Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Bizi78
09-11-2015, 00:32
OT6
Autor Wiadomość
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 06-11-2015, 12:53   

Witam,
Za wszelką pomoc N A J S E R D E C Z N I E J dziękuję, choć przyznam-nie spodziewałem się aż takiej reakcji. To bardzo, bardzo cieszy.
Wracając do auta, dziwi mnie ta cała usterka, ponieważ auto przyspiesza b. dobrze, nie jest wołowaty, nie szarpie, zużycie paliwa kształtuje się na normalnym poziomie.
Koledzy, czy rura odchodząca od termostatu w dół powinna być cały czas zimna? Ostatnio, mój znajomy, dolał mi chyba za dużo płynu, bo w zbiorniku wyrównawczym jest powyżej pozycji MAX, nie wiem czy ma to jakiś wpływ na pracę silnika, ale wydaje mi się że nie.

Pozdrawiam
P.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2015, 14:04   

Zbyt duża ilość płynu zostanie wypchnięta na zewnątrz i nie ma wpływu na pracę silnika. Rura ta dolna będzie zimna czy chłodna do momentu otwarcia się termostatu.
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 06-11-2015, 14:21   

Witam,
Dzieki, tak myslalem, lecz wolę dmuchac na zimne.
Pisalismy niedawno o kupowaniu, oszukiwaniu właściwie. Wczoraj kupilem ELM327,chcialem ponownie zobaczyć i skasować błąd a tu nic-nie dziala.
Spróbuję zainstalowac ten program w tablecie i może poprzez tablet uda mi się połączyć z magiczną wtyczką. Czy, wedle Waszej wiedzy mozna poprzez EBD stwierdzić której sondy dotyczy błąd.
I jeszcze jedno, mianowicie, czy któryś z Kolegów wymieniał samodzielnie sondę?Zdaję sobie sprawę, że najlepiej zrobi to elektryk,ale jeśli nie wymaga to neurochirurgicznych zdolności to może...

NAJSERDECZNIEJ POZDRAWIAM MIŁOŚNIKÓW TRZECH DIAMENTÓW.
P.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-11-2015, 14:34   

Jeśli Elm zadziałał to pewnie dalej powinien działać. Najłatwiej jest się z nim połączyć urządzeniem z androidem, wystarczy tylko sparować obydwa urządzenia i odpalić aplikację która powinna połączyć się automatycznie. Aby Elm połączył się ze sterownikiem auta w niektórych wystarczy włączyć zapłon a w innych trzeba odpalić silnik. Bardzo dobrze na androidzie sprawdza się aplikacja Torque.
Która sonda jest uszkodzona powinien pokazać błąd zapisany w sterowniku.
Sondę najlepiej wykręcać na rozgrzanym silniku i przewody z nowej sondy najlepiej łączyć z oryginalną kostką odciętą ze starej sondy za pomocą dołączonych do nowej sondy złączek, połączeń nie powinno się lutować gdyż sonda podczas pracy silnika bardzo się rozgrzewa co może spowodować rozlutowanie się połączeń.
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2015, 17:33   

Dzisiaj odebrałem samochód od mechanika.
Alternator zregenerowany już nie piszczy, biegi poprawione wchodzą gładko.
Na parkingu u mechanika wymieniłem sondę lambda na Denso i koła z letnich na alufelgach 195/55r15 na zimowe nówki Kleber 185/65r14 na felgach od Hyundai-a Matrix-a z
link
Od razu po wyjechaniu usłyszałem, głośne stuk, stuk, stuk, stuk...
Podejrzewam plastikowe nadkole, bo zawieszenie w super stanie dopiero robione.
I teraz pytanie czy zmieniać sprężyny, bo podejrzewam, że te się po prostu przez lata wyrobiły?
A wracając do wymiany sondy lambda, teraz silniczej pracuje idealnie, obroty stabilne, przyśpiesza dużo lepiej, nie rwie, po prostu cud miód :)
Dziękuje koledze za zwrócenie uwagi na zakup Lambdy z wtyczką Denso DOX-0313
rzeczywiście, ten zabieg przywrócił samochodzikowi pełnię życia i wyeliminował problemy, które w nim występowały.
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 06-11-2015, 19:10   

Witam,
Jeżeli pan cieszysz się, my z Panem głośno ryczymy z radości. Nieprawdaż, panowie:):):), znam to uczucie-gratuluję.
W moim aucie wyskoczył błąd nie sondy lambda tylko "0135 Sensor1,Bank1". Pojęcia nie mam, co oznacza, czy czujnik termostatu(?), czy cały termostat, który prawdopodobnie zaciął się. Kurczę, kontrolka CHECK ENGINE cały czas świeci się ale, jak powiadam-ani zużycie paliwa, ani dynamika, ani tym bardziej rozruch nie zmieniły się. Z jednej strony cieszę się, że to nie sonda lambda, ale co to za radość.
Czy któryś z Kolegów wie, co to za czujnik, czy ten wkręcony w termostat, czy jakiś inny?
POMOCY!!!POMOCY!!!
Pozdrawiam
P.
PS. Moje sprężyny naprawdę mocno już siedziały i gdybym nie trafił od kumpla, który auto rozbił, pewnie, nie zmieniałbym.
Cześć.

[ Dodano: 06-11-2015, 19:32 ]
Pięknie, pięknie-zajrzałem na stronę z kodem 0135 i...niestety wydatek nieunikniony-SONDA LAMBDA DENSO 0313.
Buuuu..., ale co zrobić, trzeba to trzeba.

Pozdrawiam
Paweł.

[ Dodano: 06-11-2015, 19:32 ]
Pięknie, pięknie-zajrzałem na stronę z kodem 0135 i...niestety wydatek nieunikniony-SONDA LAMBDA DENSO 0313.
Buuuu..., ale co zrobić, trzeba to trzeba.

Pozdrawiam
Paweł.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2015, 19:42   

Tutaj link do strony z kodami https://www.automo.pl/kody-bledow-obd2
Niestety po tym co wyczytałem, tak jak piszesz, sonda lambda do wymiany :(
Ale jak kupisz oryginał Denso, a nie jakąś chińszczyznę, to przynajmniej masz spokój na 24 miesiące, bo na tyle opiewa gwarancja, no i od razu silnik inaczej mruczy, od razu da się i zauważyć, i wyczuć.
Tutaj kody OBD w dokumencie doc http://www.ozarek.jawnet.pl/oldpunto/OBD2.doc
Z tego co wyczytałem, to sondy lambda padają często gdy się zatankuje złej jakości paliwo, używa dodatków uszlachetniających, czyszczących wtryski itp. oraz z powodu wilgoci.

Edit:
Zamówiłem za ostatni grosz amortyzatory tylne Monroe z odbojami i osłonami, oraz sprężyny Kayaba.
Koszt 550zł :(
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 06-11-2015, 20:29   

Witaj,
Dziękuję, bardzo dziękuję. Kurczę, nie sądziłem że tak "trafi mnie" ta awaria auta. Wiesz, ilekroć dzieje się coś z autem, zwłaszcza coś, czego samodzielnie nie mogę usunąć,"trafia" mnie to niczym ból zęba. fakt, że ja chyba zbyt wysoko postawiłem sobie poprzeczkę względem tego auta-tylko auta i aż auta. Może zbyt ciężko pracowałem na to, żeby w ogóle martwić się o auto. Sorry, poniosło mnie chyba.

Jeszcze raz bardzo dziękuję.
Pozdrawiam całą rodzinkę i Mitsumaniaków, wszystkich, rzecz jasna :D
Paweł.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2015, 21:08   

To ludzkie martwić się gdy coś się psuje, bo musisz niestety z czegoś zrezygnować żeby dokonać naprawy, kupić części, opłacić fachowca, a człowiek jeżdżący takim samochodem nie ma co się oszukiwać, na pieniądzach nie śpi.
Jak to mówią, złośliwość rzeczy martwych, i kolejny raz to napiszę, że raz wymieniona część nie ma powodu psuć się przez dłuższy czas, no chyba że stawiamy na cenę, i kupujemy coś made ich China.
Jak dbasz tak masz, więc na ile możesz na tyle go podreperuj, a wierzę w to, że odwdzięczy się swoją pracą.
Co tu dużo mówić, samochód ma swoje lata i ma prawo psuć się, ja od 1998 roku choruję na cukrzycę, zachorowałem gdy miałem 23 lata, i żeby żyć muszę 4 razy dziennie wstrzykiwać insulinę.
Później przyszły problemy z żoną, a zaraz po nich depresja i lęki.
Mam przeciwwskazaną pracę na wysokościach, przy maszynach w ruchu, na otwartej przestrzeni, w porze nocnej i ciężką fizycznie, a ty się dziwisz że samochód coś pobolewa?
Daj mu trochę wytchnienia, będzie chodził, ale tak jak nam tak i jemu potrzeba czasami jakichś części zamiennych, bo on też choruje.
Okaż mu serce, i kup lekarstwo które go uleczy;)
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 06-11-2015, 22:07   

plecho1 napisał/a:
najlepiej kup od razu nową uniwersalną np. firmy Denco i wtyczkę przełóż ze swojej. Według ich katalogu powinna pasować DOX-0113
Nie popełniaj tego błędu, który ja popełniłem i o którym pisałem wyżej. Tylko sonda DENSO DOX-0313 z ORYGINALNĄ wtyczką.
baraqs napisał/a:
Dziękuje koledze za zwrócenie uwagi na zakup Lambdy z wtyczką Denso DOX-0313
Nie ma za co :wink:
baraqs napisał/a:
Od razu po wyjechaniu usłyszałem, głośne stuk, stuk, stuk, stuk...
Sprawdź czy dokręciłeś koła, a jeśli tak to czy śruby ze Space Stara pasują do felg od Matrixa.
 
 
baraqs 
Forumowicz

Auto: Space Star 1.6 2002r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 42
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-11-2015, 22:20   

To samo usłyszałem od mechanika, żeby sprawdzić czy koło się nie poluzowało, bo jeżeli śruba była przyrdzewiała, to nakrętka mogła nie być do końca dokręcona.
Nakrętki kupiłem nowe, a felgi pasują, według katalogu ma być 185/65R14 14x5 1/2J lub 14x5 1/2 JJ przesadzenie 44 lub 46mm
Na felgach Hyundai-a jest napisane 14x5,1/2CH46 więc muszą pasować.
Jutro spróbuje dokręcić koła.
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 07-11-2015, 08:35   

Witam,
Koledzy, stoję przed kupnem SONDY LAMBDA. W INTER-CARS-ie polecili mi uniwersalną DENSO 0113, ale bez wtyczki za 156 zł, są jakieś BOSCH, NGK,
Nie chcę powielać błędów, myśląc że ja jeden jestem mądrzejszy i cwańszy i mnie uda się zaoszczędzić.
Jakiego klucza używa się do demontażu tego ustrojstwa?
[EDIT by MOD]
Paweł/Cześć.
_________________
Pavcio SS1,6
Ostatnio zmieniony przez Bizi78 07-11-2015, 08:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-11-2015, 08:47   

Paweł W. napisał/a:
Jakiego klucza używa się do demontażu tego ustrojstwa?

Takiej nasadki + grzechotka.


Od ogłoszeń typu sprzedam jest osobny dział :evil: .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 07-11-2015, 08:53   

Koledzy, skąd mogę wytrzasnąć taką nasadkę, jaki to jest klucz?
Co do ogłoszenia-przepraszam, nie chciałem aby potraktowano to jak ogłoszenie.
Ogłaszam się, zazwyczaj we allegro.


Paweł
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 21011
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 07-11-2015, 09:33   

Poszukaj na allegro lub w sklepie motoryzacyjnym :wink: .
Z tego co widzę to są przeważnie 22mm tylko pod różne grzechotki 1/2, 3/4, 3/8".
Co do ogłoszenia to dołącz do grupy sprzedam i wrzuć ogłoszenie na forum.
Tutaj masz instrukcję:
:arrow: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=30651
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.