Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
O1T pozycja za kierownicą (dla wysokiego kierowcy)
Autor Wiadomość
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
  Wysłany: 09-07-2015, 14:10   O1T pozycja za kierownicą (dla wysokiego kierowcy)

taka sytuacja...

Niedługo stuknie rok jak śmigam swoim O1T,
ostatnio zdarza się, że robię dłuższe trasy i najzwyczajniej męczy mnie pozycja za kółkiem,
łapie przykurcze stawu skokowego od dociskania gazu, lędźwie też mnie męczą czasem.
Brak regulowanego zagłówka też nie pomaga :evil:
Kierownicę prawie obejmuję kolanami :lol: jakieś 3-4 cm luzu

Wzrost mam słuszny bo 189 cm, fotel odsunięty na maksa, siedzisko opuszczone do samego dołu.
Czy ktoś z kolegów ze słusznym wzrostem miał podobne problemy?
Da się coś poprawić ? modyfikacja fotela/inny fotel ? mniejsza kierownica np MOMO ?
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 10-07-2015, 02:51   Re: O1T pozycja za kierownicą (dla wysokiego kierowcy)

MarcinGdy napisał/a:

Wzrost mam słuszny bo 189 cm, fotel odsunięty na maksa, siedzisko opuszczone do samego dołu.

No to masz odpowiedź.
Przy tym wzroście ani nie trzeba maksymalnie odsuwać fotela do tyłu, ani maksymalnie opuszczać w dół.
Potestuj ustawienia oparcia - to przez oparcie masz przykurcze :wink:
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 10-07-2015, 07:08   

Przy wzroście 180 spokojnie daję radę ogarnąć najwygodniejszą pozycję do jazdy w trasie - fotel max w górę, w połowie odległości i kiera max w górę, pochylenie oparcia 2 ząbki w tył względem położenia zerowego
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-07-2015, 14:01   

W@sio napisał/a:
fotel max w górę, w połowie odległości i kiera max w górę, pochylenie oparcia 2 ząbki w tył względem położenia zerowego


fotel max w górę mówisz ? kurde ale wtedy to już całkiem kierownica będzie mi po udach szorować :D
jeszcze choroba ta konsola, która nie pozwala się rozkraczyć tak samo prawą nogą jak lewą :P

spróbuję przysunąć się bardziej i zastosować do rad kolegów, zobaczymy co z tego wyjdzie

dziękować ! :p
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 12-07-2015, 23:00   

Mnie zawsze ciekawiło kto zatwierdził projekt regulacji kierownicy w Outlanderze. Dla osób niskich brakuje górnego zakresu regulacji i kolana obcierają o koło. Dla osób niskich trzeba podnieść fotel i też brakuje zakresu regulacji w górę.
Ja mam 176 i irytuje mnie że dla ustawienia max koło kierownicy zasłania mi kawałek licznika (góra prędkościomierza i chyba migacze).
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 13-07-2015, 10:34   

ja mam 196cm i ogolnie jest mi wygodne.. poustawiaj sobie siedzenia.. nie cofaj na maksa.
Przyznam jednak, ze w lagunie, ktora chwile jezdzilem jest jakby wiecej miejsca na nogi (na dlugosc):)

Nie ma jednak co narzekac na O1, trasy po 600km przebyte bez zmeczenia.
_________________

 
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-07-2015, 22:45   

Szczerze mówiąc jestem dość zaskoczony wątkiem. Ja myślałem, że różnorodność pozycji za kieratem w O1 jest imponująca. Podobnie z wygodą. W zeszłym roku zrobiłem trasę dwa razy po 1800 km z przerwami tylko na tankowanie gazu, bez snu, 23 h za kółkiem i wysiadłem w bardzo dobrej kondycji psycho-fizycznej :D (185 cm wzrostu)
Popracuj kolego nad pozycjami fotela i oparcia, na pewno znajdziesz dobrą pozycję.
_________________
Warto być przyzwoitym, choć nie zawsze się to opłaca. Opłaca się być nieprzyzwoitym, ale nie warto...
Władysław Bartoszewski
 
 
tremens 
Forumowicz

Auto: Outlander 2,4 (2004) +LPG
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 34
Skąd: Głogów
Wysłany: 18-07-2015, 22:02   

Witam ja swojego wymarzonego Outlandera posiadam od niedawna i niestety mam ten sam problem ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą.Mam 190 cm wzrostu i po zmianie auta z Opla Vectry 2007 roku przeżyłem małe rozczarowanie małą ilością miejsca za kierownicą.Dwa miesiące trwało za nim znalazłem w miarę (jeżeli tak to można nazwać) wygodną pozycję.Moje ustawienia to kierownica maksymalnie do góry , fotel maksymalnie na dół i maksymalnie do tyłu.Oparcie wychylam do tyłu aż za słupki boczne ,tak aby kierownicę trzymać prawie na wyprostowanych rękach.Niestety nogi lekko ugięte w kolanach i stopa nienaturalnie podniesiona do góry na pedale gazu po jakiś 300 przejechanych kilometrach daje znać pod postacią cierpiących nóg.Faktycznie jest coś nie tak z pozycją za kierownicą , ale powiedziałem sobie że przez taką błachostkę nie przestanę lubieć mojego ,,miśka".W moim Oplu to jeździłem na wyprostowanych nogach i to jeszcze nie było maksymalnie do tyłu.Po przejechaniu 600 kilometrów nie odczuwałem żadnego zmęczenia.Dlatego w najbliższym czasie coś pozmieniam w ustawieniach fotela tzn. wiem że to maksymalne wysunięcie do tyłu można zwiększyć trzeba tylko przesunąć blokadę.Czasami wymaga to demontażu fotela i tak właśnie zrobię.Dam znać jak już z tym się uporam.Pozdrawiam
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 19-07-2015, 19:09   

Być może jazda na wyprostowanych nogach i rękach jest wygodna, ale nie do końca bezpieczna w przypadku awaryjnej sytuacji na drodze...
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 19-07-2015, 19:27   

tremens, też wielkoludem nie jesteś, więc nie musisz odsuwać na max-a fotela.
Nie wiem dlaczego ludziom się wydaje, że jak mają około 190cm to fotel max w tył i max w dół :roll:
Potem zaczynają się cierpnące kolana, brak czucia w stopie, ból pleców :roll:
jak dodatkowo położy sie oparcie... to juz kaplica.

Ustawienie pod pozycje "leżącą" lub "zimny łokieć" dobre jest w mieście, ale nigdy na trasę :wink:
Zwłaszcza dłuższą.
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-07-2015, 22:26   

Jedyne mitsu, które moim zdaniem ma dobre fotele, to lancer evo, przynajmniej ten IX generacji. Moim zdaniem reszta ma po prostu za krótkie siedzisko, które nie podtrzymuje wystarczająco ud, czego skutkiem jest jakby się siedziało na krótkiej ławce. Naprawdę fotele to jedna z bolączek tych aut. Dla porównania w BMW siedzisko podpiera mi nogi aż do kolan i kończyny odpoczywają, a w fotelach komfort, to już w ogóle pole do popisu.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
MarcinGdy 
Forumowicz

Auto: O1T 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Sie 2014
Posty: 56
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-07-2015, 10:52   

@ tremens

Odsunięcie fotela na maksa i mocne pochylenie oparcia nie jest dobrym pomysłem,
jazda na wyprostowanych łapach bynajmniej u mnie powodowała mimowolne odrywanie pleców od oparcia.
Skutkowało to nie tylko bólem stawu skokowego, ale i kręgosłupa szyjnego :D
Doginany zagłówek pewnie by trochę pomógł, ale niestety go brak :?
Pozioma regulacja kierownicy pewnie dałaby lepszy komfort przy takim odsunięciu fotela,
ale jej też brak :P

@macia
Muszę się zgodzić z tym, że siedziska są za krótkie i nawet dość mocne podniesienie ich niewiele daje.
Próbowałem takich nastawów, ale jedno to wrażenie jakbym jechał żukiem i patrzył na świat z góry, drugie to stale obcierająca kierownica o uda.

Fajniejsza jest niska pozycja za kółkiem z cielskiem wtopionym konkretnie w fotel,
ale niestety to boli po jakimś czasie.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 20-07-2015, 12:00   

Mam 196cm wzrostu i po doświadczeniach z coltem, space starem, galantem, a nawet i chwilę z outkiem napiszę, że kompromisem wg mnie jest pozycja dosyć bliska kierownicy z fotelem zazwyczaj w pozycji najniższej (lub delikatnie uniesionej).

Wtedy nie odrywam pleców od oparcia, mam czucie auta i prawidłowo trzymam kierownice. Minus to przykurczone nogi i często kierownica tuż nad udami :roll:

Niestety bez osiowej regulacji kierownicy nie idzie znaleźć idealnej pozycji za kierownicą.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
heer75 
Forumowicz


Auto: Outlander 2.0+Vialle LPi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 244
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 21-07-2015, 15:54   

tremens napisał/a:
Witam ja swojego wymarzonego Outlandera posiadam od niedawna i niestety mam ten sam problem ze znalezieniem odpowiedniej pozycji za kierownicą.Mam 190 cm wzrostu i po zmianie auta z Opla Vectry 2007 roku przeżyłem małe rozczarowanie małą ilością miejsca za kierownicą.Dwa miesiące trwało za nim znalazłem w miarę (jeżeli tak to można nazwać) wygodną pozycję.Moje ustawienia to kierownica maksymalnie do góry , fotel maksymalnie na dół i maksymalnie do tyłu.Oparcie wychylam do tyłu aż za słupki boczne ,tak aby kierownicę trzymać prawie na wyprostowanych rękach.Niestety nogi lekko ugięte w kolanach i stopa nienaturalnie podniesiona do góry na pedale gazu po jakiś 300 przejechanych kilometrach daje znać pod postacią cierpiących nóg.Faktycznie jest coś nie tak z pozycją za kierownicą , ale powiedziałem sobie że przez taką błachostkę nie przestanę lubieć mojego ,,miśka".W moim Oplu to jeździłem na wyprostowanych nogach i to jeszcze nie było maksymalnie do tyłu.Po przejechaniu 600 kilometrów nie odczuwałem żadnego zmęczenia.Dlatego w najbliższym czasie coś pozmieniam w ustawieniach fotela tzn. wiem że to maksymalne wysunięcie do tyłu można zwiększyć trzeba tylko przesunąć blokadę.Czasami wymaga to demontażu fotela i tak właśnie zrobię.Dam znać jak już z tym się uporam.Pozdrawiam




A ja mam pytanie- tylko bez obrazania sie.

Czy Wy kupowaliscie te samochody z katalogu wysylkowego? Bylo tylko zdjecie? nikt nie wsiadal? nie krecil ustawieniami? nie jezdzil?:)

Tylko nie piszcie, ze sprzedajacy nie pozwolil...

Ja mam powyzej 190cm i nie mam zadnych problemow z siedzeniem w O1.
Akurat w O1 siedzi sie bardziej jak w zwyklej osobowce niz terenowce- nie sa to siedzenia w pionie.. zatem jest bardziej "ludzko". Regulacja w pionie w O1 jest bardzo duza.
Poustawiajcie sobie.

Reasumujac- widzialy galy co braly:) Wiec niech teraz nie placza.
_________________

 
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 21-07-2015, 16:33   

heer75 napisał/a:
Czy Wy kupowaliscie te samochody z katalogu wysylkowego? Bylo tylko zdjecie? nikt nie wsiadal? nie krecil ustawieniami? nie jezdzil?:)
Obawiam się że takie rzeczy wychodzą po paru pierwszych tysiącach kilometrów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.