.Na 53 litrach przejechałem 493 km i w porównaniu z 95 jest lepiej.
Krótkie odcinki,wymiana termostatu, pyrkanie na wolnych podczas skrobania szyb/odśnieżania,korki,dynamiczna jazda sprawiły, że na 95 zrobiłbym o wiele mniej km.
Nie wiem jak to robicie, że silnik pali w mieście 7,5 litra?!?!
W lecie owszem ale teraz nie ma szans i minimum 10 łyka. |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 22-01-2015, 23:57
|
|
|
Bez urazy, kolego, ale to tylko efekt placebo. Po prostu założenie - "nalałem lepszej i droższej benzyny, to silnik musi pracować lepiej".
Ech, wolę nawet nie myśleć co by byś napisał, gdybyś zatankował na Shellu benzynę 100 oktanową
http://autokult.pl/13068,liczba-oktanowa-a-moc-silnika
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/sila-oktanow/0cm3g |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Borysław
Forumowicz

Auto: Mitsu Carisma 1,8 GDI 1998r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Maj 2014 Posty: 118 Skąd: Siechnice
|
Wysłany: 23-01-2015, 00:42
|
|
|
Ja nie twierdzę, że 98 czyni cuda a efekt placebo działa
Zwróciłem tylko uwagę na to, że u mnie silnik zaczął ciszej i bardziej równomiernie pracować.Reszta bez zmian. |
_________________ Moje Mitsu
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=93105 |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 24-01-2015, 02:16
|
|
|
W Polsce paliwa 95+ to Ściema ! Nie opłaca się wystarczy przejechać za zachodnią granicę i zatankowac zwykła 95 różnice się słyszy i czuje pod nogą. |
|
|
|
 |
lubega1983
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI lif
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 30 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14-04-2015, 13:26
|
|
|
Potwierdzam...Jestem w NL i paliwo dużo lepsze...Zrobiłem już 11000 po NL . A wniosek taki stąd iż założyłem na przewodzie zwykły filtr od Poldka (dodatkowo) i jest czyściutki jak łza. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 18-04-2015, 22:58
|
|
|
tam problemy sie sumują pierwszy to EGR który wali do dolotu sadzę drugi problem to odma która wali do dolotu mgłę olejową i trzeci problem to wtrysk bezpośredni który nie wypłukuje sadzy z EGR i oleju z dolotu to wszystko powoduje że w dolocie i na trzonkach zaworów powstaje nagar przez ten nagar zawory nie ruszają sie w pełnym zakresie jak powinny i przez to właśnie mamy klepanie popychaczy, samo paliwo nie ma różnicy na jakim jezdzi czy 98 czy 95 jezdziłem dłuższą chwilkę na 98 i spalanie spadło o 0,2 litra /100 warto??? natomiast najistotniejszą chyba sprawą jest jakość a raczej brak jakości paliwa serwowanego w polsce i to nie ważne z jakiej sieci wszystko dzieki ustawie o biokomponentach jest jednakowo do |
|
|
|
 |
Father
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8GDI 125km
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 06-06-2015, 23:00
|
|
|
Troche odkopie, ale moze otrzymam odpowiedz. Otoz zaobserwowalem w swojej cari to 'klepanie' no i rowniez nie potrafie zejsc ponizej 9l/100km czy to na 98 czy 95 jest to samo. Bylby ktos tak mily i łopatologicznie wytlumaczyl mi jak pozbyc sie tego nagaru ?? |
_________________ Druga miłość <B Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 16v 1998r Manual |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-06-2015, 07:38
|
|
|
Nagar masz w głowicy w kolektorze dolotowym, w kanałach EGR i w samej przepustnicy którą chyba najłatwiej z tego wszystkiego wyczyścić. Oczywiście aby to dobrze wyczyścić należy wszystkie te elementy zdemontować. |
|
|
|
 |
ReaperEzg
Forumowicz
Auto: mitsubishi carisma msx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Maj 2012 Posty: 131 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 20-06-2015, 14:31
|
|
|
A ja dodam swoje trzy grosze. Pracowałem trochę w Niemczech, wróciłem do kraju, teraz od dwóch miesięcy siedzę w Holandii i jakoś nie zauważyłem efektu cudownego paliwa. Silnik pracuję tak samo, spalanie również się nie zmniejszyło. Zapraszam do Venlo, chętnie zgodzę się na bycie królikiem doświadczalnym jedyny plus to cena, reszta wg mnie bez zmian. Chyba że ktoś w Polsce leje paliwo-krzak to może odczuje różnice. |
_________________
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 20-06-2015, 16:39
|
|
|
Jeśli silnik jest przystosowany do paliwa mającego więcej oktanów to na takim paliwie moc powinna być większa ale przy małym silniku raczej będzie to mało odczuwalne. |
|
|
|
 |
WlodekSaczuk
Nowy Forumowicz
Auto: grandis 2.4 carisma 1.8 gli
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Maj 2015 Posty: 2 Skąd: Lublin/Frankfurt
|
Wysłany: 20-06-2015, 17:26
|
|
|
Ja w moją starą Carismę lałem i leję wszystkie rodzaje PB, od 95 do 100 oktanów, na spalanie to nie wpływa, nie zauważyłem żadnej różnicy, moc też jakby taka sama (jak leję 100 oktanów to się oszukuje, że bak będzie czystszy, heheh)...mam Carismę od 15 lat, zrobione ma już ze 330tys, z tego moje 230tys, więc opinia jest jakby poparta jakimś tam dłuższym doświadczeniem. Powinno lać się 95, tak podaje instrukcja (do 1.8 GLI) - a że spalanie tego auta jest spore, to żadna tajemnica |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 20-06-2015, 21:33
|
|
|
WlodekSaczuk napisał/a: | leję wszystkie rodzaje PB, od 95 do 100 oktanów, na spalanie to nie wpływa |
A i owszem, na spalanie to akurat liczba oktanowa wpływa. Na moc silnika/zużycie paliwa nie, albo w minimalnym stopniu
Ale naprawdę prosiłbym, żeby nim znowu ktoś wyskoczy z jakąś rewelacją, to wcześniej przynajmniej przeczytał co to w ogóle ta magiczna liczna oktanowa jest i czym to się je
Wystarczy Wikipedia :
Liczba oktanowa
lub cokolwiek znalezionego na Google :
Liczba oktanowa na Google |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
|