 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:42 |
Ciśnienie w 215/45/17? |
Autor |
Wiadomość |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 08:37
|
|
|
Bo kochajj opona 225/45 jest więsza profilem od 215/45 i to o ok 7mm na promieniu, więc Ci sie udało jakoś.
A tak na marginesie to masz złe opony 225 ni jak dopasować bo 225/40 są za małe a 225/45 za duze, więc masz przekłamania na liczniku, w kilometrach i przyspieszeniu.
Pozdro! |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-03-2007, 09:11
|
|
|
JaGrab3 napisał/a: | xor napisał/a: | Uwierz - jeździłem na 2.1bar na 17", i po 2tygodniach 240PLN poszło na prostowanie... |
Xor, a ja wczesniej wyczytalem ze jeździłeś na 1.3-1,7 bara i pokrzywiłeś....
A serio, to SE ma w standardzie alusy 17" na profile 40, i wg naklejki na słupku jest 2.1-2.3 bodajże a tył 2.1-2.2.
A jeżdząć na takim profilu to nie ma bata zawsze po sezonie są do prostowania |
zgadza się ja też mam na słupku tabelę cisnień i tak jak napisał JaGrab3 dla opon 215/45/17 zalecane sa przez producenta takie właśnie wartości ciśnień. Jednak polska rzeczywistość potrafi zweryfikować wszelkie zalecenia producentów.
Po ostatnich przygodach z prostowaniem felg i 230 pln później doszedłem organoleptycznie do optimum - 2,6 na przodzie, 2,4 na tyle. 3,0 było stanowczo za duzo i jeździło się jak na taczce i amortyzacja nie ta.
pzdr
yaro
pzdr |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-03-2007, 09:57
|
|
|
JaGrab3 --> Racja, racja... Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, że na takich ciśnieniach (1.3, 1.7, pozostałe 2 miały koło 1.9-2.0) przejechałem może max. z 10km. Ale jak napisałem - pokrzywione były wszystkie felgi, te z 2.0 też...
Kochajj ma jak już zauważono wyższy profil, co nie zmienia faktu że i tak farciarz Może czas się przeprowadzić do Wrocka... Bielsko jest straszne pod tym względem, tym bardziej, że 90% jazdy mam po bocznych uliczkach. Zgroza...
Jak sobie założę nowe, to dowalę z 2.6 na przód i 2.4 tył.
EDIT: i sprawdziłem w instrukcji, faktycznie zalecane ciśnienie jest jak piszecie. Z adnotacją jak pisałem wcześniej - dla prędkości >160km/h większe o 0.4bara, czyli 2.6.
Tylko gdyby znali realia w PL, byłaby jeszcze 2 adnotacja - na teren Polski zwiększyć ciśnienie o 0.5bara. |
_________________ Rekin bulwarowy |
Ostatnio zmieniony przez xor 27-03-2007, 10:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:04
|
|
|
Tomas79 napisał/a: | Bo kochajj opona 225/45 jest więsza profilem od 215/45 i to o ok 7mm |
Tu są zamienniki dla 215/45/17
A swoją drogą, jaką szerokość powinna mieć oryginalna opona przy naszych 17" ? |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
xor
Mitsumaniak handlarz żywopłotem

Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Paź 2006 Posty: 653 Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:14
|
|
|
W instrukcji wymieniane są tylko 215/45/R17, a dokładnie ZR17 (czyli o indeksie ponad 149mph) |
_________________ Rekin bulwarowy |
|
|
|
 |
JaGrab3
Mitsumaniak Piotrek - ORACLE fan

Auto: Sig 2.0T,Frotka 3.2, Astra2
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 28 razy Dołączył: 03 Paź 2006 Posty: 930 Skąd: Crackoof
|
Wysłany: 27-03-2007, 10:15
|
|
|
No to takie mam właśnie, na szczęście zima na 15" przelatana |
_________________ --------------------------------------------------
est: Signum 2.0Turbo , Astra "GSI"
byuo:126p,LADA2103,CIFF-Żaba,Cari 1.6,Gal 2.0 Sport Edition,FROTKA 3.2 V6 Limited Edition
---------------------------------------------------
Pomoc dla Kamilka
---------------------------------------------------
 |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-03-2007, 11:06
|
|
|
taaa producent zaklada 215/45/17
cisnienie przod 2,2 tyl 2,o mozna podbic +0,3 tak jest w insstrukcji jak sie smiga pow 160km/h
jak załadowany: przód 2,3 tył 2,1 jak przyczepa: tył 2,5
Tak jak pisałem wcześniej:
A ja mam 2,8 przód i 2,7 tył na 215/45/17, auto zachowuje sie idealnie. Przy ciśnieniu 2,1 opona za bardzo sie ugina a na ostrym zakręcie (nawrocie) czuć ze ja "zabiera". Zużycia środka bieżnika nie ma. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 27-03-2007, 11:38
|
|
|
najwiekszym problemem jest wlasnie dopasowanie cisnienia w oponach niestandardowych, bo tego nigdzie nie ma zapisanego, a jeszcze wezcie pod uwage nosnosc opony, od siebie moge zaproponowac zeby nie schodzic ponizej nominalnego cisnienia jakie jest do zwyklych opony, i wg gustu podpompowac jak juz ktos wczesniej napisal o 0,3wiecej
ja u siebie mam 2.5 przod i 2.3 tyl, w dziury wjezdzam, pod chodniki nie podjezdzam felgi po zeszlym sezonie proste |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Frost
Mitsumaniak Moderator E88A

Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 1377 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27-03-2007, 19:41
|
|
|
Jak widać każdy ma racje. Przepraszam Tomas79 (zwracam honor), rzeczywiście jest tak jak mówiłeś w książce 2,2 - 2,0, tyle że ja latam po 200km/h więc bym i tak pompował 2,5 i 2,3, z tym że ja mam profil 40 który tam nie jest opisany A tak pozatym to Mój Gorzów, jest ślicznie rozkopany z pięknymi dziurami i łatami jedna na drugiej. Z założenia kiedy kupywałem opony o tym profilu to wiedziałm, żę taczka to będzie i to spora, ale mi bardziej zależy na reprezentatywnym wyglądzie niż wygodzie, z resztą jak są dziury to jeźdzę wolniej i poprostu nie nażekam, jak chciałem 40 to mam Teraz znów zmieniam opony, bo są za wąskie do moich felg z 205 na 235 wiem że to przesada, ale cholernie ciężko dostać 215/225 z rantem |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-03-2007, 20:31
|
|
|
Wczoraj dopompowałem troszkę do moich 17" i tak - przód 2,7 tył 2,6
Co mogę powiedzieć to rzeczywiście z tym ciśnieniem lepiej pokonuje się nasze polskie dziurawe, pofałdowane drogi
Spróbuję jeszcze na ciśnieniu o 0,1 mniejszym
Jednak "książkowo" powinno być tak jak podałem wcześniej
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
Han Solo [Usunięty]
|
Wysłany: 28-03-2007, 10:24
|
|
|
Na tablicy w Shellu stoi że Galant-y z 1997r-... Mają mieć z przodu 2,5 a tył 2,2 ...o ile dobrze pamiętam.
Na marginesie im mniej powietrza tym powinno być bardziej ściśnięte. To prawidłowość techniczna a nie ustalona na dziurach lub wyrwach |
|
|
|
 |
przemo_Jg [Usunięty]
|
Wysłany: 01-04-2007, 22:40 Ciśnienie w oponach
|
|
|
bokciu napisał/a: | frost83 napisał/a: | Nie wiem kolego gdzie to przeczytałeś |
No przeciez napisałem gdzie.W instrukcji obsługi samochodu Mitsubishi Galant EA.
I nie chodzi tu o felge 15" tylko 17" i o rozmiar 215/45 R17.
Chyba bede musial zrobic skan tej strony..... |
Dokładnie, jest w instrukcji i te same informacje (przynajmniej w moim Galu) są zawarte na lewym słupku (naklejka) i tej wersji się trzymam. |
|
|
|
 |
Tomas79 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-04-2007, 13:03
|
|
|
rochu masz jakies 2 wgniotki na wytłoczeniu przedniego prawego koła i odprysk na zderzaku
Pozdro! |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 03-04-2007, 14:07
|
|
|
Tomas79 napisał/a: | rochu masz jakies 2 wgniotki na wytłoczeniu przedniego prawego koła i odprysk na zderzaku
Pozdro! |
Żeby nie robić OT - na błotniku prawym rzeczywiście mam 2 małe wgniotki - prawdopodobnie od wózka pod supermarketem
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
|
|