tryby pracy 4WD i ESP |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2013, 19:14
|
|
|
Pierwszy filmik ciekawy coś się tam dzieje (ale w dół i do tyłu to dociążany przód), ale na drugim już konsternacja. Zrównoważyli bardziej i kręci nieboradnie kółeczkami... 2 mechanizmy różnicowe zawsze coś tam przekazują momentu chociażby przez olej, a nawet lekko spierające się kółko na ziemi dodaje od razu momentu na 2 koła... Bo to co zostawi na tym mniej przyczepnym kole tyle sam odepchnie się z drugiej strony... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 07-08-2015, 21:19
|
|
|
No cóż...
Postawiłem ASX-a na rolkach:
- jednym kołem w trybie 2WD (rolki pod przednim kołem)
- dwoma kołami w trybach 4WD i Lock (rolki po jednej stronie oraz ukośnie).
Rolki - oczywiście, nie mają bezpośredniego przełożenia na rzeczywiste warunki na drodze, ale... Ani jednym, ani dwoma kołami nie da rady... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-08-2015, 08:03
|
|
|
ESP włączone? |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2015, 08:16
|
|
|
Dobra robota!
Czułeś jakąś reakcję ESP (używanie pompy ABS)? Bo wygląda jakby coś tam chciał, ale za mało? No i obroty utrzymywał na poziomie potrzebnym na lodzie niż na symulacji kołyski.
A tam gość pyta o test bez ESP. Ale to bez sensu. Wyłączenie ESP ma sens na luźnej nawierzchni gdzie ESP odetnie moc, a akurat nie powinno (śnieg, luźny żwir). Np. Trawa i lód to już pewnie lepiej z ESP.
Ps. w 2WD bym uważał z testami bo można załatwić sprzęgło w dyferze. |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-08-2015, 09:53
|
|
|
Nie czułem żadnej reakcji hamulców, jedynie zmniejszanie obrotów przez silnik, choć samochód zaczynał się bujać. Kiedy zimą testowałem ESP, to od razu dało się wyczuć i usłyszeć jak koła hamują, a tutaj nic...
Przy najbliższej okazji spróbuję jeszcze znacznie mocniej wcisnąć gaz, choć raczej niewiele to zmieni. ASC działa powyżej 15 km/h, pytanie, czy kontrola trakcji też dopiero wtedy zacznie reagować agresywniej (w tym teście prędkościomierz wskazywał ok. 10 km/h i trudno powiedzieć, czy ASC pozwoli na więcej).
Test bez ESP raczej nie ma sensu, ale gość twierdzi, że tak podaje instrukcja, sam napisał, że jest to sprzeczne z zasadą działania kontroli trakcji - może rzeczywiście warto sprawdzić.
Co do 2WD - dokładnie tak jak piszesz, testowałem tylko tyle, ile jest na filmiku. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-08-2015, 10:01
|
|
|
vavoom - a myślałem, że gaz miałeś w podłodze...
Mniej gazu na pewno lżejsza reakcja hamulcami (bo by silnik zgasł)... Dlatego też ten test mógłby lepiej wypaść przy automacie... |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 02-10-2015, 08:36
|
|
|
Powtórzyłem testy - ASX bez problemu zjeżdża z rolek - warunkiem jest przekroczenie 15 km/h. Dopiero powyżej tej prędkości kontrola trakcji zaczyna interweniować na tyle skutecznie, aby przenieść moment na koła z przyczepnością (wg instrukcji ASC działa od 15 km/h, widocznie TCL też).
Test po przekątnej oraz jedną stroną, lekko pod górkę:
https://www.youtube.com/watch?v=Oo-FjnIfZAQ
Test po przekątnej, teren płaski:
https://www.youtube.com/watch?v=NAoReO_sYrI
Ciekawostka - w trybie 2WD system znacznie bardziej ogranicza prędkość obrotową kół niż w trybach 4x4 (gaz prawie do spodu) i nie jest w stanie wyciągnąć auta:
https://www.youtube.com/watch?v=L8kXrOsB_Qg |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 02-10-2015, 10:00
|
|
|
vavoom - dobra robota |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
wlodeks
Mitsumaniak
Auto: ASX 1,8 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 136 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 05-10-2015, 14:53
|
|
|
@vavoom - super test i gratuluję, że pokazałeś to czego nijak nie szło się dowiedzieć od Mitsubishi. Reasumując, taki znowu "ostatni" to ten napęd w naszych ASX-ach nie jest.
Jeszcze raz dzięki za wytrwałość w drążeniu tematu i doprowadzenie go do końca. |
|
|
|
 |
tomasz chlipala
Nowy Forumowicz

Auto: ASX 2010 1.8DiD 150KM 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2015 Posty: 9 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 26-10-2015, 09:44
|
|
|
Doskonała robota vavoom! Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! Ha...no i przy okazji okazało się jak łatwo różne marki mogą manipulować filmikami i testami napędów. |
_________________ To moje zabawki:
ASX 1.8 DID-2010
GALANT 2.5v6-1998
Colt CZ3 1.3-2006 |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 31-10-2015, 12:57
|
|
|
tomasz chlipala napisał/a: | Teraz już nikt nam nie zarzuci że asx nie daje rady na rolkach! | Rolki to taki sztuczny test, ale można sprawdzić, jak zachowują się poszczególne systemy, czego nie wiedzą ani w ASO, ani w MMP (byli bardzo zdziwieni kiedy zobaczyli pierwsze testy gdzie ASX nie zjechał z rolek...), nie ma też szczegółowych informacji w instrukcji.
Przy okazji - trochę katowania napędu w bardziej rzeczywistych warunkach, OII:
https://www.youtube.com/watch?v=X6w571vXX6Q |
|
|
|
 |
DJ Fazi
Mitsumaniak Fan bulwarówek

Auto: był Outlander 2.0 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 439 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 12-11-2015, 07:43
|
|
|
Bardzo dobra robota Wreszcie vavoom rozwiał wszelkie wątpliwości. |
_________________ glonojad rulezz |
|
|
|
 |
vavoom
Forumowicz
Auto: ex-ASX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Cze 2011 Posty: 357 Skąd: Rzeszów
|
|
|
|
 |
|