Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 19:57 |
[I 2.0] Temperatura silnika - wskaźnik |
Autor |
Wiadomość |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 06-12-2015, 22:01 [I 2.0] Temperatura silnika - wskaźnik
|
|
|
Czy orientujecie się jakie wartości powinny być na wskaźniku temperatury co jest w liczniku?
Wskazówka jak na zdjęciu zatrzymuje się na odpowiednim poziomie po nagrzaniu silnika - czyli jakieś 85stopni. Czy początek czerwonego pola po prawej to będzie 100stopni?
Muszę go sobie "wyskalować". Chodzi mi o moment(temperaturę) przełączania się na gaz, bo chcę sprawdzić czy czujnik temperatury przy reduktorze gazowym wskazuje prawidłowe wartości bo ma on inną oporność. Ewentualnie jeżeli ktoś z Was jeździ na gazie to napiszcie, w którym momencie jest wskazówka jak się Wam przełącza na gaz.
 |
Ostatnio zmieniony przez nytsug 06-12-2015, 22:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2015, 22:09
|
|
|
Wskaźnik w zegarach nie jest zbyt precyzyjny i tylko orientacyjnie pokazuje prawidłową temperaturę pracy silnika. Lepszym wyjściem dla Ciebie będzie kupienie interfejsu ELM327 (na Allegro około 30 - 40zł z przesyłką) i użyciu wraz z nim jednej z wielu darmowych aplikacji pod Androida np. Torque w której będziesz mógł sprawdzić między innymi dokładną temperaturę silnika jak również wiele innych parametrów silnika i w razie problemów, błędów silnika. Dodatkowo da się tym podejrzeć ważne parametry weryfikujące poprawność regulacji instalacji LPG a mianowicie przebieg sygnału sondy Lambda i korekty paliwowe. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 06-12-2015, 22:43
|
|
|
nytsug napisał/a: | Muszę go sobie "wyskalować" |
Rozwiń temat bo czegoś tu nie rozumię...
nytsug napisał/a: | jeżeli ktoś z Was jeździ na gazie to napiszcie, w którym momencie jest wskazówka jak się Wam przełącza na gaz. |
Ja mam LPG i jak mi się przełącza to wskazówka jeszcze się wiele nie podnosi, wszystko jest zależne przy jakiej temp. masz ustawione przełączanie się na gaz, u mnie to 35 stopni,
plecho1 napisał/a: | Lepszym wyjściem dla Ciebie będzie kupienie interfejsu ELM327 | i lub albo interfejs do LPG za podobną kwotę i będziesz mógł wszystko obserwować a jak nabędziesz doświadczenia to i LPG sobie poregulować |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 06-12-2015, 23:05
|
|
|
LPG sobie już wyregulowałem. Chodzi o to, że zmieniłem reduktor gazowy na inny i mój sterownik nie obsługuje czujnika temperatury przy reduktorze gazowym. Ma on inną oporność i chyba przełącza mi się za wcześnie. Elma też mam tylko czasu brak stąd szybkie pytanie ale dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-12-2015, 23:32
|
|
|
Możesz też ten stary przykleić taśmą izolacyjną do przewodu wodnego idącego do reduktora. Taki montaż pozwoli na trochę późniejsze przejście na LPG niż w przypadku wkręcenia go w reduktor. |
|
|
|
 |
Kafarnauster
Nowy Forumowicz Mateusz
Auto: Outlander 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Lip 2015 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-12-2015, 13:28
|
|
|
Ja mam gaz i w ogóle się wskazówka nie podnosi a gaz już jest przełączony. Ta wskazówka tak "na oko" to się rusza przy 50st.C a połowa skali to z 85-90 pewnie. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 12-12-2015, 17:54
|
|
|
Masz rację. Dzisiaj podłączyłem Outka pod kabel ELM327 i dodatkowo gaz kablem i okazało się, że dobrze wskazuje. To ja wcześniej przez jakiegoś magika miałem źle dobrany czujnik na reduktorze. Pierwsza wskazówka na skali to ok. 50stopni, środkowe ustawienie na optymalnej temperaturze to ok 90 stopni. Przełączanie jest ok 30 stopni więc przełącza się w odpowiednim momencie. Dzięki za sugestie. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 12-12-2015, 20:56
|
|
|
Kafarnauster napisał/a: | Ja mam gaz i w ogóle się wskazówka nie podnosi a gaz już jest przełączony |
To masz temp. przełączenia max nytsug napisał/a: | ok 30 stopni |
Proponował bym obu Panom zwiększyć na min. 35 stopni bądź 40, dużo nie dużo ale dla wtrysków więcej życia a biorąc pod uwagę, że nasze Miśki szybko osiągają temp. roboczą to wiele wiecej benzyny nie pójdzie, taka moja sugestia |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 12-12-2015, 21:35
|
|
|
Jeśli założony jest dobry odstojnikowy filtr fazy lotnej to niska temperatura przełączania wcale wtryskom nie szkodzi. |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 13-12-2015, 05:40
|
|
|
Ja mam teraz dokładnie przełączanie na 34stopnie. |
|
|
|
 |
staszq2
Mitsumaniak Cichociemny

Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 24 Sty 2015 Posty: 624 Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
|
Wysłany: 13-12-2015, 11:22
|
|
|
plecho1 napisał/a: | to niska temperatura przełączania wcale wtryskom nie szkodzi |
Być może i tak jest ale ma ona wpływ na wtryski bo gdyby tak nie było to można by było ustawić na 20 stopni żeby oszczędzić PB, jeśli się mylę to mnie popraw |
_________________ 1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M
Mam japońskie TURBO do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T
[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2015, 14:41
|
|
|
Przy niskiej temperaturze bez odpowiednich korekt od temperatury gazu najczęściej po przełączeniu zimnego silnika silnik nie pracuje zbyt stabilnie. Niewielu gazownikom chce się ustawiać te korekty bo trzeba to zrobić na całkiem zimnym silniku. Większość sterowników temperaturę przełączania ma domyślnie ustawioną na 30 - 35 stopni bo przy tej temperaturze bez jakichkolwiek korekt przełączenie najczęściej przechodzi bez problemowo. Jest to zrobione dla wygody instalatorów którym nie chce się tego ustawiać. Ja od około 50 tys km przełączanie mam ustawione na 20 stopni i nie zauważyłem jakichś negatywnych skutków z tego wynikających. Raz profilaktycznie rozebrałem reduktor w celu wyczyszczenia go i okazało się, że jest czysto a to jest przecież jeszcze przed filtrem fazy lotnej więc wtryski powinny być jeszcze czystsze. Ja używam filtru bulprenowego czyli jest to połączenie dwóch filtrów, papierowego i poliestrowego ale podobno najlepiej jest zamontować filtr odstojnikowy np. Ultra 360 który jest jeszcze skuteczniejszy |
|
|
|
 |
nytsug
Mitsumaniak

Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 453 Skąd: LUBLIN - okolice
|
Wysłany: 13-12-2015, 15:57
|
|
|
Ja miałem wcześniej założony przez jakiegoś partacza reduktor Tomasetto AT09 do auta, które ma prawie 140KM - zdecydowanie nie wyrabiał. Dławił się i działy się cyrki, przełączał się za wolno, czasem potrafił się wyłączyć, nie szło go ustawić. Zmieniłem listwę wtryskiwaczy na OMVL, reduktor na Staga R01 i zostawiłem stary komputer KME. Teraz jest kolosalna różnica. Wyregulowałem go i zapomniałem co to CHECK, Outek dostał nowe życie:)
Przy przełączaniu przy ok 34 stopniach nie ma żadnych poszarpywań czy głośnej pracy wtryskiwaczy - uważam, że ta temperatura jest OK. Po przejechaniu od odpalenia na zimnym 300-500m się włącza. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-12-2015, 19:40
|
|
|
Tomasetto AT09 czyli popularna Alaska realnie obrabia silniczki do 90 KM czasem, jak jest nowa, da radę do 110KM jeśli silnik ma dłuższe czasy wtrysku więc dziwi mnie ten brak wiedzy lub niedbalstwo wielu gazowników ale takie niestety mamy realia że większość gazowników to partacze którzy zarabiają tylko na wrzucaniu instalacji pod maskę a dalej niech się właściciel auta z tym męczy. |
|
|
|
 |
|