Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:56
[I 2.0] Terkotanie podczas ruszania
Autor Wiadomość
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 23-08-2015, 12:57   

A co sądzicie o mojej teorii z poduszkami skrzyni/silnika?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-08-2015, 17:04   

qlka2 napisał/a:
A co sądzicie o mojej teorii z poduszkami skrzyni/silnika?
Jakiś luz w napędzie spowodowałby poszarpytanie przy hamowaniu silnikiem lub przyśpieszaniu. Ale żeby aż terkotało to nie mam zdania.
Czy terkotanie występuje stale podczas takie eksperymentu czy w momencie między szarpanie, czy tylko raz na początku/końcu szarpnięcia?
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 24-08-2015, 20:09   

Patrzałem wczoraj pod maską i częstotliwość terkotania jest wprost proporcjonalna do szarpania silnikiem. Jednak nim trochę telepie.
Na dniach będę wyciągał poszczególne poduszki i oglądał w jakim są stanie.
Może ktoś wie którą obstawiać w pierwszej kolejności?
W Primerze waliło mi całym układem napędowym przy ruszaniu na śliskim i najbardziej uwalona była ta poprzeczna przy skrzyni.
Ten dźwięk to nie do końca takie terkotanie. Raczej jakby cykanie spowoodowane obijaniem czy ocieraniem czegoś o coś połączone z lekkim piszczeniem :)
Kolejny argument że może chodzić o coś gumowego.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 24-08-2015, 21:28   

Szarpie silnikiem na wolnych obrotach? Jeśli chodzi o równo to czasem nie rozrząd?
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 24-08-2015, 22:31   

Nie na wolnych tylko we wspomnianych wyżej przypadkach czyli np. przy podjeździe pod górkę na wstecznym i puszczaniu sprzęgła, przy hamowaniu silnikiem itp.
Przy jałowym i normalnej jeździe bez szarpania jest cisza. Przy jeżdżeniu w kółko tez jest cisza.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 24-08-2015, 23:13   

Czy przypadkiem takie delikatne "terkotanie" na wstecznym nie jest normalnym objawem. Bo mnie się coś kojarzy że wszystkie samochody i nowe i stare jakie słyszałem na parkingach to tak jakoś wydają inny dźwięk na wstecznym.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 24-08-2015, 23:24   

Nie o to chodzi. Jak jest na podjeździe czyli ma większe obciążenie to wali mocniej bo silnik się bardziej trzęsie. Jak już jedzie na tym wstecznym po równym to jest ok chyba że znowu napotka na większe obciążenie. Wymontuję po kolei poduszki to będę wiedział. Najwyżej się zrobi tymczasową regenerację płynnym poliuretanem i zobaczymy czy będzie różnica.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 25-08-2015, 08:00   

elektryk napisał/a:
Czy przypadkiem takie delikatne "terkotanie" na wstecznym nie jest normalnym objawem.


Jeśli masz niesynchronizowany wsteczny to tak (różnie z tym jest np. w Lancerze jest, w nowym chyba już nie). Ale to bardziej buczenie prostych zębatek w skrzyni (chyba o to chodzi jak są zsynchronizowane to są skośne).

qlka2 napisał/a:
Nie na wolnych tylko we wspomnianych wyżej przypadkach


Nie o to mi chodzi. Może masz źle ustawiony balans i silnikiem ciągle trochę trzęsie a w wyżej wymienionych wypadkach tylko daje to objawy bardziej dokuczliwe i wyczuwalne??? Bo napisałeś, że patrzyłeś pod maskę. Przecież nie patrzyłeś jak jechałeś? A jak po puszczenie sprzęgła czy coś to tłumi drgań w skrętnych sprzęgle już wyzionęły ducha? I jak masz ze skrajności w skrajność to sprzęgło wali bo tłumi już nie tłumią tego?
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 25-08-2015, 14:42   

Rozrząd wykluczam bo tona trasie też by było czuć.
Co do otwartej maski to te podjazdy pd górkę właśnie obserwowałem.
Fakt że sprzęgło też może szarpać silnikiem bo w Primerze jak się redukowało bieg i puściło sprzęgło to szło z auta wyskoczyć.
Tutaj całym autem nie trzęsie ale te odgłosy słychać w momentach jak się silnik zaczyna ruszać. Ten odgłos to może po prostu coś o coś uderzać, obcierać itp. w momencie ruchu silnika. Jako że słychać to bardziej z lewej strony zacznę od poduszki właśnie w tym miejscu.
 
 
qba1983 
Forumowicz

Auto: Out 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 116
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-08-2015, 11:02   

krzychu napisał/a:
Jeśli masz niesynchronizowany wsteczny to tak (różnie z tym jest np. w Lancerze jest, w nowym chyba już nie). Ale to bardziej buczenie prostych zębatek w skrzyni (chyba o to chodzi jak są zsynchronizowane to są skośne).

przeprasza ze wtrące, ale...
to czy zęby są skośne nie wiąże się czy wsteczny jest czy nie jest synchronizowany.
skośne zęby są po prosu cichsze, proste hałasują. synchronizacja wstecznego w róznych skrzyniach różnych marek różnie wygląda, czasem jest to np, wychamowywanie wałka od sprzegłą przez synchronizator 1 lub 5 biegu(6 jeśli jest), bardzo zadko występuje synchronizator wstecznego, wymaga innej konstrukcji skrzyni, a tak przy synchronizacji stosuje sie hamowanie wałka synchronizatorem z 5 biegu a koło wstecznego nasuwane jest na synchronizator 1 biegu (z tąd proste zęby)
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 27-08-2015, 21:05   

Po małym rekonesansie stwierdziłem że zerwana jest poduszka przednia, ta na belce pod silnikiem. Prawa od rozrządu wydaje się być ok, lewą jutro sprawdzę. Z tylną może być problem bo dostęp do niej nie jest za ciekawy.
Mam tylko nadzieję że skończy się na przedniej bo cena pozostałych powala.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 28-08-2015, 09:54   

qlka2 napisał/a:
Po małym rekonesansie stwierdziłem że zerwana jest poduszka przednia, ta na belce pod silnikiem. Prawa od rozrządu wydaje się być ok, lewą jutro sprawdzę. Z tylną może być problem bo dostęp do niej nie jest za ciekawy.
Przednia poduszka jest fabrycznie "nacinana" że na pierwszy rzut oka wydaje się zerwana. Najlepszy test to ją wyciągnąć, bo boczne blachy utrudniają ocenę.
Co do tylnej poduszki a w zasadzie tego łącznika który przypomina wahacz, to dostęp do wymiany jest dość prosty, można przełożyć klucze nad belkę i nimi manewrować.
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 28-08-2015, 16:02   

Podziałamy zobaczymy. Pęknięcia które widziałem w przedniej poduszce raczej fabryczne nie są.
Dzisiaj próbowałem wyjąć poduszkę skrzyni ale bez opuszczenia skrzyni nie da się jej wyjąć bo szpilki przeszkadzają. Nawet przy maksymalnie opuszczonej skrzyni nie da się jej wyjąć ale tyle co ją poobserwowałem to wydaje się ok. Muszę się jeszcze tej tylnej przyjrzeć. Przednią już zamówiłem. W poniedziałek będę wymieniał.

[ Dodano: 31-08-2015, 21:19 ]
Poduszka przednia wymieniona. Faktycznie stara była mocno popękana.
Jednak wymiana nic nie zmieniła w temacie terkotania czy trzeszczenia lub zgrzytania.
Coraz bardziej skłaniam się ku teorii że to coś z tarczą sprzęgłową.
Ewidentnie zgrzyta na półsprzęgle mniej więcej z częstotliwością proporcjonalną do obrotów silnika.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-09-2015, 19:28   

A sprawdzałeś.tuleje tylnego mostu?
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
qlka2 
Forumowicz

Auto: Outlander I 2,0 Sport 4WD 2004
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Paź 2013
Posty: 151
Skąd: KT
Wysłany: 01-09-2015, 21:23   

Jeszcze nie ale odgłosy słychać ewidentnie z przodu.
Może to mieć wpływ?

[ Dodano: 11-09-2015, 08:54 ]
Witam ponownie.
Śmiem twierdzić że wspomniane przeze mnie odgłosy nie mają nic wspólnego z tym że auto ma napęd 4WD:

http://fiatpunto.com.pl/topic18119.html
http://forum.vwgolf.pl/vi...?f=181&t=426994
http://www.forumforda.pl/showthread.php?p=1886635
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=149062

Przyczyny obstawiają różne: sprzęgło, łożysko, docisk, wysprzęglik, uszkodzone poduszki czy nawet luźny wydech. Mnie raczej wersja z jakimś elementem sprzęgła przekonuje chyba że ten wysprzęglik może powodować takie problemy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.