Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
[I 2.0] 2.0 lpg 136 KM falowanie, trzeście, 3 gary?
Autor Wiadomość
simonbox 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-09-2015, 09:16   [I 2.0] 2.0 lpg 136 KM falowanie, trzeście, 3 gary?

W moim outlanderze na biegu jałowym mocno falują obroty, 700-900 aż trzęsie budą, nie jestem pewny czy nie chodzi na 3 gary. Podczas jazdy jest OK chyba że jadę poniżej 1500 obrotów bo wtedy silnik poszarpuje. Błąd wywala tylko na lpg (za bogata mieszanka) na benzynie znika ale obroty falują na obu paliwach choć o dziwo na lpg troche lepiej chodzi.

Przeczyściłem przepustnice i krokowca ale to nic nie dało, pora sprawdzić cewki i świece ale wyjęcie i sprawdzenie czy jest iskra nie da 100 % pewności nawet jak będzie wyglądało na OK.

Może w tym silniku jest jakiś element który często nawala i może powodować takie objawy?

Po odłączeniu sondy regulacyjnej praca silnika się nie zmieniła ale gdyby zaniżała mieszankę to po jej odpięciu obroty powinny się stabilizować a jedynie spalanie rosnąć.

Co warto sprawdzić? Jakie świece i Cewki kupić w razie potrzeby?

Może ktoś z was miał już taki problem?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 22-09-2015, 10:04   

Mam podobny problem, może mniej nasilony niż Ty opisujesz. Do tej pory wymieniłem:
- świece
- cewki
- przepływomierz
- sondę lambda

Sprawdziłem:
- kompresję
- lewy dopływ powietrza
- zawieszenie silnika
- osprzęt na pasku alternatora
- rozrząd

Bez efektu.

Co do cewek i świec to są tematu na forum.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 22-09-2015, 19:37   

A regulowaliście gaz? U mnie jak reduktor sobie podniesie cisnienie (ACR01 RED - nie polecam :-( ) to przerywa zaplon, telepie sie itp. Też swego czasu walczyłem z układem zapłonowym... wymieniałem cewki dwa razy... przewody zapłonowe, świece... dopiero zmniejszenie ciśnienia na reduktorze pomogło
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 22-09-2015, 20:13   

A sprawdzałeś kable?
 
 
simonbox 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Wysłany: 22-09-2015, 23:14   

Na benzynie problem nie znika więc to chyba nie wina gazu. dziś pojedynczo ściągałem kable i cewki ze świec by sprawdzić czy zmienia się praca silnika, po zdjęciu cewki z drugiej świecy brak reakcji więc silnik pracuje na 3 gary, świece wyglądają na nowe a cewki są dwie różne i widać, że mają ładnych parę lat, jutro zamawiam jedną i w czwartek zamontuje. Mam nadzieję że to rozwiąże problem.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 23-09-2015, 07:54   

Zamów od razu dwie.
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
simonbox 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Wysłany: 23-09-2015, 11:19   

Jak się poprawi po założeniu jednej i będe miał pewność że w tym problem tkwił to drugą też kupię.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 23-09-2015, 11:54   

Tak mi przyszło do głowy, że jeśli to wina cewka, to by silnik nie palił na 2 cylindry, bo jedna cewka ogarnia dwa. Wtedy to by w ogóle telepało wszystkim i silnik nie miałby mocy.
 
 
simonbox 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Wysłany: 23-09-2015, 17:40   

Może być też przerwa na uzwojeniu czy coś takiego i cewka sama w sobie nie daje napięcia na świece ale po kablu puszcza. Jutro się okaże.
 
 
miron 
Forumowicz

Auto: 2,4 mivec cvt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 326
Skąd: Świlcza
Wysłany: 25-09-2015, 20:12   

Uruchom silnik na gazie. Weż spryskiwacz po płynie do szyb, napełnij wodą i spryskaj kable. Jak zobaczysz iskry (najlepiej jak się ściemni) to znaczy, że kable mają przebicie. Auto na benzynie będzie jeżdziło, a na gazie będzie "szatkować". Mi jeden kabel miał przebicie na śrubę od cewki.
Ostatnio zmieniony przez miron 26-09-2015, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
simonbox 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.6 2002r. 103 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 20
Skąd: Słupsk
Wysłany: 25-09-2015, 22:07   

Metoda dobrze mi znana :) na początku to zrobiłem, cewka nie pomogła, sprawdzałem świece i na jednej brak iskry, rano spróbuje kupić i zobaczymy.

Dalej nic, brak poprawy, już zgłupiałem.

[ Dodano: 29-09-2015, 14:10 ]
Po wymianie cewki wskazówka obrotów praktycznie stoi w miejscu ale dalej strasznie trzęsie na luzie i słychać nierówną pracę. Dziś mechanik sprawdzał wszystko pod kompem i stwierdził że problem jest z głowicą ale regulacja zaworów jest hydrauliczna więc się nie reguluje, w piątek wstawiam i sprawdzi kompresje.

Dodał też że mógł się zerwać pasek balansu i to też sprawdzi.
Czy ktoś może się wypowiedzieć na temat tego paska? Jakie mogą być objawy i za co dokładnie odpowiada?
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 29-09-2015, 18:15   

Poczytaj w innych tematach o wymianie rozrządu w O1 i się dowiesz jakie problemy mieli inni po źle złożonym rozrządzie z tym paskiem albo zobacz manuala - tam też dużo można zaobserwować ze zdjęć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.