Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:57
Przerywa przy ruszaniu tłucze z tyłu po wymianie tulei dyfra
Autor Wiadomość
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
  Wysłany: 21-09-2015, 12:37   Przerywa przy ruszaniu tłucze z tyłu po wymianie tulei dyfra

Panowie po zakupie O1 borykałem się problemem uderzania o podłogę tylnego mostu. Wymieniłem sobie najpierw dwie tuleje bo były zerwane i duza poprawa nastąpiła. Jednak czasami jak źle nie łagodnie zmienię bieg potrafi zabujac napędem i ciężko wtedy wrzucić a czasem i wyjąć bieg. Jak odczekam sekundę wchodzi on gładko. Wymieniłem więc jeszcze dwie tuleje od mostu bo były ponadrywane a jedna w połowie zerwana myślac ze to przyczyna. Jednak problem nadal istnieje. Czasem jak ruszam na I biegu potrafi tak dziwnie bujać budą robia takie zajączki :D I tak się zastanawiam co to może być? Pomożecie?

Dodatkowo jak np przerzucam z II biegu na 3 oraz z IV na 5 czuje takie poruszenie lewarka jakby jakaś siła go pchała w kierunku deski. Denerwuje mnie to. Co to może być? Zerwana/naderwana poduszka silnika/skrzyni? Patrzyłem na nie oprócz tej z tyłu silnika bo tam nie mogę dotrzeć. Wydają się takie sobie. Guma ma pęknięcia. Może któraś w tym modelu standardowo pada? A może to coś innego? Przeguby? Sam już nie wiem. Nic nie tłucze przy zmianie biegów tylko jest to bujanie i ciężej zmieniać płynnie biegi. No i czasem skacze jak żabaka przy ruszaniu. Miał ktoś coś takiego? Z góry dzięki za cenne wskazówki :D
Ostatnio zmieniony przez Paput 04-10-2015, 06:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5A i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20739
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 21-09-2015, 13:00   

Sprawdź te poduszki dokładnie bo z tego co opisujesz to wynika na zerwanie poduszki właśnie tylnej (tej której nie możesz zobaczyć. Dobrze by było zobaczyć jak zachowuje się silnik podczas ruszania (czy się mocno wychyla i jak). Najlepiej to sprawdzić na zaciągniętym ręcznym hamulcu. Jak będzie nieznaczny ruch silnika to raczej jest ok a jak duży wychył to na bank któraś poducha zerwana. To by nawet tłumaczyło ruchy lewarka zmiany biegów.
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 30-09-2015, 14:16   

Jaro1974 napisał/a:
Sprawdź te poduszki dokładnie bo z tego co opisujesz to wynika na zerwanie poduszki właśnie tylnej (tej której nie możesz zobaczyć. Dobrze by było zobaczyć jak zachowuje się silnik podczas ruszania (czy się mocno wychyla i jak). Najlepiej to sprawdzić na zaciągniętym ręcznym hamulcu. Jak będzie nieznaczny ruch silnika to raczej jest ok a jak duży wychył to na bank któraś poducha zerwana. To by nawet tłumaczyło ruchy lewarka zmiany biegów.


Kurde obejrzałem wszystkie poduszki, są całe, nawet do tej tylnej dopakowałem kleju do szyb, teraz przy gaszeniu silnik się nie trzęsie ale dalej czuć z tyłu auta bujanie przy dodawaniu i ujmowaniu gazu. Wydaje mi się że nowe gumy dyfra nie dają dobrze rady. To dlatego ludzie zakładają poliuretany bo za bardzo buja na serii?
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-09-2015, 21:09   

Ja właśnie wpakowałem regenerowaną skrzynię biegów i zaczynam słyszeć inne dźwięki w samochodzie zamiast wycia skrzyni. U mnie poduszka tylna silnika wygląda w porządku, na przedniej jest niewielkie pęknięcie jakieś 1mm od fabrycznego nacięcia wgłąb gumy. Z tyłu na dyfrze mam założone poliuretany. Podczas przyśpieszania i hamowania słyszę tąpnięcia, czasem delikatnie też na lewarku.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 30-09-2015, 21:46   

elektryk napisał/a:
Ja właśnie wpakowałem regenerowaną skrzynię biegów i zaczynam słyszeć inne dźwięki w samochodzie zamiast wycia skrzyni. U mnie poduszka tylna silnika wygląda w porządku, na przedniej jest niewielkie pęknięcie jakieś 1mm od fabrycznego nacięcia wgłąb gumy. Z tyłu na dyfrze mam założone poliuretany. Podczas przyśpieszania i hamowania słyszę tąpnięcia, czasem delikatnie też na lewarku.


No widzisz też to delikatnie czujesz, a nie powinno tak być ehhh :cry: Sam już nie wiem czym to może być spowodowane... Też masz czasem sekundowy problem żeby wyjąć bieg właśnie wtedy jak bujnie skrzynią/dyfrem? Ja czasem tak mam czasem nie

Zrobię jeszcze jeden zabieg, wyciągnę znowu tą zawiechę dyfra i tam zapakuję kleju poliuretanowego do szyb zobaczymy czy cos się zmieni bo ewidentnie buja mi tyłkiem jeszcze.
Jak to nic nie da to odpuszczę temat i stwierdzę że TTTM po prostu.

[ Dodano: 30-09-2015, 21:47 ]
A takie jak opisujesz tąpnięcia miałem jak zerwane były całkiem tuleje te poziome własnie od dyfra. Może masz tam jakiś luz i dlatego tlucze?

[ Dodano: 30-09-2015, 21:50 ]
Zaczyna mnie już to drażnić bo w trasie jedzie się elegancko ale jak wpadnie się w miasto to bujanie skutecznie zniechęca do tego tego auta :evil: :evil: :evil:
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 30-09-2015, 23:37   

Paput napisał/a:
Też masz czasem sekundowy problem żeby wyjąć bieg właśnie wtedy jak bujnie skrzynią/dyfrem? Ja czasem tak mam czasem nie
Na starej skrzyni z czasem pojawił się problem z jednym biegiem, czasem wyrzucało wrzucony bieg, czasem nie. Organoleptycznie wyczułem że jak zdejmuje się nogę z gazu (napędy przestają ciągnąć do przodu) to rzadziej bieg wyrzucało. Na nowej skrzyni wszystko wchodzi pięknie, ale czasem jak rozpędzam auto i zmieniam bieg to jakby był jakiś minimalny opór przy wrzucaniu.

Paput napisał/a:
A takie jak opisujesz tąpnięcia miałem jak zerwane były całkiem tuleje te poziome własnie od dyfra. Może masz tam jakiś luz i dlatego tlucze?
Byłem godzinę temu pod spodem, tylny dyfer siedzi sztywno, widać poliuretany z Olkusza są solidne. Dyfer nie drgnie ani na boki, ani góra-dół, ani przód-tył. Natomiast ja podejrzewam u siebie ten niby łącznik z dwiema tulejami z tyłu silnika. Niby górna tuleja wygląda ładnie, ale jak ruszam silnikiem to na dolnej jakby był luz. Zobaczyć nie idzie, bo mocowanie zasłania.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 01-10-2015, 17:00   

Nie wiem o który łącznik ci chodzi. Daj może jakieś zdjęcie poglądowe z neta. A w o1 z tego co czutalem biegi wchodzą ciężej taki urok tej skrzyni podobno.
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-10-2015, 08:45   

Chodzi mi o ten "łącznik"


Paput napisał/a:
A w o1 z tego co czutalem biegi wchodzą ciężej taki urok tej skrzyni podobno.
U mnie w tej chwili wchodzą lekko i delikatnie.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 02-10-2015, 10:53   

aaa to jest tak zwana "kość" u mnie w niego napakowłem kleju i nic to nie dało są tylko mniejsze dragania przy gaszeniu silnika

dodam że jak z 1 biegu dam mało gazu to samochód robi taką "żabkę" "zajączka" skacze kilka razy do przodu nie wiem co jest. Wszystko to musi byc powiązane

[ Dodano: 02-10-2015, 11:27 ]
coś mi się wydaję że może mieć to związek ze sprzęgłem
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-10-2015, 12:29   

Paput napisał/a:
aaa to jest tak zwana "kość" u mnie w niego napakowłem kleju i nic to nie dało są tylko mniejsze dragania przy gaszeniu silnika
A pakowałeś w obie gumy? Bo ta druga jest dość trudno dostępna.

Paput napisał/a:
dodam że jak z 1 biegu dam mało gazu to samochód robi taką "żabkę" "zajączka" skacze kilka razy do przodu nie wiem co jest. Wszystko to musi byc powiązane
Mnie ten opis przypomina jazdę na kangura przez początkujących kierowców. Może za mało gazu dodajesz po przesiadce z innego auta? Ja tak mam jak się przesiadam czasem do Mazdy 3 to też zauważam że dużo więcej gazuje niż potrzeba.

Paput napisał/a:
coś mi się wydaję że może mieć to związek ze sprzęgłem
Ja przed wymianą sprzęgła czułem czasem takie drgania tarczy jakby wpadała w rezonans zanim zupełnie nie połączy skrzyni z silnikiem. Ale to nie powinno powodować jakiś większych wychyleń silnika.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 02-10-2015, 13:07   

elektryk napisał/a:
A pakowałeś w obie gumy? Bo ta druga jest dość trudno dostępna.


tylko w "kość" tej dolnej tuleji nie mogę podejrzeć zy jest cała własnie, a tą "kość" wyginałem i ciągnąłem i wypychałem łapką i nie wyglądała na to że jest zerwana

elektryk napisał/a:
Mnie ten opis przypomina jazdę na kangura przez początkujących kierowców. Może za mało gazu dodajesz po przesiadce z innego auta? Ja tak mam jak się przesiadam czasem do Mazdy 3 to też zauważam że dużo więcej gazuje niż potrzeba.
jak dam wiecej gazu jest ok ale czasem też czuję jakby rzuciło mi całym napędem i pchnęło lewarek podczas dynamicznego ruszenia i tu wydaje mi się że coś jest nie tak z zawieszniem układu napędowego tylko co :?: :roll:
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-10-2015, 14:40   

Paput napisał/a:
tylko w "kość" tej dolnej tuleji nie mogę podejrzeć zy jest cała własnie, a tą "kość" wyginałem i ciągnąłem i wypychałem łapką i nie wyglądała na to że jest zerwana
Ja zaparłem jakoś zaparłem łapkę żeby jedną ręką trzymać kość a drugą bujać silnikiem. Możliwe że ruszałem silnikiem góra-dół.

Paput napisał/a:
jak dam wiecej gazu jest ok ale czasem też czuję jakby rzuciło mi całym napędem i pchnęło lewarek podczas dynamicznego ruszenia i tu wydaje mi się że coś jest nie tak z zawieszniem układu napędowego tylko co :?: :roll:
No to chyba mam to samo.
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 02-10-2015, 15:40   

Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
_________________
Rover 416Si 1.6 16V - nie ma
Audi a4 b5 1.9 Tdi 110 KM - nie ma
Audi a4 b5 2.4 V6 quattro - nie ma
Toyota Rav 4 D4D - nie ma
Outlander I 2.0 16V - jest
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 02-10-2015, 16:26   

Paput napisał/a:
Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
Przy zapalonym silniku?
 
 
Paput 
Forumowicz


Auto: Outlander I 2.0 16V 4WD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2015
Posty: 141
Skąd: PUŁAWY
Wysłany: 02-10-2015, 17:48   

elektryk napisał/a:
Paput napisał/a:
Podobny jest objaw przy wyrzucaniu biegu bez wciskania sprzegla
Przy zapalonym silniku?
Tak w trakcie jazdy dzisiajbdo pracy patrzyłem to biegi wychodzą bez sprzegla właśnie z takim szarpnieciem

[

[ Dodano: 04-10-2015, 06:28 ]
Jednak to nie skrzynia ani sprzęgło ani też poduszki, to musi być coś z tyłu. Jak auto się jeszcze toczy lekko, wrzucę jedynkę to tak coś tłucze z tyłu że mało tyłka nie urwie. Sam nie wiem co to moze być. Tuleje 4 sztuki od zawieszenia dyfra wymieniłem na nowe. Może założyć poliuretany? Chyba że to coś dyfrem ale tłucze tak jakby to własnie poducha była jakaś jeszcze zerwana. Dodam że mam wytłuczone tuleje w tylnych wahaczach ale czy to by miało znaczenie?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.