Przesunięty przez: Hubeeert 26-03-2007, 11:04 |
Kupiłem Carismę! |
Autor |
Wiadomość |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-03-2007, 23:12
|
|
|
dylson napisał/a: | MaRIo_, Jesli przeczytasz dalsza czesc mojej wypowiedzi to zobaczysz o co mi chodzilo. Jak stana na kresce to fakt ze diesel moze dostac baty. Chodzilo mi o jazde w trasie. Jak jedziesz dieslem to praktycznie wcale nie musisz redukowac zeby jechac dynamicznie. Jadac benzyna masz wybor dynamicznie, albo oszczednie. |
No i to jest według mnie dobre
ale o gustach się ponoć nie dyskutuje
pozdrawiam |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868 |
|
|
|
 |
slon [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 06:16
|
|
|
panowie i po co te kłótnie , wiadomo każda sroka swój ogonek chwali . A nabywca samochodu 2 razy się cieszy ,raz jak kupuje , drugi jak sprzedaje |
|
|
|
 |
fajter [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 10:27
|
|
|
@dylson: nikt nie mówił o Carismach a sam napisałeś "każda benzyna". Zgodzę się z tobą że moment obrotowy w dieslu to jedna z najpiękniejszych rzeczy które może doświadczyć kierowiec i nie ma nic piękniejszego na trasie, ale nie mogę się zgodzić z twierdzeniem że benzyna o podobnej pojemności dostanie baty od diesla. Nic mniej nic więcej... ot co... |
|
|
|
 |
Mario
moderator ...............

Auto: Eclipse 3g RS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 29 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3009 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-03-2007, 14:37
|
|
|
fajter napisał/a: | ale nie mogę się zgodzić z twierdzeniem że benzyna o podobnej pojemności dostanie baty od diesla. Nic mniej nic więcej... ot co... |
no właśnie :]
pozdrawiam |
_________________ http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=88868 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-03-2007, 15:32
|
|
|
dylson napisał/a: | kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. |
heheh od diesla oj raczej to nie mozliwe jest, ...Jesli juz to od Turbo diesla =>choc tu bym rowniez sie sprzeczal jesli juz mowa o osiagach jednej lub drugiej jednostki napedowej to bardziej pasuje tu slowo porownywalne (jesli maja podobna moc ofcorz )
...A Turbo Diesel by dostal baty od Turbo benzyny (takie dyskusje mialy miejsce na "naszym" forum i do niczego nie prowadza)
dylson napisał/a: | kazda benzyna o podobnej pojemnosci dostanie baty od diesla. |
...na kazdy przyklad "lepszego" pod wzgledem osiagow T.diesla mozna znalezc lepsza benzynke i tak w kolko
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-03-2007, 16:13
|
|
|
trzeba też wziąć pod uwagę, że silniki benzynowe z turbo nadal wystepują dość rzadko i są drogie natomiast diesli bez turbo poza nielicznymi wyjątkami praktycznie już się nie produkuje.
Druga sprawa to zużycie paliwa wahające się w t.dieslach w granicach 5,5-7 litrów w dodatku tańszego paliwa. Turbo benzyna potrafi spalić nawet dwa razy tyle.
Po trzecie większość t.diesli elestyczność jest znakomita. Ostatnio porównywałem się na 4 i 5 biegu z kolegą mającym Omegę B MV6 3.0/211 KM - dostał baty i to dość wyraźnie. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 29-03-2007, 16:40
|
|
|
Pieniek napisał/a: | silniki benzynowe z turbo nadal wystepują dość rzadko |
wszytsko sie zmienia pomalutku, poza tym w samochodach "wyzszych" klas turbo jest czyms bardziej powszednim( w benzyniakach ofcorz). Pieniek napisał/a: | Druga sprawa to zużycie paliwa wahające się w t.dieslach w granicach 5,5-7 litrów w dodatku tańszego paliwa. Turbo benzyna potrafi spalić nawet dwa razy tyle. |
wszystko sie zgadza, ale osiagi tez sa duzo lepsze. Jak kogos stac na Turbo benzyne (w sensie samochodu-chociazby Lancer Evo) to mysle zuzycie paliwa zostaje zepchniete na dalsze miejsce. Poza tym PRZEWAZNIE T. benzynke nie kupuje sie z czysto ekonomicznego wzgledu ...w przeciwienstwie do wiekszosci diesli...(sa wyjatki ofcorz)
Pieniek napisał/a: | Ostatnio porównywałem się na 4 i 5 biegu z kolegą mającym Omegę B MV6 3.0/211 KM - dostał baty i to dość wyraźnie. |
Misiek Evo FQ bodajrze 360 tez dostal "baty" pod wzgledem elastycznosci jadac na 6tym biegu i sciagajac sie z Stilo 1,6 jadacego na 5tym biegu....ale co z tego
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 29-03-2007, 20:53
|
|
|
Dobre porównanie to nie jest gdy auta jadą na jakichś tam wysokich biegach 5 czy 6 ale wtedy gdy oba jadą mniej więcej z takimi samymi obrotami i wtedy trzeba dać z buta. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 29-03-2007, 21:56
|
|
|
saphire napisał/a: | Dobre porównanie to nie jest gdy auta jadą na jakichś tam wysokich biegach 5 czy 6 ale wtedy gdy oba jadą mniej więcej z takimi samymi obrotami i wtedy trzeba dać z buta. |
Gdyby tak robic to wtedy benzyna nawet z turbo dostanie po pupie od diesla. Panowie przeczytajcie jeszcze raz co napisalem
dylson napisał/a: | MaRIo_, Jesli przeczytasz dalsza czesc mojej wypowiedzi to zobaczysz o co mi chodzilo. Jak stana na kresce to fakt ze diesel moze dostac baty. Chodzilo mi o jazde w trasie. Jak jedziesz dieslem to praktycznie wcale nie musisz redukowac zeby jechac dynamicznie. Jadac benzyna masz wybor dynamicznie, albo oszczednie. |
Chyba nie mozecie sie z tym nie zgodzic. Ja sam lubie jezdzic benzynka. Lubie wkrecic ja na 7tys rpm, ale poki co nie moge sobie na to pozwolic. A im dluzej jezdze dieslem tym wiecej jego zalet dostrzegam. Tak sie podpalacie na t benzyny, ale jezeli auto jest tb to albo jest to jakis sportowy model, albo juz auto wysokiej klasy. Wiec moim zdaniem porownanie td do benzynki bez t jest jak najbardziej na miejscu. Zreszta jak ktos zauwazyl ta dyskusja(nie klotnia)moze sie ciagnac w nieskonczonosc. Ile osob tyle opini. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 29-03-2007, 22:33
|
|
|
Jakby nie patrzeć to weług mnie porównanie czytso teoretyczne TD z benzyną jest bardzo niesprawiedliwe bo jak coś się porównuje to stara się żeby oba przedmioty były wmiarę podobne(np jak to się tyczy platformy AMD vs INTEL).Co innego jest w praktyce.Przyjęło się że diesle są z turbinami i tak zawsze wyglądają testy.Wiadomo moment i spalanie jest bardzo dobre w dieslu.Są przeciwnicy i zwolennicy.Wiadomo jeden typ jest lepszy w tym a drugi w czymś innym.Taka dyskusja sądzę że może się nigdy nie skończyć a nawet(być może) przejść do rękoczynach jeszcze jak ktoś jest bardziej naerwowy i nie może zcierpieć że on nie ma w 100% racji:P
A tak wogóle to łądny OT się chyba zrobił bo wydaje mi się że topic o czymś innym był:P |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 30-03-2007, 10:59
|
|
|
Dlatego ustalmy ze benzynka jest szybka, a t.diesel tez jest szybki ...albo odwrotnie hehe
mlun napisał/a: | Wiadomo jeden typ jest lepszy w tym a drugi w czymś innym |
i wlasnie o to chodzi Gdyby wszystko bylo takie samo....
kalpol napisał/a: | Witam wszystkich! Z radością zawiadamiam, że jestem nowym właścicielem Carismy |
Gratuluje i bezproblemowosci zycze
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
zuber [Usunięty]
|
Wysłany: 30-03-2007, 22:04
|
|
|
No miałem kiedyś przez miesiąc pożyczonego od funfla, który był wyjechał na ten czas do usa subarzaka legacy z biturbo miało toto chyba z 210 KM, palił jak smok ale niech jakiś dizelek spróbuje... |
|
|
|
 |
|