 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS 1.3] Szybkościomierz po włączeniu zapłonu pokazuje 20km |
Autor |
Wiadomość |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2015, 08:41
|
|
|
Janq, zawsze możesz od predkościomierza, czy obrotomierza wyznaczyć sobie scieżki zasilania, możesz także podpiąc skaner pod OBD i sprawdzić jak ECU widzi sygnał VSS oraz RPM |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 22-11-2015, 09:44
|
|
|
Robertdg, problem jest w tym, że zarówno logometr od prędkościomierza jak i od obrotomierza jest sterowany czterema sygnałami (sin+, sin-, cos+, cos-). Sygnały te wystawia jakiś procek od Sgema. Procek jest zasilany z 5V, więc musi być jakiś stabilizator 5VDC. No i jest. Ale jak podałem 12V na wejście stabilizatora, to oczywiście była kupa i nic nie działało.
Skanerami OBD podpinałem się i nie chciało się połączyć :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 22-11-2015, 10:13
|
|
|
Janq, zapoznaj sie z tym tematem, jezlei twoje auto jest wyprodukowane przed 2001r http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 24-11-2015, 21:32
|
|
|
Witam Kolegów,
Wybaczcie, że podpinam się pod dyskusję, ale u mnie w zegarach mam dyskotekę.
Niedawno wymieniłem w zegarach żarówki na niebieskie, przez jakiś czas wszystko było OK, aż nagle zaczął mi świecić albo obrotomierz, albo szybkościomierz, na krótko obydwea naraz, czasem obydwa gasły. Cholera mnie wzięła i rozebrałem zegary. Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie, ale na ścieżkach stykających się z wtyczkami są (wypalone?) małe czarne kreski. Zadaję sobie pytanie, czy rozglądać się za nowymi zegarami czy...Sam nie wiem.
Pozdrawiam
Paweł
[ Dodano: 24-11-2015, 21:49 ]
Aha,
Czy zegary z auta w wersji angielskiej pasują do wersji EU?
Czy trzeba robić jakieś modyfikacje?
Część.
P. |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 24-11-2015, 21:52
|
|
|
Paweł W., będziesz miał przebieg w milach, a nie kilometrach :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 24-11-2015, 22:54
|
|
|
Witam,Czolem,
Jesli tylko taka jest roznica, to nie ma roznicy. Abym nie trzymal sie predkosci w milach, bo glupio tlumaczyc sie niebieskim ze ja naprawde jechalem 50 .Cholerka, w mojej starenkiej Primerce takie cos nawet sobie nie wyobrazalem
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 25-11-2015, 17:09
|
|
|
Paweł W., kolejny, który miał Primerę?! Jeju ludzie ile Was tu :d
Ale do rzeczy. Dziś podmieniłem zegary w MSSie i co? Wszystko wróciło do normy. Jedyny problem to przebieg - zamiast 235kkm mam teraz 155kkm No i pojawia się kolejne pytanie - czy jak przelutuję sobie kość pamięci, to nowe-używane zegary też zgłupieją czy nie......... |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 25-11-2015, 18:37
|
|
|
Witam-Dobry Wieczor,
To ja bylem PRZEszczesliwym posiadaczem PRIMERY 2,0 KOMBI ad1997,w ktorej po 166000 km wszystko dzialalo a jedynym felerem byly progi I tylne reparaturki. Uwielbialem to auto.
Ale nie o tym.
Szanowni moi Koledzy - potrzebuje plytki(folii?) drukowanej z zegarow MSS. Nie wiem, czy prawidlowo okreslilemta czesc, ale chodzi mi o plytke ze stykami do wtyczek.Mialem pomysl aby wtyki zregenerowac klejem ze srebrem do stykow ale troche obawiam sie. Szkoda wymieniac mi calych zegarow, bo sa od MSS "jubileuszowego".
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 25-11-2015, 19:07
|
|
|
Paweł W., możesz kupić na alledrogo zegary za śmieszne pieniądze i przełożyć samą folię - ta ze ścieżkami, która jest widoczna bez rozbierania zegarów. Wersja silnikowa jest chyba raczej mało ważna. Ja do MSSa 1.3 założyłem teraz zegary od GDI i wszystko funga jak należy. |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 25-11-2015, 20:48
|
|
|
Fun...co:):):):):)?
Tak zrobie, bo mazanie klejem po sciezkach malo mie usmiecha sie.
Moze wreszcie bedzie fungac(?:)
O ile ubozsze I bardziej nudne byloby zycie bez Spacka? Nieprawdaz
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 25-11-2015, 20:57
|
|
|
Paweł W., funga - działa :] Ja na szczęście tą kosiarką jeździć nie będę, mam swoją Primerę GT :]
Primera jest łatwiejsza i prostsza w obsłudze :d I można dużo w niej pomodzić :] |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 26-11-2015, 01:20
|
|
|
Czesc,
Poza tym, nigdy nie slyszalem o takich dziwnych usterkach , w mojej Primerce wymienilem tylko elektryczna antene I silowniki tylnej klapy. Gdyby nie zlodzieje-gowniarze nadal by fungala:)
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
Janq
Forumowicz

Auto: Primera P11GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Lis 2015 Posty: 384 Skąd: LU/DW
|
Wysłany: 26-11-2015, 17:46
|
|
|
Panowie, chyba rozwiązałem problem wskaźników. Otóż dziś podmieniłem same wskaźniki i co? Załączam zapłon i jest tak, jak powinno być :d Zarówno wskazówka od prędkościomierza, jak i obrotomierza stoi na "0". Elektronikę zostawiłem starą, tak więc powrócił przebieg ten, co ma być :d
Czyli podsumowując - elektronika na płytce jest ok, połączenia są ok, uszkodzeniu ulegają same logometry. Tylko nurtuje mnie pytanie w jaki sposób ulegają uszkodzeniu? Podejrzewam, że gdzieś na uzwojeniach logometru może dochodzić do przebicia, ale z drugiej strony tam nie ma aż takich prądów i napięć, żeby taka sytuacja zaistniała....... |
_________________ プリメーラ P11GT
_ |
|
|
|
 |
Paweł W.
Mitsumaniak
Auto: MSS 1,6 2002, Nissan Note 1,4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 433 Skąd: z Warszawy
|
Wysłany: 27-11-2015, 12:03
|
|
|
Janq, to cieszy, to bardzo cieszy ze u Cie f u n g a:) jak nalezy, tym bardziej cieszy ze u mnie tez.
Odkrecilem zegary, podkleilem scotch-em plytke(folie), wyjalem wszystkie zarowki po czym osadzilem je jak nalezy(trzy! okazaly sie przepalone).
Wmontowalem I swieci jak ta lala .
Niestety, w miedzyczasie kupilem zegary, jak tak dalej pojdzie, drugiego "spacka" bede mial w czesciach.
Pozdrawiam
Pawel |
_________________ Pavcio SS1,6 |
|
|
|
 |
bloku
Nowy Forumowicz
Auto: Audi S6 Avant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sty 2016 Posty: 12 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 01-01-2016, 18:22
|
|
|
Witam, chciałbym się podpiąć pod temat. Po przeczytaniu tego wątku nie bardzo wiem jak dopasować dolegliwości naszego MSSa.
Na samym początku licznik działał. Po pewnym czasie opadał do ok. 20km/h. Przeczytałem wątek...poprawiłem wskazówkę na zapłonie i niby działało. Ale od pewnego czasu zatrzymuje się w dziwnych miejscach. Lekko mu pomagając puknięciem zaczyna skakać...tzn pokazywać prędkość skokami a nie płynnie. A to za chwilę znów się zatrzyma.
Jak zdejmę szybkę to wskazówka płynnie działa " z palca". Podczas jazdy dalej przeskakuje lub stoi.
Czy szykować się na wymianę licznika czy jest jakaś możliwość sprawdzenia podzespołów (nie mam interfejsów do diagnostyki). Impulsator? Czujnik? (jeśli tak to gdzie szukać) |
|
|
|
 |
|
|