[CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID |
Autor |
Wiadomość |
van_dal
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-03-2015, 12:48
|
|
|
Witam,
Podłączę się trochę pod temat. Przeglądając allegro natknąłem się na Chipbox
http://allegro.pl/chip-mi...5107358870.html
Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU? |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 04-03-2015, 13:20
|
|
|
van_dal napisał/a: | Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU? | W dziale [07-XX]Lancer CYxA są rozsądni ludzie i takie wynalazki omijają z daleka. Jak chcesz się bawić w tuning to polecam zrobić to w specjalistycznej firmie. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3274 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 04-03-2015, 14:36
|
|
|
Poczytaj trochę zanim zepsujesz silnik ! |
_________________
 |
|
|
|
 |
Pietreck
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 09-08-2015, 20:19
|
|
|
Witam, jestem świeżym użytkownikiem Mitsubishi i jest to pierwszy mój post na forum tak wiec wszystki ch witam serdecznie. Zastanawiem się nad zakupem PowerBoxa który z seryjnych 150km ma wycisnąc 175 oraz 350nm. Czy ktoś może testował o nie do końca wiem czy jest sens coś takiego montować i jak to się ma do póżniejszej awaryjności silnika. Wcześniej jeździłem benzyną i denerwuje mnie ten moment opóźnienia reakcji na pedał gazu przy niskich obrotach (turbodziura? ).. z góry dziękuje za pomoc. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-08-2015, 12:29
|
|
|
Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku.
Trzy, że taka operacja = utrata gwarancji na silnik i podzespoły z nim powiązane.
Awaryjność? Dużo zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz. Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
.swat.
Forumowicz

Auto: Lancer X
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Wrz 2011 Posty: 412 Skąd: 3City
|
Wysłany: 10-08-2015, 18:40
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku. | Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta
I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach. |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10-08-2015, 19:52
|
|
|
.swat. napisał/a: | Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta
I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach. |
MIVEC lub VVTI lub VTEC - zwał jak zwał - zmienne fazy rozrządu.
A grzebanie w wolnossącym Lancerze nie jest Nam w stanie nic dać, z tego co mówią znawcy..
A turbodziurę można zlikwidować kosztem żywtoności sprężarki. |
|
|
|
 |
mjsystem
Forumowicz
Auto: ...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 06 Sie 2010 Posty: 11637 Skąd: ...
|
Wysłany: 10-08-2015, 20:49
|
|
|
.swat., RalfPi, temat diesla, nie benzyny. Koniec OT. |
|
|
|
 |
Pietreck
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-08-2015, 09:52
|
|
|
"Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres?
Gwarancji juz nie ma Lancer 2010/2011. Znajomy w skodzie octavi 1,9 tdi wgrał nową mapę i zlikwidował turbo dziurę, bierze od samego dołu i podniósł moc o 25km no i do tego mniej pali. Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did. |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 11-08-2015, 10:02
|
|
|
Pietreck, Czytałeś temat od początku Na str. 4 i 5 kolega Arczi89, i wiewioor, opisali swoje doznania z podniesienia mocy i momentu obrotowego.
Pietreck napisał/a: | Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did. |
Można |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
Pietreck
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-08-2015, 10:34
|
|
|
Wlasnie problem w tym ze czytalem go od poczatku i temat krecil sie wokół wolnossacej benzin no i zrezygnowalem... doczytalem dzieki tyku. Jednak mozna tylko jeszcze moze poczekam jak mi dpf przytka podobno dobrze jest go amputowac:) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2015, 11:20
|
|
|
Pietreck napisał/a: | Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres? | Wyżej niż pokazuje to komputer przy przyspieszaniu.
Jadąc stałą prędkością bez przyspieszania możesz zejśc poniżej, ale chcąc wydłużyć żywotnośc dwumasy trzymaj się powyżej 1900 obr przy przyspieszaniu.
To tylko rada - zrobisz jak będziesz chciał |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-08-2015, 11:39
|
|
|
Pietreck - to takie głupie nawyki z jazdy dieslem. Albo przyspieszasz delikatnie i wtedy zmieniasz biegi niżej albo but w podłogę i ciągniesz do 4000-4500 obrotów (szczególnie przy 1,8 DID MIVEC). Silnik nie wyskoczy z samochodu... Dynamiczne przyspieszanie i zmiana biegów przy 2500 to jest błąd w technice jazdy... |
|
|
|
 |
Pietreck
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Lancer 1.8 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sie 2015 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 11-08-2015, 11:51
|
|
|
Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift? |
|
|
|
 |
RalfPi
Mitsumaniak
Auto: Lancer1.8 SB'10,Giulietta 1.4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 26 Lis 2010 Posty: 3185 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11-08-2015, 12:02
|
|
|
Pietreck napisał/a: | Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift? |
Tak - może te 4.5 krpm, to też trochę przesada, ale 4krpm wystarczy - problem jest taki, że tak można przyspieszać na ciepłym (chcąc nie skracać żywotności silnika) - a diesel jest ciepły po powiedzmy 7km w takie dzień jak dziś, a w zimie to i po 15km (jw. to moja opinia - zrobisz jak chcesz) |
|
|
|
 |
|