[Cari 1.9DI-D] Przedmuchy podczas jazdy |
Autor |
Wiadomość |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-08-2015, 18:10 [Cari 1.9DI-D] Przedmuchy podczas jazdy
|
|
|
Witam. Jadąc swoim autem i wciskając albo puszczając pedał przyśpieszenia słychać jakby dźwięki przedmuchów powietrza lub zasysania. Co to może być? Nie zauważyłem aby auto zaczęło się inaczej zachowywać w związku z tym. |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2015, 18:17
|
|
|
Witaj. Jeśli dobrze wyobrażam sobie ten dźwięk, to może to być zajechana turbina. Przy dużych przebiegach turbiny zaczynają "gwizdać", jednak nie powoduje to znaczących spadków mocy. |
_________________ Mój poprzedni Misiek |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 25-08-2015, 19:59
|
|
|
Jeżeli przy opuszczeniu gazu jak schodzi z wysokich obrotów to to powietrze odbija się od lopatek sprężarki z czasem jak nie naprawisz to rozwali sprezarke prawdopodobnie jest to złe funkcjonujacy zawór wastegate bądź zawory podcusnienia nim sterujące. Może też być słownik uszkodzony. |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25-08-2015, 20:10
|
|
|
Ale dzieje się tak od samego momentu ruszenia samochodem gdy nawet nie ma jeszcze wysokich obrotów i jestem na 1-2 biegu. Oczywiście później przy większych obrotach również. |
|
|
|
 |
MManiak
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DID 102KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2015 Posty: 350 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25-08-2015, 21:05
|
|
|
BTTOS napisał/a: | gdy nawet nie ma jeszcze wysokich obrotów | Jakie dokładnie obroty masz na myśli? Bo to nie musi być turbo. Turbina załącza się gdzieś w granicach 1500-2000 obr./min. Myślę, że najlepiej byłoby zajrzeć pod maskę i prześledzić/rozmontować cały dolot. Może jakaś opaska się poluzowała? |
_________________ Mój poprzedni Misiek |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-08-2015, 09:39
|
|
|
Wypadałoby sprawdzić szczelnośc obwodu Intercoolera |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
BTTOS
Forumowicz
Auto: Carisma 1,9 DI-D 102 KM 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Cze 2014 Posty: 78 Skąd: Radom
|
Wysłany: 27-08-2015, 11:41
|
|
|
Tak czy siak sprawą musi zająć się mechanik. Zauważyłem że gwizdy zaczynają się tak od ok. 1000 obrotów, na półsprzęgle nawet od 500. |
|
|
|
 |
|