Jaka antena do CB RADIA |
Autor |
Wiadomość |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 04-12-2015, 13:36
|
|
|
Jaką opcję montażu preferujesz ?chcesz wiercić otwór w karoserii ??
jak długą chciałbyś antenę?
do jakich celów używasz cb radła? tylko 19?? czy łączności? |
|
|
|
 |
Sky_Driver
Nowy Forumowicz Born to be wild.
Auto: Pajero 3.2 DI-D long 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 15 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 04-12-2015, 16:22
|
|
|
Bartek5 napisał/a: | Jaką opcję montażu preferujesz ?chcesz wiercić otwór w karoserii ??
jak długą chciałbyś antenę?
do jakich celów używasz cb radła? tylko 19?? czy łączności? |
Otwór byłby najlepszy Ale szkoda zdrowej blachy Ale to nie wykluczone.
W tym aucie nie ma możliwości montażu długiej anteny a wiadomo im dłuższą tym lepszy zasięg i jakość odbioru a montowanie dddlugiej anteny nisko w aucie mija się z celem bo nie spełni swojej roli.
Radia używam w aucie więc głównie 19 na drogach, nie jestem aż tak zaawansowanym CBrakiem, do łączności używam telefonu.
Głównie chodzi mi o dobra antenę która spełnia swoją rolę i sposób jej montażu w tym aucie najlepiej na stałe a nie magnesowke chociaż teraz magnesowki dorownuja stałym antena Ale to jednak nie to samo. |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 04-12-2015, 17:45
|
|
|
Jeśli chcesz mieć krótką antenę i dobre osiągi to szukaj anten helikalnych:
florida (45cm) magnes
sirio t3-27 (67cm) na motylek
lub gamme (90 cm) na motylek
Ja miałem floride tak jak na tym zdjęciu. W miejscu oznaczonym czerwonym kółkiem możesz dać magnes lub zrobić otwór 12mm
Najlepszy jest otwór w karoserii (metalowej) ale jeśli miałbym wybierać między magnesem a uchwytem to bez wahania biorę magnes. TYLKO DOBRY MAGNES a nie skorodowany, do tego 4,5m przewodu h-155 i antena pracuje równie idealnie jak w otworze. |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-12-2015, 15:34
|
|
|
U mnie wygląda tak (w nocy robiłem, przepraszam).
Przewód idzie sobie luzem, potem wchodzi pod tapicerkę, siedzenia, i do przodu.
https://www.dropbox.com/s....32.44.jpg?dl=0 |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
Sky_Driver
Nowy Forumowicz Born to be wild.
Auto: Pajero 3.2 DI-D long 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 15 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 05-12-2015, 17:31
|
|
|
Sebastian_T i Bartek5, , Dzięki za zdjęcie, i za opinie pozostałych kolegów, teraz mam jakiś obraz sytuacji.
Sebastian_T, co to masz za antenę? I nie stuka w spoiler podczas jazdy? A co z lakierem pod i w koło uchwytu?
Bartek5, Jak było z hałasem podczas jazdy z antena helikalną, są grubsze i czytałem że są głośne.
Georg, ta antena szybko łamana w razie W złoży się sama przy wjeździe pod coś niskiego? |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 05-12-2015, 22:02
|
|
|
Cytat: | Georg, ta antena szybko łamana w razie W złoży się sama przy wjeździe pod coś niskiego? | Raczej nie - chociaż, jeśli lekko poluzujesz blokadę pochylenia... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-12-2015, 08:21
|
|
|
Sky_Driver napisał/a: |
Sebastian_T, co to masz za antenę? I nie stuka w spoiler podczas jazdy? A co z lakierem pod i w koło uchwytu?
|
Nie pamiętam, jakiś President... 1,5 m. Nic nie stuka, przynajmniej nie słyszę i nie mam śladów na spojlerze (ten uchwyt można regulować w kilku płaszczyznach, nie pamiętam, gdzie go kupiłem, w jakimś sklepie z akcesoriami CB), od spojlera są jakieś 2 cm, a w tym miejscu antena jest sztywna jeszcze (jak nie zapomnę, będę dzisiaj wychodził, to pstryknę pod innym kątem).
Uchwyt ma z jednej strony (od zewnętrznej) gumę i dookoła nic się nie dzieje. Od spodu ma śruby ze stożkowym końcem, które po przykręceniu przebijają lakier i robią masę - niestety, coś za coś, albo kontakt dobry, albo nienaruszony lakier ).
Gdy wjeżdżam do garażu itp., poluzowanie motylka i antenę opuszczam na dół. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 06-12-2015, 12:23
|
|
|
Sebastian_T napisał/a: | przebijają lakier i robią masę - niestety, coś za coś, albo kontakt dobry, albo nienaruszony lakier |
Nie musi być coś za coś... przy nieuszkodzonym kablu połączenie anteny z masą nie jest konieczne.
Sprawność emisyjna anteny zależy od wartości współczynnika SWR a ten - od ustawienia pręta promiennika względem przeciwwagi. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 07-12-2015, 09:29
|
|
|
Sky_Driver napisał/a: |
Bartek5, Jak było z hałasem podczas jazdy z antena helikalną, są grubsze i czytałem że są głośne. |
HEHEHE, nic nie słychać było hałas generowany przez jadące pajero zagłusza skutecznie dźwięk emitowany przez każdą antenę .
Poza tym antena przyczepiona z boku na magnesie podda się jeśli uderzysz w jakąś przeszkodę( nie spadnie ,nie załamie się tylko zwyczajnie przekręci się magnes z anteną.)
Georg napisał/a: | Nie musi być coś za coś... przy nieuszkodzonym kablu połączenie anteny z masą nie jest konieczne.
Sprawność emisyjna anteny zależy od wartości współczynnika SWR a ten - od ustawienia pręta promiennika względem przeciwwagi.. |
Że CO ????????????? |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-12-2015, 09:52
|
|
|
Georg napisał/a: | Sebastian_T napisał/a: | przebijają lakier i robią masę - niestety, coś za coś, albo kontakt dobry, albo nienaruszony lakier |
Nie musi być coś za coś... przy nieuszkodzonym kablu połączenie anteny z masą nie jest konieczne.
Sprawność emisyjna anteny zależy od wartości współczynnika SWR a ten - od ustawienia pręta promiennika względem przeciwwagi. |
Teoretycznie antena powinna być na środku dachu, dach jest "przeciwwagą", oczywiście w dziurze, żeby masa. U mnie magnes się nie chciał sprawdzić, na dachu ciągle coś mam - a to trumnę, a to inny bagażnik, a stawianie anteny z boku na magnesie albo na uchwycie relingowym (relingi też nie mają połączenia z masą odpowiedniego, przynajmniej w IV) nie pozwalało na ściągnięcie SWR do rozsądnych wartości. Założenie anteny w prawym tylnym rogu samochodu (czyli w teorii w gorszym miejscu), odpowiednie zestrojenie, i mam SWR w granicach ideału (jeśli dobrze pamiętam, poniżej 1,1). Bez "zmasowania" anteny nie mogliśmy tego SWR osiągnąć, antena ta sama, tylko uchwyty były różne. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
Sky_Driver
Nowy Forumowicz Born to be wild.
Auto: Pajero 3.2 DI-D long 2004
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lis 2015 Posty: 15 Skąd: Racibórz
|
Wysłany: 09-12-2015, 21:08
|
|
|
Dziękuję wszystkim za opinie, sugestie i własne rozwiązania. Decyzja podjęta. Na razie jako że znalazłem antenę brata w garażu na dach ląduje magnesówka, a jak będzie okazja i czas a przy tym trafi się profesjonalny sklep to na tylna klapę ląduje bat z motylem na uchwycie. |
|
|
|
 |
|