Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG w ASX 1.6
Autor Wiadomość
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 07-08-2015, 20:24   

Odnośnie liczenia kosztów, to mam przejechane moim MSS prawie 40.000km.
Instalacja: 2700zł
Kasa wydana na LPG: 5723,47zł
Kasa wydana na Pb95: 1843,44zł
Przy średnim spalaniu Pb95 8L/100km, na benzynę przez ten czas wydałbym 15.979,62zł
(tankuję za zniżkami 8gr/litr na Orlen i powyższe koszty to uwzględniają.
Dodatkowa kasa na przeglądzie 62zł rocznie
Przegląd instalacji i wymiana filtrów 80zł na 15tys.
Świece wymieniam tak czy siak co 15tys. a komplet kosztuje poniżej 20zł

Żadnych awarii związanych bezpośrednio lub pośrednio z gazem na razie nie miałem.

Czy się opłaca, można wywnioskować :-)
 
 
hedrik 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 28
Skąd: Lbn
Wysłany: 07-08-2015, 20:44   

mazzi81 napisał/a:

Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?

Działanie lubryfikacji (w tym przypadku BRC) jest poparte testami przeprowadzonymi przez producenta i polecane do montażu w przypadku samochodów z „grupy ryzyka” tj tam gdzie silnik może ulec uszkodzeniu w przypadku przerobienia na LPG (zależy to zarówno do producenta silnika, jego stanu technicznego, indywidualnych uwarunkowań). Oparte to jest na doświadczeniu instalatorów z takimi silnikami. Płyn podawany jest przez specjalne urządzenie dozujące do kolektora ssącego, a następnie dostaje się do komory spalania obniżając temperaturę podczas spalania mieszanki. Tak więc zakładanie lubryfikacji uzależnione jest w dużej mierze od stanu w jakim jest silnik. Każdy instalator będzie chciał się zabezpieczyć przed ewentualnymi awariami, które mogą wynikać np z tego że silnik jest już mocno wyeksploatowany, a nie z samej instalacji. Bo jak nie wiadomo co się dzieje to najłatwiej winę zrzucić na zły montaż instalacji. Wniosek z tego taki, że jak w niektórych sytuacjach lubryfikacja jest niepotrzebna, a w innych niezbędna zarówno dla czystego i spokojnego sumienia instalatora, jak i spokoju klienta. Ale każde auto należy rozpatrywać indywidualnie
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 07-08-2015, 23:36   

hedrik napisał/a:
mazzi81 napisał/a:

Czy należy stosować tzw. lubryfikację ?

Działanie lubryfikacji (w tym przypadku BRC) jest poparte testami przeprowadzonymi przez producenta i polecane do montażu w przypadku samochodów z „grupy ryzyka”

Jakieś twarde dane?
Moja prywatna statystka mówi (a dotyczy fiata 125, poloneza, fiata pandy i Lancera.. a i Nissana Primera 1.6 kumpla (100KM?) i Astry 1.4 Teścia/Szwagra), że bez lubryfikacji wszystko działa - żaden silnik się nie popsuł (sumaryczny przebieg wymienionych samochodów jakieś 750kkm na gazie).
 
 
RaVciO 
Mitsumaniak


Auto: był MSS 1.6 jest Superb II
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 1254
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-08-2015, 10:54   

Nie wiem ile kosztuje lubryfikacja, ale jeśli już wybrałeś gazownika i on zaleca lubryfikację, zamontuj, nie będzie później sytuacji "a mówiłem Panu, że trzeba lubryfikację"
 
 
RalfPi 
Mitsumaniak

Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Lis 2010
Posty: 3185
Skąd: Szczecin
Wysłany: 11-08-2015, 09:28   

RaVciO napisał/a:
Nie wiem ile kosztuje lubryfikacja, ale jeśli już wybrałeś gazownika "...

to zmień gazownika - ja bym sobie to odpuścił.
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-08-2015, 22:21   

To już jestem trochę mądrzejszy dzięki Wam i rozmową z kilkoma warsztatami.
Wg mnie LPG się nie kalkuluje, dlatego że:
- komputer trzeba tak ustawić aby dawkować także benzynę (do 25% wg warsztatów).
- sprawdzać luzy zaworowe co 30 000km a nie co 100 000km (wg warsztatów).
- dodatkowe paliwo na zimnym silniku.
- ew. koszty lubryfikatora (brak zdania na ten temat - wydaje się że to ściema).
- przeglądy co roku i trochę droższe (na razie mam przegląd na 3 lata a potem na 2)
- brak miejsca na koło dojazdowe. (jak już dokupiłem to wożę ;) )

Dla mojego przypadku i wg mnie nie jest to najlepszy pomysł.
U mnie średnie spalanie z 40 000km (1,5 roku) to 6.5l/100
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 15-08-2015, 00:06   

LPG spalił by o te 20% więcej a przy właściwie ustawionej instalacji żadne dotryski benzyny nie były by potrzebne. Sprawdzenie luzu zaworowego wcale nie jest jakieś drogie, regulacja już bardziej ale jeśli instalacja będzie ustawiona OK i jeśli wtryski będą dobre, to luz zaworowy powinien zachowywać się jak na benzynie Przy około 20 tys km przy Twoim przebiegu rocznym instalacja powinna się zwrócić po około 9 miesiącach czyli następne 9 to oszczędność około 2500zł.
 
 
mazzi81 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 38
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-08-2015, 09:00   

plecho1 napisał/a:
LPG spalił by o te 20% więcej a przy właściwie ustawionej instalacji żadne dotryski benzyny nie były by potrzebne. Sprawdzenie luzu zaworowego wcale nie jest jakieś drogie, regulacja już bardziej ale jeśli instalacja będzie ustawiona OK i jeśli wtryski będą dobre, to luz zaworowy powinien zachowywać się jak na benzynie Przy około 20 tys km przy Twoim przebiegu rocznym instalacja powinna się zwrócić po około 9 miesiącach czyli następne 9 to oszczędność około 2500zł.


Problem w tym, że gazownicy "muszą" ustawiać dotrysk benzyny bo tłumaczą to zaleceniami mitsubishi. Inaczej nie dadzą gwarancji. Wydaje się to dmuchaniem na zimne.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 16-08-2015, 09:10   

Tak jak napisałeś, jest to takie zabezpieczenie na wszelki wypadek. Niestety ale tak to już jest z coraz to nowszymi konstrukcjami robionymi w coraz bardziej oszczędny sposób oraz tak aby po pewnym czasie uległy uszkodzeniu. Musisz sam przekalkulować czy montaż LPG Ci się opłaca.
 
 
hedrik 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 28
Skąd: Lbn
Wysłany: 16-09-2015, 19:55   

Jeśli chodzi o lubryfikację to podaje link do lpg-forum, gdzie czasami toczą się dyskusje na ten temat. http://lpg-forum.pl/brc-l...nia-t25681.html Do RalfPi - do twardych danych nie dotarłem, ale może to coś wprowadzi do tematu. Jeśli chodzi o dylematy mazzi81 to przy dobrze założonej instalacji oszczędności wynikające z użytkowania LPG są w 99% większe niż przy jeździe na Pb. (brak twardych danych:) wynika z praktyki :) . Wiem, że liczysz kwestie techniczne, przeglądy itp. Ale na dłuższą metę tankujesz przy LPG bak za powiedzmy 80 zł, a nie za 160-200 zł i tak kilkanaście razy w ciągu roku i przez kilka lat. Z nawiązką Ci się zwróci instalacja i zostanie na przeglądy inne tego typu rzeczy i jeszcze coś zostanie. To "coś" zależy od tego ile jeździsz, może być tylko większe.
 
 
mrdread 
Mitsumaniak

Auto: ASX 1.6 PB BlueSky '14
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: śląsk
Wysłany: 19-09-2015, 21:38   

Mam LPG założone i zrobione prawie 30 tys km.

mazzi81 napisał/a:

- komputer trzeba tak ustawić aby dawkować także benzynę (do 25% wg warsztatów).

Nie potrzeba żadnych dotrysków. (Auto na gwarancji i nie ma problemu z tym )

mazzi81 napisał/a:

- sprawdzać luzy zaworowe co 30 000km a nie co 100 000km (wg warsztatów).
- dodatkowe paliwo na zimnym silniku.

Tu jest racja ale co z tego - w każdej instalacji tak jest (Pomijam najnowsze generacje LPG wtrysku ciekłego)
mazzi81 napisał/a:

- ew. koszty lubryfikatora (brak zdania na ten temat - wydaje się że to ściema).
- przeglądy co roku i trochę droższe (na razie mam przegląd na 3 lata a potem na 2)
- brak miejsca na koło dojazdowe. (jak już dokupiłem to wożę ;) )

- Lubryfikator - masz racje ściema
- przeglądy i tak po założeniu LPG będziesz musiał robić co rok
- dojazdówka nie mam - zestaw naprawczy wystarczy.

Średnie spalanie wg kompa 8.5 , rzeczywiste LPG 9.5 z całego okresu.
 
 
juras2013 
Mitsumaniak


Auto: ASX 1.6 Blue-Sky
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lis 2013
Posty: 84
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 23-09-2015, 09:18   

Widze, ze nie zawsze gaz tak bardzo oplaca się
Mnie wychodzi roznica średnio rocznie ok. 700 zl pomiędzy kosztami LPG a benzyna 95 - sredna roznica tylko na paliwie, nie wliczałem dodatkowych kosztów przegladow instalacji LPG itp. bo to już inna bajka.
Koszt gazu szacowałem na 50% ceny benzyny - roznica jest tez w przybliżeniu, będzie tego rzedu ...
Tankuje teraz paliwo raz na miesiąc do pelna (ok. 55 litrow) a wyjezdzam na baku średnio 800 km jezdzac glownie (95%) po miescie
Wydaje się, ze mam zbyt male przebiegi żeby LPG była oplacalna - dla mnie.

@mrdread
Jakie masz dodatkowe koszty związane z LPG ?
Czy Twoja instalacja pobiera jakas ilość benzyny? (w przybliżeniu, jeśli pobiera)
Ile Cie kosztowala cala instalacja LPG, jeśli to nie tajemnica (całkowity koszt) ?

Pzdr.
_________________

 
 
wiewcio 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Lubartów
Wysłany: 11-06-2016, 12:43   

Witam

ja u siebie założyłem LPG zaraz po przejechaniu pierwszych 3 tys. km. obecnie przebieg niewiele ponad 15tys i zero problemów (bo co miało by sie zepsuć przy tak niewielkim przebiegu)
instalacja jaką wybrałem to BRC w konfiguracji jaka była oferowana kiedyś w salonach włącznie z lubryfikacją automatyczną. Żadnych dotrysków benzyny tylko LPG.
W moim przypadku kiedy auto robi rocznie 35-40 tys km jest to jak najbardziej opłacalne.
Dmuchając na zimne postanowiłem dodatkowo dokupić ubezpieczenie na wypadek jakiegoś uszkodzenia spowodowanego LPG (oferowane przez BRC) ale czy będzie potrzebne? -czas pokaże.

Średnie spalanie przy normalnej jeździe (do 120) oscyluje na poziomie 8,5 l/100km.

Pozdrawiam użytkowników podtlenku LPG :D
_________________
Biały miś, biały miś dla...
 
 
matusieniek 
Nowy Forumowicz

Auto: asx
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sty 2017
Posty: 2
Skąd: krynica
Wysłany: 29-01-2017, 14:08   

witam serdecznie
interesuje mnie założenie lpg do asx'a 1,6 117 km 2015 r imam takie pytanie jak te silniki znoszą LPG ? czy faktycznie jest problem z szybkim kasowaniem luzów zaworowych ? są osoby na forum, które mają przebieg na lpg po 30 - 50 tys km i wyrażą swoją opinie ?
 
 
enea 
Forumowicz

Auto: focus
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2016
Posty: 138
Skąd: Zg
Wysłany: 16-02-2017, 21:29   

Troche tego jest, i nie zauwazylem nadmiernych luzow zaworowych jezeli instalacja jest zalozona profesjonalnie jak i profesjonalnie wyregluowana
misiek niby preferuje co 40 tys posluchanie i kontrole luzow jezeli trzeba, a co 100 tyś nakazuje zrobienia kasacji
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.