Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana oleju w serwisie - CASTROL / ENEOS
Autor Wiadomość
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-11-2014, 08:57   

aircross napisał/a:
dealer zadeklarował wymianę oleju co 25 tys jak w innych citroenach z DPF


Tak sam jak z dwumasami i komputerem wskazującym przełączenie biegu na wyższy w momencie gdy obroty po zmianie biegu osiągną 1500 obrotów czyli takie przy których dwumasa tłumi największe drgania (amplitudę) tak samo w tym jest to działanie celowe. Nikomu już nie zależy na tym, żeby samochód był trwały. Niestety.

Wymiana oleju w takich interwałach to proszenie się o kłopoty w przypadku DPFu. Ja się nie martwię bo zarobię na samochodach po gwarancji.
aircross napisał/a:
japończyki mają przegięcie w kwestii częstej wymiany uleju.
Japończyki mają jaj na tyle, żeby nie oszukiwać Klienta.


Do poczytania:
http://warsztatowiec.info...ony-filtra-dpf/
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 21-11-2014, 15:45   

Na razie jestem na gwarancji, więc wymieniam olej zgodnie z wytycznymi. Natomiast już wcześniej czytałem o usuwaniu filtra DPF i nie wiem czy nie skuszę się na to rozwiązanie, zwłaszcza, że w kilku miejscach czytałem, że powoduje to zmniejszenie zużycia paliwa ... no i pozbawi mnie problemu patologicznie częstej wymiany oleju
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-11-2014, 16:34   

aircross - jak zachorujesz na raka albo ktoś z Twojej rodziny to sobie przypomnij o wyciętym DPF....
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 22-11-2014, 15:07   

mam nadzieję, że nie zachoruję. ale jeśli, to zacznę się zastanawiać, czy przyczyniło się do tego fakt, że mój samochód z normy EURO5 spadł do normy EURO4, czy dlatego, że po drogach jeździ 5 milionów samochodów starszych niż 15 lat, które dawno nie spełniają ŻADNEJ!!! normy
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 22-11-2014, 17:09   

aircross - po wycięciu z Twojego silnika DPF emituje dużo więcej cząstek stałych niż fabrycznie silnik bez DPF... Ale co tam, wiesz lepiej. Zapłać za wycięcie, ciesz się oszczędnością 50-100ml paliwa na 100km trując innych dawkując im wprost do wlotu wentylacji cząstki stałe.
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2014, 18:06   

u mnie akurat obecnie zżera 0,5-1l / 100 km więcej.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-11-2014, 20:11   

aircross napisał/a:
Natomiast już wcześniej czytałem o usuwaniu filtra DPF
Po co? Żeby oszczędzić na wymianie oleju?

Oszczędzając na wymianach oleju załatwisz silnik, ale to Twój kłopot :)

A na przyszłość jeżeli dalej chcesz wierzyć w reklamy i bełkot sprzedawców to nie zastanawiaj się dlaczego w broszurach reklamowych nie jest napisane "wymiana oleju przy przebiegu 30000 km" tylko "wymiana oleju przy przebiegu do 30 000km".
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Mika 
Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 Inform 2010
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Mar 2012
Posty: 88
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-11-2014, 22:50   

Nawet najlepsze oleje typu "long life" powinno się wymieniać co max 15 000 km... Po tym przebiegu baza olejowa nie jest już tak trwała i może dojść do przerwania filmu olejowego...

Wytyczne aby zmieniać co 30 000 to jakiś żart...

[ Dodano: 24-11-2014, 22:51 ]
A za wycięcie dpf powinno się karać grzywną... i zabierać dowód rejestracyjny !
 
 
aircross 
Forumowicz

Auto: Citroen aircross=ASX 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2014
Posty: 66
Skąd: LD
Wysłany: 06-12-2014, 17:12   

Hubeeert napisał/a:

A na przyszłość jeżeli dalej chcesz wierzyć w reklamy i bełkot sprzedawców to nie zastanawiaj się dlaczego w broszurach reklamowych nie jest napisane "wymiana oleju przy przebiegu 30000 km" tylko "wymiana oleju przy przebiegu do 30 000km".


tylko dziwnym trafem skód, vw, audi, seatów i innych samochodów z przebiegiem PONAD 250 tys i wymianą co 30 tys jest tak dużo, że trudno podważyć statystykę słuszności takiego zachowania. Hubeeert - rozumiem, że jako serwisant chciałbyś sugerować wymianę oleju co 5 tys, ale SORRY!! te czasy się kończą. Oczywiście samochody będą się psuły częściej (jak pralki i lodówki) ale nie dlatego, że olej jest za rzadko wymieniany, tylko dlatego, że producenci CELOWO!!! wstawiają do silników części, które się łatwo psuja i są drogie. i nie będą to panewki czy inne części związene z jakością oleju. Przykro mi, ale życie TWojego warsztaciku bazującego na częstej wymioanie oleju dobiega końca. Też zostaniesz wycięty przez korporację :(

[ Dodano: 06-12-2014, 17:20 ]
Mika napisał/a:
A za wycięcie dpf powinno się karać grzywną... i zabierać dowód rejestracyjny !


ABSOLUTNIE się zgadam. Tylko najpierw doprowadzamy do sytuacji, że 10 letni samochod obowiązkowo idzie na złom. A w innym przypadku to czysty POPULIZM. kilka milionów samochodów starczych niż 10 lat truje nas kilkaDZIESIĄT milonów razy mocniej niż samochody z wyciętym DPF
 
 
Uwex 
The Hitman :-)


Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 3273
Skąd: okolice W-wia Śl.
Wysłany: 06-12-2014, 18:47   

aircross napisał/a:
samochodów z przebiegiem PONAD 250 tys i wymianą co 30 tys jest tak dużo ...


to jakiej firmie zlecałeś te badania ?
_________________

 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-12-2014, 18:53   

aircross napisał/a:
Hubeeert - rozumiem, że jako serwisant chciałbyś sugerować wymianę oleju co 5 tys, ale SORRY!! te czasy się kończą.

Hehehe - ubawiłeś mnie serdecznie :)
aircross napisał/a:
Przykro mi, ale życie TWojego warsztaciku bazującego na częstej wymioanie oleju dobiega końca.

A to ciekawe bo mam coraz więcej Klientów a mój warsztacik jak go nazwałeś się rozwija i nie na wymianach oleju a naprawach samochodów, których właściciele tuz po zakończeniu gwarancji przyjeżdżają do mnie :roll:

Nie przeczytałeś tego co było w linkach, które zamieściłem, nie interesujesz się niczym poza marketingowymi hasłami i uważasz, że nie znając się wiesz lepiej? :)
Ale fajnie - Ty miej swoje wierzenia, ja mam swoją wiedzę.

Tak poza konkursem powiem Ci tylko, że mój Hyundai i30 1.6 CRDi 116KM ma olej wymieniany co 10kkm - jeżdżę głównie po mieście, mam ciężką nogę, często odpalam i jeżdżę w korkach itd. Mój wybór, moja decyzja.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 07-12-2014, 10:09   

Nie karmcie trola!
Chłop wypisuje wiejskie mądrości, które usłyszał gdzieś w stodołowym „warsztacie”, szkoda mu na wymianę oleju, ale chętnie da zarobić temu kto mu wytnie DPF…
Pisze bzdury o niespełniających normy 10letnich samochodach, gdy nawet 20letnie dostają „zielone naklejki” w Niemczech… czyli jednak spełniają.
Ignorować taki element, a nie pozwalać głosić chorych teorii.

Niech robi co chce - a dla wycinających DPF jedna informacja.
System kontroli pojazdów podczas przeglądów rejestracyjnych z roku na rok coraz bardziej się uszczelnia...
 
 
profandy2000 
Nowy Forumowicz

Auto: asx 1.8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Paź 2014
Posty: 6
Skąd: chrzanów
Wysłany: 28-07-2015, 16:09   

dariopa,
cześć
napisz gdzie jeździsz na przegląd, Kraków czy Katowice?
 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 28-07-2015, 21:06   

krzychu napisał/a:
po wycięciu z Twojego silnika DPF emituje dużo więcej cząstek stałych niż fabrycznie silnik bez DPF

Wszystkie dane są podane w warunkach laboratoryjnych tak jak zuzycie paliwa prawda jest inna nowe auta są aż tak bardzo czystsze od starych? Niestety, tu sprawa nie jest aż tak oczywista. No ale przecież spełniają coraz bardziej restrykcyjne normy? No właśnie – nowe modele konstruowane są tak, żeby były zgodne z aktualnymi wymogami, które powstają w dużej mierze pod wpływem lobbystów z branży motoryzacyjnej.
Przebadano pojazdy spełniające najwyższą, aktualną normę emisji spalin, czyli Euro 6: Volkswagena CC 2.0 TDI, BMW 320d i Mazdę 6 Skyactiv–D. Zgadnijcie co wyszło? W warunkach drogowych np. emisja niezwykle szkodliwych tlenków azotu (NOx) była nawet 8,5 raza wyższa od dopuszczalnej według normy Euro 6. Mówimy tu o sprawnych, nowych samochodach. Po kilku latach eksploatacji te wyniki będą jeszcze gorsze.
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
Wedrowiec 
Forumowicz

Auto: ASX DID LP Intense
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 310
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2015, 07:43   

polecam
http://m.wyborcza.biz/biz...rmy-emisji.html
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.