Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
Bicie i wibracje podczas jazdy
Autor Wiadomość
cienny 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Koszalin / Sztokholm
Wysłany: 02-07-2015, 16:03   Bicie i wibracje podczas jazdy

Cześć!

Przetrzepałem forum, znalazłem kilka podobnych problemów, ale żadnych śladów odpowiedzi.
Mianowicie: w moim aucie, O1 2.0 4WD, coś wibruje podczas jazdy. Częstotliwość i nasilenie wibracji zależy tylko od prędkości jazdy. Wzmacnia się odrobinę kiedy dohamowuje się z dużych prędkości. Bicie jest tak silne, że właściwie całe atuo się trzęsie. Czuć to nawet "siedzeniem" na fotelu ;) Co ciekawe, jeszcze w tamtym tygodniu nie pojawiało się non stop a jedynie, kiedy całe auto się rozgrzało. Rano do pracy jechałem w spokoju a wracałem w wibracjach autem nagrzanym na słońcu.

No i teraz najlepsze. Auto jest świeżutko po przeglądzie, na którym niczego diagnosta nie zauważył. Ten sam problem pojawił się przed Wielkanocą. Wyważyłem koła, opony idealne, felgi proste. Pojechałem do Polski na święta, mechanik w Warsztacie 4x4 w Koszalinie rozebrał cały napęd w poszukiwaniu problemu. Osłuchał wszystkie elementy stetoskopem, rozpinał przeguby, macał, słuchał i niczego nie znalazł. Po złożeniu napędu do kupy objaw zanikł. Przy okazji tych poszukiwań zmieniłem tarcze z przodu. Skoro objaw ustał uznałem, że to była wina tarcz, które się mogły zwichrować, zgubić wyważenie, albo coś... dalej nie drążyłem, bo było dobrze. Aż do teraz. Wibracje powróciły ze zdwojoną siłą i brzmią mniej więcej tak: (słuchawki wskazane)

https://youtu.be/lLsDI155jeQ

Objaw jest w sumie bardzo podobny do opony, która złapała bąbla. Z tym tylko, że to nie opona.

Ma ktoś jakiś pomysł? Spotkał się może już z taką przypadłością i wyleczył w swoim samochodzie?

Dajcie znać, aż film dla Was specjalnie nagrałem :)

Pozdrawiam, Michał
_________________
Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2015, 18:38   

Jedyne co mi przychodzi do głowy to przeguby.... Jeśli nie wali kierownicą to te z tyłu... Mnie kiedyś w poprzednim aucie złapało na 2 pasie to ledwo co kierownice utrzymałem bo zaczęło mi nią szarpać w prawo dość mocno.... Nasilało się po nagrzaniu przegubu....
 
 
apollo99 
Forumowicz

Auto: outlander turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 84
Skąd: Łódź
Wysłany: 02-07-2015, 22:17   

coś podobnego miałem w innym aucie i winny był przegub wewnetrzny
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 03-07-2015, 16:33   

Kolego jeśli jesteś pewien, że to nie opona, ani żle wyważone koło to zostaje tylko przegub.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
cienny 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Koszalin / Sztokholm
Wysłany: 03-07-2015, 21:46   

Dzięki za podpowiedzi, już prawie kupiłem dzisiaj przegub, ale... zupełnie przypadkiem zauważyłem, że się tylne lewe koło grzeje. Felga (stalowa), po przejechaniu 12km z których ostatnim ośmiu towarzyszyło znajome bicie, zrobiła się tak gorąca, że nie można było jej dotknąć. Prawa oczywiście trzymała "temperaturę pokojową". Wychodzi na to, że jednak łożysko w kole się rozsypało? Albo się sypie i grzeje? Bo luzu na kole nie ma i przegląd dwa tygodnie temu zrobiony. Trochę zabawa w "ciepło zimno" z tego wychodzi, ale wolę zmieniać łożysko niż przegub :)
_________________
Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 03-07-2015, 21:54   

A jak hamulce - nie trzyma CI przypadkiem zacisk?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
cienny 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Koszalin / Sztokholm
Wysłany: 04-07-2015, 10:07   

Nie, zaciski nie trzymają.
_________________
Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 04-07-2015, 12:40   

zużycie łożyska często słychać - zwiększony szum przy kręceniu albo w czasie jazdy. Raczej mało się grzeje, ale oczywiście jak się zaciera to może i grzać. Częściej rozgrzana felga jest jednak od hamulców. Spróbuj przejechać mały kawałek i zobaczyć gdzie jest najbardziej rozgrzany.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
cienny 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Koszalin / Sztokholm
Wysłany: 05-07-2015, 17:27   

No właśnie w tym problem, że po małym kawałku nic się nie dzieje. Trzeba te 5km przeturlać, żeby "to coś" się nagrzało, zaczęło hałaswoać aż w końcu bić. Zacisk wykluczam. Zapiekający się zacisk nie bije, jedynie tarcza i to krzywa lub pęknięta. Tylko, że wtedy bicie pojawiałoby się
(a na pewno wzmacniało) przy hamowaniu. Tutaj jest jednostajne, zależne od prędkości jazdy i nie wzmaga się ani wycisza pod wpływem zmiany któregoś czynnika.
_________________
Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-07-2015, 18:20   

Nie wykluczaj zacisków... Klocki wewnętrzne potrafią stanąć na amen. Rozkręć je zanim rozkręcisz coś innego...
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-07-2015, 22:33   

krzychu napisał/a:
Nie wykluczaj zacisków... Klocki wewnętrzne potrafią stanąć na amen.
potwierdzam :(
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
cienny 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I '03 2.0 4WD
Kraj/Country: Sweden
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 12
Skąd: Koszalin / Sztokholm
Wysłany: 09-07-2015, 10:14   

Zwracam honor, Panowie i stawiam piwo!

To był zacisk, nie cofał się. Ale też nie dało się wyczuć trzymania. Klocek tarł o tarczę, podgrzewał ją stopniowo, ta od ciepłą się wihrowała i zaczynała bić. Zresztą teraz już idealnie prosta nie jest, choć nie czuć niczego przy hamowaniu. I klocek i tarcza są przyjarane lekko. Teoretycznie trzeba by wymienić komplet tarcz i klocków na całej osi. Jak będzie nadwyżka w budżecie to się zrobi ;)

Zagadka rozwiązana, pozdrawiam
_________________
Mitsubishi Outlander I '03
Opel Commodore A Coupe '71
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 10-07-2015, 19:45   

cienny napisał/a:
To był zacisk, nie cofał się.
standard dla Outków II, jak widać i I, a pewnie i III. Niestety są bardzo wrażliwe na brak czyszczenia, konserwacji.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.