Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS 1.3] Szybkościomierz po włączeniu zapłonu pokazuje 20km
Autor Wiadomość
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2015, 08:41   

Janq, zawsze możesz od predkościomierza, czy obrotomierza wyznaczyć sobie scieżki zasilania, możesz także podpiąc skaner pod OBD i sprawdzić jak ECU widzi sygnał VSS oraz RPM
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 22-11-2015, 09:44   

Robertdg, problem jest w tym, że zarówno logometr od prędkościomierza jak i od obrotomierza jest sterowany czterema sygnałami (sin+, sin-, cos+, cos-). Sygnały te wystawia jakiś procek od Sgema. Procek jest zasilany z 5V, więc musi być jakiś stabilizator 5VDC. No i jest. Ale jak podałem 12V na wejście stabilizatora, to oczywiście była kupa i nic nie działało.

Skanerami OBD podpinałem się i nie chciało się połączyć :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-11-2015, 10:13   

Janq, zapoznaj sie z tym tematem, jezlei twoje auto jest wyprodukowane przed 2001r http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 24-11-2015, 21:32   

Witam Kolegów,
Wybaczcie, że podpinam się pod dyskusję, ale u mnie w zegarach mam dyskotekę.
Niedawno wymieniłem w zegarach żarówki na niebieskie, przez jakiś czas wszystko było OK, aż nagle zaczął mi świecić albo obrotomierz, albo szybkościomierz, na krótko obydwea naraz, czasem obydwa gasły. Cholera mnie wzięła i rozebrałem zegary. Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale na ścieżkach stykających się z wtyczkami są (wypalone?) małe czarne kreski. Zadaję sobie pytanie, czy rozglądać się za nowymi zegarami czy...Sam nie wiem.

Pozdrawiam
Paweł

[ Dodano: 24-11-2015, 21:49 ]
Aha,
Czy zegary z auta w wersji angielskiej pasują do wersji EU?
Czy trzeba robić jakieś modyfikacje?

Część.
P.
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 24-11-2015, 21:52   

Paweł W., będziesz miał przebieg w milach, a nie kilometrach :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 24-11-2015, 22:54   

Witam,Czolem,
Jesli tylko taka jest roznica, to nie ma roznicy. Abym nie trzymal sie predkosci w milach, bo glupio tlumaczyc sie niebieskim ze ja naprawde jechalem 50 :D .Cholerka, w mojej starenkiej Primerce takie cos nawet sobie nie wyobrazalem
Pozdrawiam
Pawel
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-11-2015, 17:09   

Paweł W., kolejny, który miał Primerę?! Jeju ludzie ile Was tu :d

Ale do rzeczy. Dziś podmieniłem zegary w MSSie i co? Wszystko wróciło do normy. Jedyny problem to przebieg - zamiast 235kkm mam teraz 155kkm :? No i pojawia się kolejne pytanie - czy jak przelutuję sobie kość pamięci, to nowe-używane zegary też zgłupieją czy nie.........
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 25-11-2015, 18:37   

Witam-Dobry Wieczor,
To ja bylem PRZEszczesliwym posiadaczem PRIMERY 2,0 KOMBI ad1997,w ktorej po 166000 km wszystko dzialalo a jedynym felerem byly progi I tylne reparaturki. Uwielbialem to auto.
Ale nie o tym.
Szanowni moi Koledzy - potrzebuje plytki(folii?) drukowanej z zegarow MSS. Nie wiem, czy prawidlowo okreslilemta czesc, ale chodzi mi o plytke ze stykami do wtyczek.Mialem pomysl aby wtyki zregenerowac klejem ze srebrem do stykow ale troche obawiam sie. Szkoda wymieniac mi calych zegarow, bo sa od MSS "jubileuszowego".

Pozdrawiam
Pawel
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-11-2015, 19:07   

Paweł W., możesz kupić na alledrogo zegary za śmieszne pieniądze i przełożyć samą folię - ta ze ścieżkami, która jest widoczna bez rozbierania zegarów. Wersja silnikowa jest chyba raczej mało ważna. Ja do MSSa 1.3 założyłem teraz zegary od GDI i wszystko funga jak należy.
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 25-11-2015, 20:48   

Fun...co:):):):):)?
Tak zrobie, bo mazanie klejem po sciezkach malo mie usmiecha sie.
Moze wreszcie bedzie fungac(?:) :D :D

O ile ubozsze I bardziej nudne byloby zycie bez Spacka? Nieprawdaz :D

Pozdrawiam
Pawel
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 25-11-2015, 20:57   

Paweł W., funga - działa :] Ja na szczęście tą kosiarką jeździć nie będę, mam swoją Primerę GT :]

Primera jest łatwiejsza i prostsza w obsłudze :d I można dużo w niej pomodzić :]
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 26-11-2015, 01:20   

Czesc,
Poza tym, nigdy nie slyszalem o takich dziwnych usterkach , w mojej Primerce wymienilem tylko elektryczna antene I silowniki tylnej klapy. Gdyby nie zlodzieje-gowniarze nadal by fungala:)

Pozdrawiam
Pawel
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
Janq 
Forumowicz


Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Lis 2015
Posty: 384
Skąd: LU/DW
Wysłany: 26-11-2015, 17:46   

Panowie, chyba rozwiązałem problem wskaźników. Otóż dziś podmieniłem same wskaźniki i co? Załączam zapłon i jest tak, jak powinno być :d Zarówno wskazówka od prędkościomierza, jak i obrotomierza stoi na "0". Elektronikę zostawiłem starą, tak więc powrócił przebieg ten, co ma być :d

Czyli podsumowując - elektronika na płytce jest ok, połączenia są ok, uszkodzeniu ulegają same logometry. Tylko nurtuje mnie pytanie w jaki sposób ulegają uszkodzeniu? Podejrzewam, że gdzieś na uzwojeniach logometru może dochodzić do przebicia, ale z drugiej strony tam nie ma aż takich prądów i napięć, żeby taka sytuacja zaistniała.......
_________________
プリメーラ P11GT

_
 
 
Paweł W. 
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 433
Skąd: z Warszawy
Wysłany: 27-11-2015, 12:03   

Janq, to cieszy, to bardzo cieszy ze u Cie f u n g a:) jak nalezy, tym bardziej cieszy ze u mnie tez.
Odkrecilem zegary, podkleilem scotch-em plytke(folie), wyjalem wszystkie zarowki po czym osadzilem je jak nalezy(trzy! okazaly sie przepalone).
Wmontowalem I swieci jak ta lala :D .
Niestety, w miedzyczasie kupilem zegary, jak tak dalej pojdzie, drugiego "spacka" bede mial w czesciach. :D :D :D

Pozdrawiam
Pawel
_________________
Pavcio SS1,6
 
 
bloku 
Nowy Forumowicz

Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016
Posty: 12
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 01-01-2016, 18:22   

Witam, chciałbym się podpiąć pod temat. Po przeczytaniu tego wątku nie bardzo wiem jak dopasować dolegliwości naszego MSSa.

Na samym początku licznik działał. Po pewnym czasie opadał do ok. 20km/h. Przeczytałem wątek...poprawiłem wskazówkę na zapłonie i niby działało. Ale od pewnego czasu zatrzymuje się w dziwnych miejscach. Lekko mu pomagając puknięciem zaczyna skakać...tzn pokazywać prędkość skokami a nie płynnie. A to za chwilę znów się zatrzyma.

Jak zdejmę szybkę to wskazówka płynnie działa " z palca". Podczas jazdy dalej przeskakuje lub stoi.

Czy szykować się na wymianę licznika czy jest jakaś możliwość sprawdzenia podzespołów (nie mam interfejsów do diagnostyki). Impulsator? Czujnik? (jeśli tak to gdzie szukać)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.