Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: cns80
27-05-2008, 10:00
[MSS ALL] [KLIMATYZACJA] Brak zimnego powietrza
Autor Wiadomość
rysiek 
Forumowicz
opętana marynata


Auto: Space star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Mar 2009
Posty: 35
Skąd: szczecin
Wysłany: 07-06-2014, 13:26   Re: KLIMATYZACJA

smus napisał/a:
Witam wszystkich. Nagle zauważyłem że przystała działać klima (manual). Ostatnio czynnik wymieniałem niecały rok temu, jeszcze dwa tygodnie temu było ok. Objawy: słychać przy włączeniu działanie przekaźników, tylko nie dmucha zimnem, i co najbardziej mnie niepokoi, zawsze po właczeniu klimy podnoszą się obroty silnika a teraz słychać że działa ale obroty nie wzrastają. Czy ktoś mi podpowie co jest grane ?

Edit bu MOD.
Scaliłem, proszę używać szukajki.

Rozumuję w ten sposób: przekaźniki się włączają, czyli dochodzi do nich prąd. Dalej przy kompresorze klimatyzacji jest cewka, która po załączeniu korzysta z obrotów koła pasowego. Koło kręci się zawsze i nie zwiększa oporu jak te w alternatorze. Albo przekazuje energię do kompresora, albo nie.
Przez klimę zwiększa się zużycie prądu. Żeby zaspokoić większy pobór prądu, komputer podwyższa obroty.
Na to wygląda, że cewka nie reaguje, albo kable nie przekazują sygnału do niej. Równie dobrze może być zaśniedziała końcówka, jak już było wspomniane w tym temacie.
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-06-2014, 16:44   

djsmile napisał/a:
A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi?

Do pustego układu 660-700g.
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
djsmile 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Space Star
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2011
Posty: 75
Skąd: Szczecin
Wysłany: 08-06-2014, 06:36   

Bizi78 napisał/a:
djsmile napisał/a:
A możecie podpowiedzieć ile czynnika wchodzi?

Do pustego układu 660-700g.


Dzięki za pomoc, wiem na czym stoję ;)
_________________
Bo czasem jest taka sobota, że niedzieli nie ma :-)
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 13-07-2015, 11:24   

Czy ktoś się orientuje co jaki czas powinna załączać się sprężarka klimatyzacji? Nie wiem czy u mnie nie za czesto się włącza. Wychodzi tak ze co 10s i chodzi przez 8s
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1872
Skąd: Racibórz
Wysłany: 13-07-2015, 15:15   

Nigdy tego nie mierzylem ale jakos chyba dluzsze interwaly byly. A to nie zalezy od temperatury na zewnatrz?
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 14-07-2015, 15:31   

Jak jest u was z wydajnością klimy? Jadąc w trasie w 2os już na wewnętrznym obiegu na 3stopniu wentylatora juz ledwo zipie. Więcej huku jak tego chłodu. Czy nie powinno być tak ze ustawiam wentylator na 2 i zewnętrzny obieg i spokojnie jezdze po miescie? Wydajnosc widze ze jest dobra ale przy 3tys obrotów
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 14-07-2015, 19:24   

cakp napisał/a:
Czy nie powinno być tak ze ustawiam wentylator na 2 i zewnętrzny obieg i spokojnie jezdze po miescie?

Na chwilę obecną tak jest u mnie. Po 8 godzinach jak wsiadam wracając po pracy, ustawiając na III bieg, to po ok. 10 minutach "w piekarniku" robi się przyjemnie i mogę zmniejszyć dmuchanie.
Na trasie spokojnie wystarcza I i to jadąc w dwie osoby.
 
 
AidsD 
Mitsumaniak


Auto: Space Star 1.6 MPI Comfort
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 18 Mar 2015
Posty: 1872
Skąd: Racibórz
Wysłany: 14-07-2015, 21:31   

Ostatnio stanie w korku termometr pokazywal 35 stopni a klima na pierwszym biegu i w srodku bylo optymalnie
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 15-07-2015, 11:23   

To u mnie ,jak sam jadę, to minimum 2 bieg wentylatora i wewnętrzny obieg by było chłodno.
Przy tych upałach 35stopni to musiałem na 4 bieg włączać co jakiś czas a średnio chodził na 3biegu (oczywiście cały czas obieg wewnętrzny)
Czyli jednak podjadę do warsztatu i jak mi powiedzą ten typ tak ma to powiem że jednak kolegom lepiej działa w tych samych autach. Dziękuję wam za pomoc

[ Dodano: 15-07-2015, 11:24 ]
darcun4 napisał/a:

Na trasie spokojnie wystarcza I i to jadąc w dwie osoby.


Bez obiegu wewnętrznego?
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-07-2015, 18:48   

cakp, tak, na zewnętrznym.
W kwietniu minęły 2 lata jak byłem na serwisie, w tym roku w maju z kratek na II biegu wylatywało 7 stopni C. Obecne lato jeszcze wytrzymam, następny serwis zapewne z wymianą osuszacza.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 15-07-2015, 22:32   

U mnie spada do 12 stopni przy 3tys obrotów, normalnie jest 15. Osuszacza nigdy nie wymieniałem, a to się wymienia? Myślałem że takie operacje po wypadku np jak już jest nieszczelność. W sumie nie jest drogi, myślisz że wymiana zbije temperaturę i poprawi wydajność?

cytat
Niektóre serwisy zalecają wymianę osuszacza co 2-3 lata, na pewno nie zaszkodzi to układowi i jego sprawności, z praktyki wiadomo jednak że sprawny i szczelny układ klimatyzacji nie wymaga wymiany osuszacza – tu jednak należy wziąć pod uwagę wielkość ubytków czynnika w układzie klimatyzacji i podjąć rozsądną decyzję a to już zależy od kompetencji i wiedzy serwisanta.

Jezeli uklad jest szczelny to po co wymieniac?
 
 
darcun4 
Forumowicz

Auto: MSS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 23 Sie 2013
Posty: 216
Skąd: Toruń
Wysłany: 17-07-2015, 18:09   

cakp napisał/a:
Jezeli uklad jest szczelny to po co wymieniac?

Też od jakiegoś czasu się nad tym zastanawiam :shock:
Tak jak piszesz, jeżeli jest szczelny (a wiem że jest) to po co wymieniać? Tylko czemu w wielu publikacjach zalecają tą wymianę? Nie mam pojęcia. Może w nim "coś" siedzi i to "coś" wymienia się przynajmniej raz na kilka lat? A może Niemiec nie wymieniał? Auto w sumie za parę miesięcy będzie miało 13 lat i pewnie taka wymiana mu nie zaszkodzi.
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 22-07-2015, 23:58   

To tak jak co roku należy uzupełniac klimatyzację. Kolega 6lat jezdzi fordem i działa, wiec po co uzupełniać i co uzupełniac jak wszystko szczelne, to tak jak co pół roku przy wymianie opon na zimowe należy wymieniać nowe wentyle ( po co?) no chyba ze przez te pol roku zrobiłem 50tys km to ok.

Byłem u klimiarza. Nabił mi klimę, powiedział ze coś zegary pływały i być może był zapowietrzony albo może rok temu zle nabili. Oczywiscie po roku gazu nie ubyło. Pytalem o osuszacz, zapytał po co jak układ nie jest rozczelniony. Podobno na zegarach widać kiedy do wymiany, gdzieś tam pokazuje za wysokie cisnienie itp. U mnie po nabiciu klimy temperatura wynosi
Zewnętrzny obieg 12 stopni na kratkach przy temp na dworze 25 stopni.
Wewnętrzny obieg 9 stopni przy temp na dworze 25 stopni.
Praca na biegu jałowym

Pytałem o częste załączanie spreżarki, japończyki tak mają. Coś mi tam tłumaczył o typach sprężarek ale już zapomniałem. Pytałem też o odgrzybianie. Powiedział ze spryskuje parownik i wnęke parownika , tak to wygląda. W kratki nic nie psiuka. Zapytałęm o wurth powiedział ze bardzo dobry środek. Więc jak macie chęci to możecie sami sobie zdezynfekować

Ogólnie nie polecał firm w których maja tzw automaty do klimatyzajcji
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21019
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 23-07-2015, 07:18   

cakp napisał/a:
Zewnętrzny obieg 12 stopni na kratkach przy temp na dworze 25 stopni.
Wewnętrzny obieg 9 stopni przy temp na dworze 25 stopni.

Coś za dużo, przy 25°C na zew. na kratkach powinno być 2.5-4.5°C.
Oczywiście nie od razu a po kilkunastu minutach działania klimy.
Tak podaje manual :wink: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
cakp 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.6 Comfort 2004 4G18
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 347
Skąd: Mazury
Wysłany: 23-07-2015, 12:23   

Na której stronie manula. Kilkanastu minut nie stałem z włączoną klimą, to było parę minut. Może manual tyczy się nowych aut, po tylu latach wydajność sprężarki może spadać.
Hmm zapytam klimiarza
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.