[CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID |
Autor |
Wiadomość |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 11-08-2015, 12:03
|
|
|
Pietreck napisał/a: | dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift? |
4000. Później moment spada i nie ma sensu go ciągnąć wyżej. Normalna jazda 2500-2700 i zmiana. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-08-2015, 12:35
|
|
|
Trzeba się przyzwyczaić że 3000 rpm to nie jest wcale zło dla diesla
Ja jeżdżę różnie. Jak się wlekę do domu styrany 70km/h to trzymam sobie te 2000 obr ale nie przyśpieszam. Jak jadę do roboty to jeżdżę 3000-3500 obr.
Wszystko zależy od fantazji |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 13-08-2015, 08:10
|
|
|
Hubeeert napisał/a: |
4000. |
Nie chce mi się teraz szukać wykresów, ale 1,8 DID MIVEC ma koło 4500 jest spory moment i moc w porównaniu z innymi dieslami... Np. 2.0 TDI dużo gorzej się kręci i tam faktycznie 4000 max. A warto pamiętać, że nawet jak moment spada na końcu zakresu pracy to i tak na niższych biegach warto pociągnąć wyżej bo na kolejnym biegu będzie gorzej. Niestety wyczucie optymalnego momentu w dieslu jest bardzo trudne bez wiedzy teoretycznej lub prób ze stoperem. Zasada jest mniej więcej taka na pierwszych 1-2 biegu prawie do oporu, potem trochę wcześniej w okolicy max mocy. Oczywiście mówimy o wyciągnięciu 100%. Zawsze możemy chcieć osiągnąć 60% czy 80% możliwości bo np. nie chcemy wyglądać o być odebrany jak szybki i wściekły. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2015, 09:09
|
|
|
Jeździłem kilkunastoma ASX w dieslu zarówno 116 jak i 150KM.
Najprzyjemniej jeździ się w zakresie 3000-3500 i bieg w górę, najlepsze przyspieszenia (subiektywnie) osiągnęliśmy z Klientem ciągnąc do 4000 i zmiana biegu.
Każdy jeździ jak lubi. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 13-08-2015, 09:20
|
|
|
Przeglądam wykresy 1.8 DiD i 2.0 DID
1.8 DID Seria
Max moment ~280 NM 1800-2200 obr
Moment przy 4000obr : ~210 NM
1.8 DiD Zestrojony
Max moment ~350 NM 2000 obr
Moment przy 4000obr : ~270 NM
Reasumując po Chipie mamy przy 4000 obr tyle samo momentu co max przed chipem
Podobnie sytuacja wygląda w 2.0 DID na postawie mojego wykresu.
2.0 DID Seria
Max moment ~330 NM 1900 obr
Moment przy 4000obr : ~280 NM
2.0 DiD Zestrojony
Max moment ~370 NM 2200 obr
Moment przy 4000obr : ~320 NM |
|
|
|
 |
|