Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: mkm
23-11-2009, 18:38
Montaż dodatkowego gniazdka 12V, gniazdka zasilającego z USB
Autor Wiadomość
Yorii 
Forumowicz
Metalurg

Auto: LancerX sedan 1.6 117KM invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2013
Posty: 53
Skąd: Skopanie/Kraków
Wysłany: 06-07-2015, 11:30   

Witam
Świetny temat wiec się dopnę i opisze swój pomysł.
Interesuje mnie zasilanie usb w samochodzie więc wymyśliłem sobie żeby wkleić jakiś rozdzielacz aktywny usb pod przednia szybę plus w podłokietniku jakiś drugi. Ale że jestem elektryczny cykor chce mieć wszystko wyłączane i w pełni demontowane bez śladów. I znalazłem urządzenia CTP inwertery samochodowe podające 5v 3 A i korzystające ze zwykłego akku czyli prąd 14,x powinny znieść i teraz mijając wszelkie układy auta muszę ciągnąc kabla z akumulatora (2x0,75) do przycisku on off który będzie w tej zaślepce gdzie w wyższych wersjach jest podgrzewanie pośladów i tam odrazu chciałbym umieścić 2 inwertery i potem kabelkiem do szybki przedniej i drugim kawałeczkiem do podłokietnika.
I pytanie czy pod plastiki koło tych kostek co to wy się podpinaliście zmieszczę 2x kostki o wymiarach 5 x3 x 2cm ?

---
Wiem że pojawi się pytanie po co mi ciągnąć kabel z akku jak jest prąd w kostkach pod tunelem.
Problem w tym ze chce mieć (po zgaszeniu pojazdu i wyciągnięciu kluczyka) zasilanie w usb portach.
Parkuje na parkingu gdzie co chwile ktoś kogoś zarysuje i ucieknie albo kradną zaślepki haków holowniczych. Działającą kamerka na własnym zasilaniu nawet w trybie czuwania nie pociągnie 8h.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-07-2015, 19:19   

Zasilania nie trzeba ciągnąć od akumulatora, nie zanikające znajdziesz w skrzynce bezpiecznikowej i przy stacyjce.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 07-07-2015, 02:28   

Witam
lub w lewej wiazce kolor kabla czerwony/niebieski /zielony. Kolo aku w lewym blotniku wychodzi kostka z 2 kablami czerwony i zielony ok 2,5mm kwadrat i je mozna podlaczyc po aku
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 17-09-2015, 12:30   

Niech mi ktoś wytłumaczy jak wyjąć ten tunel. Obok lewarka wyciągnąłem ten mały schowek, potem otworzyłem podłokietnik i wykręciłem dwie śruby. Od tyłu się podnosi natomiast z przodu trzyma mocno na zaciskach a ja boje się ruszyć mocniej żeby nie uszkodzić czegoś.

[ Dodano: 03-10-2015, 12:16 ]
Tunel wyciągnięty. Chciałem sprawdzić żarówką bieguny i przypadkim musiałem coś zewrzeć. Nie mam teraz napięcia we wtyczce. Zacząłem szukać bezpiecznika i nie mam w ogóle pozycji 26. Bezpieczniki kończa się na 25. Dojście do nich jest mega utrudnione ale te co odpowiadają za grzanie foteli.( poz. 25 30A) jest sprawny.
Gdzie go szukać?
 
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 03-10-2015, 23:23   

Drapichrust napisał/a:
Chciałem sprawdzić żarówką bieguny i przypadkim musiałem coś zewrzeć. Nie mam teraz napięcia we wtyczce. Zacząłem szukać bezpiecznika i nie mam w ogóle pozycji 26. Bezpieczniki kończa się na 25. Dojście do nich jest mega utrudnione ale te co odpowiadają za grzanie foteli.( poz. 25 30A) jest sprawny.
Gdzie go szukać?


Jeśli szukasz bezpiecznika zasilania gniazda zapalniczki - bo tak zrozumiałem - to kiedyś wpadła mi moneta do gniazda zapalniczki i tego nie zauważyłem. Kiedy po przekręceniu kluczyka pojawiło się napięcie, spalił się bezpiecznik po lewej stronie kierownicy, pod klapką. Nie pamiętam dokładnej lokalizacji, ale czwarty albo trzeci rząd od dołu i chyba drugi od prawej. W każdym razie, niebieski na 15A. Zresztą na klapce jest oznaczenie, więc łatwo znajdziesz. Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić ;-)

No chyba, że chodzi o napięcie we wtyczce ze stałym napięciem, pod tunelem, to tu nie pomogę i sorry za niezrozumienie problemu ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
po.miras 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 108
Skąd: White slope
Wysłany: 04-10-2015, 15:11   

mazin napisał/a:
Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić


W skrócie. Ostatnio też miałem problem z bezpiecznikiem zapalniczki.
Dużo łatwiej jest się do niego dostać poprzez wypięcie 4 spinek i wyjęcie tej "filcowej" osłonki koło pedałów i kolumny kierowniczej. Natomiast przez w/w klapkę obserwujemy pole działania.
Możecie wierzyć lub nie, ale wymiana bezpiecznika tym sposobem zajmuje 1,5 minuty :lol:
_________________
三菱ランサースポーツバック
 
 
Drapichrust 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lut 2010
Posty: 177
Skąd: Jasło
Wysłany: 10-10-2015, 12:17   

mazin napisał/a:
Jeśli szukasz bezpiecznika zasilania gniazda zapalniczki - bo tak zrozumiałem - to kiedyś wpadła mi moneta do gniazda zapalniczki i tego nie zauważyłem. Kiedy po przekręceniu kluczyka pojawiło się napięcie, spalił się bezpiecznik po lewej stronie kierownicy, pod klapką. Nie pamiętam dokładnej lokalizacji, ale czwarty albo trzeci rząd od dołu i chyba drugi od prawej. W każdym razie, niebieski na 15A. Zresztą na klapce jest oznaczenie, więc łatwo znajdziesz. Wnęka jest dość wąska, ja mam duże łapska, więc namęczyłem się. Generalnie robota o charakterze ginekologicznym, to znaczy jak już wsadzisz łapę, to nic nie widzisz, ale palcami go raczej nie wyjmiesz (ja praktycznie nie mam pazurów, to znaczy max 0,5 mm), trzeba użyć plastikowych szczypczyków, co tym bardziej utrudnia sprawę. Wsadzać należy łapą,b trafić na ślepo szczypczykami jest jeszcze trudniej. Ale da się zrobić ;-)

No chyba, że chodzi o napięcie we wtyczce ze stałym napięciem, pod tunelem, to tu nie pomogę i sorry za niezrozumienie problemu ;-)


Chodzi mi o ten wspominany kilka postów wcześniej bezpiecznik 26.
Nie mam teraz zasilania na tej kości a nie wiem który to bezpiecznik.

po.miras napisał/a:
W skrócie. Ostatnio też miałem problem z bezpiecznikiem zapalniczki.
Dużo łatwiej jest się do niego dostać poprzez wypięcie 4 spinek i wyjęcie tej "filcowej" osłonki koło pedałów i kolumny kierowniczej. Natomiast przez w/w klapkę obserwujemy pole działania.
Możecie wierzyć lub nie, ale wymiana bezpiecznika tym sposobem zajmuje 1,5 minuty :lol:


Jak wypiąć te spinki tak aby ich nie uszkodzić?
 
 
 
po.miras 
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sportback 1.6 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 108
Skąd: White slope
Wysłany: 12-10-2015, 00:41   

Drapichrust napisał/a:
Jak wypiąć te spinki tak aby ich nie uszkodzić?

To są spinki bardzo podobne do tych
Teraz są w pozycji odblokowanej.
Blokujemy poprzez wciśnięcie tego środkowego "grzybka"
Dziecinnie proste, naprawdę :D
_________________
三菱ランサースポーツバック
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 14-10-2015, 18:51   

W instrukcji pokazywali ze można je wyjmować szczypcami do bezpieczników, są o ile pamiętam w skrzynce pod maską, choć to trochę uszczypliwe zajęcie, ja wyciągam je wkrętakiem płaskim, bez problemu.
 
 
okta7 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2008, 1.8 benzyna, CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: 01-02-2016, 16:28   

paffci0 napisał/a:
Trik,

Czy mógł byś mi powiedzieć pod które dokładnie kable zostało podłączone gniazdo. Dziś próbowałem i niestety nie wyszło :) Poniżej fotki tych trzech wtyczek o których pisałeś i tej jednej konkretnej. Próbowałem czerwony do czerwonego i czarny do czarnego i niestety nie działa :) Może bezpiecznik jest spalony....no chyba że nie pod to się podpiąłem.

Obrazek

Obrazek


Witajcie,

Zatem kostka bliżej kierowcy to pewnie zasilanie drugiej "zapalniczki". Zatem, która kość odpowiada za ogrzewanie foteli? ( ta ukośna czy ta równoległa do tej pierwszej)?
 
 
Trik 
Mitsumaniak
1056/KMM


Auto: Lancer 1.5 invite '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy
Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 3045
Skąd: Augustów
Wysłany: 02-02-2016, 23:33   

O ile dobrze pamiętam to kostka równoległa do fotela pasażera.
Ta pod kątem jest prawdopodobnie do klawiszy z RA o ile pamiętam coś z napędem 4x4, sonar przy cofaniu (popularnie zwąc czujnik cofania), światła przeciwmgielne lub otwieranie klapy bagażnika (taki też się zdarzał), ASF OFF.
Tu masz więcej przełączników: http://www.forum.lancer-c...0&#entry5511483
_________________
Suzuki Ignis 1,2 (2019)
 
 
okta7 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 2008, 1.8 benzyna, CY0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Paź 2015
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: 03-02-2016, 13:46   

Dzięki.

Również zakupiłem używany tunel. Okazało się, że w schowku jest fabryczne gniazdko zapalniczki. Będę próbował je podłączyć do tego gniazda bliżej ręcznego.

Mam nadzieję, że będzie pasowało.

http://okta.pl/Lancer/zapalniczka_zasilanie.jpg

Zastanawiam się również, czy nie wykorzystać samego gniazda zapalniczki przedniego i nie podpiąć go do kolejnego zasilania (tego równoległego od strony pasażera). Tę opcję zostawiłbym ukrytą w tunelu i podłączył do niego videorejestrator. Wówczas kable od tego urządzenia byłyby ukryte. Oczywiście, przydałoby się poprowadzić się jakiś kostkowy konektor od samego gniazda zapalniczki do zasilania foteli.
Ostatnio zmieniony przez okta7 03-03-2016, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kajro 
Nowy Forumowicz

Auto: Już Lancer 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 22-02-2016, 14:55   

Może przeoczyłem, ale zadam jaszcze raz pytanie: czy w sedanach istnieje gotowa instalacja do założenia gniazda 12 V w bagażniku? W podróży trochę czegoś takiego brakuje.
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 29-02-2016, 23:15   

Witam
Istnieje. Instalacja lancerka sklada sie z 3 czesci. Deskowa, podlogowa, tylnia. Z deskowa tj roznie, zalezy od roku i wyposazenia, podlogowa kabel jest zawsze i konczy sie na lewym nadkolu - sa tak 2 lub 3 wtyczki zaleznie od ver. Instalacja tylnia uzalezniona jest od regionu i wyposazenia pojazdu w 99 % brak kabla.
Ale mozesz wykorzystac kable od wiazki haka, mozesz wtedy miec na sztywno podlaczone 12v i ponad 120w jest tam kabel o duzej srednicy niz pozostale.
Sa tam 3 takie kable
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
kajro 
Nowy Forumowicz

Auto: Już Lancer 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Polska
Wysłany: 01-03-2016, 10:45   

Dziękuję, idę szperać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.