Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0T] po montażu lpg ,wrażenia
Autor Wiadomość
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 11-07-2015, 07:23   

Montowanie reduktora na styk nigdy nie ma sensu. Trzeba zostawić zawsze zapas mocy, by ciśnienie nie spadało przy pełnym obciążeniu. BTW ja bym poradził Ci KME Gold

Przyczyn szarpania może być wiele - od układu zapłonowego po sytuację, gdy na pełnym bucie wtryskiwacze gazowe nie wyrabiają i się zapentlają (leją non stop).
Myślę, że jeśli układ zapłonowy pracuje na benzynie w porządku, to i na gazolinie też będzie - ot kwestia regulacji.
Niestety nasze samochody są dość czułe na skład mieszanki i kiepsko wyregulowana instalacja LPG :(
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 11-07-2015, 07:36   

Reduktor bardzo łatwo potwierdzić bądź wykluczyć nagrywając oscyloskop w programie od LPG z jazdy do odcinki. Na oscyloskopie będzie widać przebieg wartości ciśnienia i jeśli spadki od ustawionego będą max 0,3 bara to reduktor jest wystarczający, jeśli spadki będą większe, to reduktor za słaby lub rurka zasilająca reduktor w LPG ma jakieś zagięcia czy inne przewężenia i za mało gazu dociera do reduktora.
Jeśli chodzi o zapłon to jego niedomagania nieodczuwalne na benzynie na pewno będą odczuwalne na LPG więc nie ma się co sugerować do końca poprawną pracą na benzynie.
 
 
mckloucek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-07-2015, 10:53   

Dzięki za odpowiedzi.

@W@sio - Wtryskiwacze mam Hana 2000/2001 niebieskie.
Badałem spaliny i w momencie pojawienie się szarpania mieszanka jest za bogata, może coś być na rzeczy. jakie masz ustawienia ciśnienia? Mi ustawili 1 bar i min 0,5 bara.

@plecho1 - czy układa zapłonowy można jakoś sprawdzić czy trzeba wymienić i zobaczyć co jest? Dzięki za info o ciśnieniu, na pewno w najbliższym czasie sprawdzę.

Mam nadzieję że po rozwiązaniu problemu wyklaruje się jakiś dobry zestaw do lpg.

BTW jeżeli chodzi o spalanie to w mieście 15,2l - 16l (16l w lato z klimą). Na trasie do 110 km/h spala poniżej 11l ale przy prędkości 140 km/h ok. 13l. To są wartości +15-20% w porównaniu do Pb. Wrażenia ze spokojnej jazdy na lpg są bardzo pozytywne, nie zauważyłem różnicy.

Jeszcze raz dzięki1
_________________
mckloucek
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-07-2015, 08:00   

tez mam kme nevo z goldem i wlasnie chcialem napisac ze tez mialem takie historie i mojj gazownik tez zauwazyl ze mieszanka jest za bogata przy tym szarpaniu. dal rade to wyregulowac ale po jakims czasie znow to wystapilo. znow poprawil i jest ok.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 12-07-2015, 10:36   

mckloucek napisał/a:
Mi ustawili 1 bar i min 0,5 bara.

Bardzo niskie masz ciśnienie jak na te wtryskiwacze. Ja bym Ci ustawił 1,2 bara, a minimalne to już zależy od tego jak reduktor wyrabia, dziwi mnie, że tak nisko Ci ustawili (wtryski pracują poprawnie powyżej 0,7 bara)
U mnie póki co siedzi jeszcze AC R01 RED i sobie wystroiłem właśnie na 1,2 bara dla wtryskiwaczy H2100 (przy Hanach H2000 miałem 1,3) przy wyższym przelewa jałowe obroty :)

U Ciebie prawdopodobnie to szarpanie pojawia się dlatego, że przy tak niskim ciśnieniu wtryskiwacze zaczynają lać non stop, dlatego też przelewa silnik.

Co do układu zapłonowego - przerabiałem temat, wsadziłem ponad 1000zł w cewki, kable i świece - co się okazało? Mam zapas dwóch zestawów cewek i kabli, oraz że właśnie nie układ zapłonowy był przyczyną problemów, ale instalacja gazowa przelewająca silnik, z czym gazownik sobie nie mógł poradzić, a z czym ja po długich bojach, testach, i uczeniu się podstaw strojenia LPG. sobie poradziłem :D
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
mckloucek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-07-2015, 09:07   

@ W@sio - Wielkie dzięki za wszystkie informacje.
Ja tylko uporam się z problemem dam znać, żeby został ślad.

@qba1983 - to ponowne ustawianie to może być regulacja ciśnienia na reduktorze. Mi właśnie zwiększał ciśnienie (na i tak zbyt małe) bo, jak mówił, membrana się poluzowała czy coś takiego. W każdym razie, reduktor nie trzymał zadanych parametrów. Na pewno mój czyli Silver.

[ Dodano: 19-08-2015, 09:41 ]
Udało się rozwiązać problem, przynajmniej taką mam nadzieję.

Nie byliśmy pewni ciśnienia (czy jest wystarczające) więc zmieniliśmy Faro6 na Faro8. Nie pomogło. Następnie włożyłem GOLDa - też nie pomogło. Wprawdzie na GOLDie nie było spadków ciśnienia, ale szarpanie występowało nadal.

Po powrocie na Silver Turbo ciśnienie zostało zwiększone do 1,35 i przy maksymalnym obciążeniu leci do 1,25 - 1,2. Poszukiwania trwały dalej.

Po zaktualizowaniu sterownika, KME NEVO ma opcję monitorowania wtryskiwaczy. I ty był problem. Przy 4000 rpm wtryskiwacze otwierały się na - maksa 21 ms - bo dostawały takie info od komputera (komputer od lpg bierze dane z komputera pb i mnoży przez jakiś współczynnik).

Usunięcie problemu polegało na wpięciu się do cewki (w celu zbierania dokładnych informacji o obrotach) i wyregulowaniu wtryskiwaczy na każdym biegu. Została włączona emulacja - tego trochę nie rozumiem, co to dokładnie powoduje.

Jedno jest pewni, instalacja LPG bez kalibracji na drodze nie ma sensu!
_________________
mckloucek
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 19-08-2015, 21:24   

mckloucek, jeśli wszystko przekazałeś jak mówił gazownik to nie chcę Cie straszyć ale ten fachowiec albo jest leniem albo nie ma za bardzo pojęcia o LPG.
Ps. Napisz jakie masz dokładnie wtryski gazowe bo najprawdopodobniej w nich był i być może nadal jest problem.
 
 
mckloucek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2015, 08:29   

tak dokładnie mi powiedział jak kalibrowaliśmy auto na drodze.

wtryski gazowe to HANA kolor niebieski.

jeszcze jedno info. wg odczytów z PC podczas kalibaracji turbo dmuchało 1,8 bara, nie wiem czy to ma jakiś wpływ?
_________________
mckloucek
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 20-08-2015, 09:00   

Turbo dmuchało 1,8 bara wg oprogramowania gazowego? Ono pokazuje ciśnienie wg map sensora liczone od 0 - próżnia, 1 bar - atmosferyczne, - 1,8 bara to 0,8 powyżej atmosferycznego... jakby Turbina dmuchnęła Ci przez dłuższy czas 1,8 bara to silnik mógłby tego nie przeżyć :)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
mckloucek 
Nowy Forumowicz

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-09-2015, 10:45   

Dzięki za info. Dziwne, że gaziarz się nie zna:(

Niestety po przejechaniu 1500 km, powrócił temat szarpania. Tym razem przy przyspieszaniu ze 120 do 140 km\h na piątym biegu.
_________________
mckloucek
 
 
woojas25 
Forumowicz

Auto: mitsubishi outlander 2.0t
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lis 2014
Posty: 124
Skąd: libiąż
Wysłany: 03-09-2015, 09:52   

jest taki gostek w skawinie co ustawia samochody z turbo jest "prze magik"jak cos to dam ci nr do niego
 
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 03-09-2015, 11:40   

mckloucek napisał/a:
Dzięki za info. Dziwne, że gaziarz się nie zna:(

Niestety po przejechaniu 1500 km, powrócił temat szarpania. Tym razem przy przyspieszaniu ze 120 do 140 km\h na piątym biegu.


Bo niewielu gaziarzy robiło auta typu O1T stąd brak wiedzy u nich... szarpanie jest oznaką przelewania silnika... Najprawdopodobniej zmienilo sie ciśnienie na reduktorze ;-)

Odezwij się gdybyś był w Lublinie (do 9 września jestem na urlopie) chętnie pomogę :-)
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 04-09-2015, 21:20   

Mi na 3-ce i 4-ce zaczął szarpać powyżej 4 tysięcy obrotów.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 05-09-2015, 00:04   

Powiem wam, że już dawno nie miałem szarpania (a ustawiałem sam) na tyle, na ile moja obecna instalacja pozwala ;-) nie mniej jednak czeka mnie wymiana reduktora, bo ACR01 red nie daje rady... a po strojeniu benzyny na ukladzie paliwowym z Evo bedzie wymagał kanapki bądź dwóch reduktorów...
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Ptychol 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander TURBO 4W4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 14
Skąd: Racibórz
Wysłany: 22-04-2016, 20:39   

Flash w swojej korespondencji napisał "...+ lubryfikacja". Nikt nie podjął tego temau. Napiszcie, czy warto to montować. Czytałem jeden artykuł - http://gazeo.pl/poradniki...tykul,5604.html i nie wiem do końca co o tym myśleć. Ktoś chce coś doradzić. Będę wdzięczny oczywiście :D
_________________
TRZY DIAMENTY NA ZAWSZE!!!
Do 2016r. przez 12 lat ujeżdżałem Carismę z 1998r. - 373600km!!! I jeszcze będzie jeździć u innego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.